• Liten Ida

Tatuerad kille

Har ni läst reportaget om Katarina Janoucks tatuerade man i Amelia nummer 6? Jag tycker det är snyggt med nån tatuering på killar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tatuerad kille
  • Jema

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om tatureringar på män.
    Visst på en ung kille med en fräck och välgjord tatuering kan det var snyggt, men när han blir äldre, NEJ!
    Däremot vet jag vad jag tycker om det på kvinnor och jag kan säga att det inte är vidare snyggt, tyvärr.

Men ska jag vara ärligt så föredrar jag män utan tatueringar. Det ser "renare" ut så

Jema

• mooogn

Tatuering på kille kan vara snyggt om den är snyggt gjord och sitter på "rätt" kille. Min pv skulle absolut inte passa; han är inte den typen (och inte vill han ha någon)..!

Själv har jag planerat en tatuering så småningom, men så är jag och min pv lite olika i den frågan. Har även tidigare haft en piercing (stav i labret, "underläppen", Var tvungen att ta bort den efs den läkte dåligt..) och tycker att det är snyggt med viss kroppsutsmyckning

• Electric Lady

Jag är inte så glad i tatueringar. Är man ful så är det väl ingen skada skedd, och många tatueringar är snygga, men när det gäller riktigt snygga människor som jag och min kille är det "don't mess with perfection" som gäller.

Jag är glad att det var 15-årsgräns när jag ville tatuera mig när jag var 14!

I vilket fall ska jag skaffa en tatuering med ett brinnande hjärta och lite svärd och rosor och en banderoll med min killes namn på. Till vår silverbröllopsdag ska jag göra den. Det är så coolt att det går före ovannämnda princip.

• Bröllopstokiig

Min man har en klassisk sjömanstatuering på underarmen, ett hjärta med en ros som är ungefär 5x5 cm... men så är han ju en sjöbuse också...

Sedan har han den där pirayan från Ernie på överarmen... är det Ernst han heter?

• Nils

Jag tycker att det är snyggt med tatueringar.
    Min man har en del,och jag har två...

• Lill Anna  8/7-04

Jag tycker inte alls det är någe snyggt.
    De enda som jag tycker är någolunda okej är tatueringar på "riktiga sjömän". ´
    Min gammelmorfar var lots och hade en fredsduva på överarmen. Den passade honom. Annars har jag inte sett någon som passar i tatueringar.

Själv skulle jag aldrig tatuera mig.. Min pojkvän, vet jag, vill ha en stor örn med en orm i näbben på överarmen.. Jag skulle inte tycka det var särskillt snyggt..

• Freja

Jag går igång på mäns iq och inte yttre attribut. Därför kvittar det mig fullständigt huruvida mannen har tatueringar, blå ögon eller lila hår.

/F :) (Maken är ej tatuerad, men jag har en)

• Umebruden

Jag tycker det är snyggt om det är ett smakfullt motiv, och om det passar hans personlighet. Min blivande har en kinesisk tribaldrake på överarmen, och vill ha en tribal på den andra. Jag tycker han är ursnygg in dem.
    Själv har jag en och vill ha flera, men jag är väldigt kräsen vad gäller motivet.

Vad jag blir irriterad på är folk som tror att folk med tatueringar är på ett visst sätt. Sluta med det! Jag har träffat människor som varit allt från de värsta busar till folk som jobbar på labb eller kostymnissar, som alla haft tatueringar.

• polemik

Min älskade har två och är naturligtvis supersexig i det!!

• Anna på V-kusten

Jag tycker det är snyggt med någon lagom stor tatuering på ett ställe som både kan döljas och visas. Sen skall ju tatueringen passa bärarens personlighet.

• Linnea G.

Det är helt och hållet killens sak om han vill vara tatuerad. Läste reportaget i Amelia och tycker nog att Katarinas man hade lite väl mycket tatueringar. Lagom är nog bäst! Jag är själv tatuerad och tycker det är snyggt. Fundererar att göra ytterligare en i tillägg min nuvarande! För er som funderar på att tatuera er rekommendera jag att läsa reportaget i Ameliasom kom ut 3 mars.

Svar på tråden Tatuerad kille