November, det måste finnas fler!?
Är det bara vi som gifter oss i November?
Det måste finnas fler blivande par som vill liva upp den gråaste och tråkigaste av månader med lite kärlek och fest.
Kramiz
//K
Är det bara vi som gifter oss i November?
Det måste finnas fler blivande par som vill liva upp den gråaste och tråkigaste av månader med lite kärlek och fest.
Kramiz
//K
Höst -04,
jag/vi är inte i november, men tänkte bara höra med dig om du funderat på päls ute?
Här är ett novemberpar till. Vi håller på att fila på våra inbjudningskort. Min blivande skrev ut förslaget igår, gäller nu bara att hitta papper som passar till.
Vi har ordnat med kyrka, festlokal, fotograf, kläder och transport. Musik i kyrka eller till festen är kvar.
Här kommer ett inlägg från en novemberbrud från förra året. Ni gör helt rätt som livar upp denna annars så mörka och trista månad. Vi gifte oss 1 novmeber 2003 och det var supermysigt. Lycka till!
hej hej...
vi är klara med inbjudningskorten och har börjat dela ut/skicka dem...hihi...är så spännande
Kyrkan är bokad,festlokalen är bokad och klänningstyget ligger här och väntar på att sys...
ha de bra allihop
november04,
Vi har samma datum!
Det är inte våran årsdag, men däremot mina föräldrars bröllopsdag...
Tänkte att kunde passa att liva upp den trista årstiden lite.
Oj, har ni redan skickat inbjudningar...så långt har vi inte kommit ännu. Har funderat på att skicka i början av september med osa 1/10. Fast mina föräldrar, mormor & morfar och farmor vet såklart redan...man kan ju inte hålla det hemligt för alla HUR länge som helst. Helst vill jag berätta för ALLA redan nu. *skrattar*
Det ska bli kul att följas åt allt eftersom - det är ju bara drygt 4½ månad kvar....
grodprinsessan
hihi, vad kul att vi valt samma datum...
hur många gäster ska ni ha? vi har bjudit 64 gäster totalt och då är ca 10 st under 15 år....få se hur många som kan/vill komma.
vi har den 10/10 som sista osa
november04
Vi kommer att bjuda 68 vuxna plus 3 under 15. Den minsta är precis född men de andra är runt 12...
Jag håller precis i dagarna på att ragga lokal. Inte helt lätt att hitta den där "perfekta" drömlokalen på rätt sida stan...Men det går nog bra. Har fixat en egen präst och en fotograf som ska fota hela dagen/kvällen och det känns ju bra i alla fall.
Höst-04
Jag köpte ett par riktigt billiga ballerinaskor på rea i NZ. Tänk om det snöar eller är superslaskigt Stockholmsfult Vill inte riskera att få dyra skor förstörda direkt. Har varit inne på att köpa några vita stövletter om vädret är riktigt illa men tror jag hoppar över det.
Våra inbjudningskort ligger i press under en hög med böcker! De blev klara för några veckor sen men än har de inte kommit i väg.
//K
Det går framåt... har nu införskaffat en ny fin grå kostym till m2b, och en svart skjorta och lila slips...lyckades dessutom att få svärmor att betala kalaset skönt m tanke på allt annat som kostar...
Hur går det för er andra?...
Vi har bokat kyrka, hittat en lokal som verkar bra och där det nog även löser sig med duktig severingspersonal. Allt material till inbjudningar, bordsplaceringar och tackkort är inhandlat. Klänningen är sedan ett tag fixad och som jag tidigare sagt: fotograf och präst är klara.
Vi ska ta ett gemensamt namn som tidigare funnits i min släkt så jag har satt pappa på att fixa födelsebevis på alla fram till hans farmors föräldrar ;o)
Det är mycket man ska tänka på i dessa dagar...
Eh..jag har visst inte riktigt ägnat någon tanke åt ringen heller...;o)