• Liten Ida

Tatuerad kille

Har ni läst reportaget om Katarina Janoucks tatuerade man i Amelia nummer 6? Jag tycker det är snyggt med nån tatuering på killar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tatuerad kille
  • Ei saa peitää

Jag tycker det kan vara fint om det inte är för många tatueringar och definitivt inte på underarmarna för då ser jag bara en sjöbuse framför mig.

Jag gillar nog svartvita tatueringar bättre än färgade. Dessutom brukar de hålla bättre.

• LillaLoppan

Mitt ex hade en tatuering på hela överkroppen och hela armarna. Då tyckte jag ju inte att det var fult eller så, var mest rädd att han skulle ångra sig. Men nu när jag ser honom eller andra med lika mycket tatueringar så tycker jag faktiskt att det ser skabbigt ut. Tycker att det ser skitigt ut fast man vet att dom inte är skitiga liksom.

• Jennie med ie

Jag tycker tatueringar kan vara jättesnyggt men också jättefult. Det beror på vilka och hur och var och sådär.... Min man har ingen tatuering och jag tror inte det "passat in" på honom heller, av nån anledning, oavsett motiv. Tidigare pojkvänner har haft, lagom stora och lagom snygga liksom. Själv har jag försökt samla mod att tatuera mig i 11 år nu ;)

• Gun

Jag är inte så förtjust i tatueringar överhuvudtaget. Skulle inte tycka det var nån toppenidé om min man ville tatuera sig. Men ville han verkligen så "får" han såklart! Det är ju hans grej. Och skulle jag träffa en kille (om jag nu inte var gift alltså) som var tatuerad skulle jag nog inte bry mig.

• Blå

(Obs! Jag gör ingen skillnad på könen nu)

Jag har sett en tatuering i hela mitt liv som jag tyckte var acceptabel. Det var en tjej som var adopterad från Kina (tror jag) och hade en sådan där streckkod det är på varor i affärer på nedre delen av ryggen och precis ovanför stod det "made in china". Den var liten, diskret och hade ett budskap.

I princip tycker jag att det verkligen är fult. Jag skulle själv aldrig någonsin skaffa en och jag skulle aldrig leva med en man som var tatuerad. Jag tror nämligen att en tatuerad man och jag skulle ha ganska olika syn på livet.

• Dea

Ett av mina ex (sjöman) hade en klättrare på ryggen och en stiliserad örn på överermen och en tribalgrej runt den från armbågen upp på halsen.

Örnen var ful, men de andra var snygga fast tribegrejen var alldeles för stor. Fast det var bra att det tog slut, han var inte bra för mig.

En tjejkompis har stiliserade berg i nacken, de är skitsnygga. En annan bekant hade ett suddigt kontur av ett par som "gör det" på bröstet.

•  Kaya ,fd Marlie

Jag tycker nog att det är o6igt utan tatueringar.

Skulle nog aldrig titta åt en kille som inte hade tatuering.

Jag tror precis som "Blå" skrev att jag aldrig skulle ha nåt gemensamt med en icke tatuerad. (fast tvärtom då...)

Det utstrålar lite feghet och omanlighet enligt mig, att inte ha det.

• f.d. Svart brud

Så länge som tatueringarna är snyggt gjorda och med fint motiv tycker jag mycket om tatueringar på både killar och tjejer.

Gillar däremot inte plotter, döskallar, brinnande biljardklot och sånt...

Min man har en stor tatuering på ena armen som han byggt ut. Han planerar givetvis fler. Jag har också en tatuering på armen (fast inte lika stor) och kommer definitivt att skaffa fler. Man blir ju biten... :)

• Cactus

Tänk så olika vi är, o tur är väl det..
    Jag kan inte hitta något fint, och absolut inte manligt, inte kvinnligt då heller.. i en tatuering... Ser bara läskigt ut på alla. Jag tycker det är manligt och fint med en välskött kropp och en tatuering skulle nog förstöra hela det intrycket för mig..

• julia*

Jag har själv 4 tatueringar, inga jättesaker, men nu vill jag inte ha fler. Tycker inte att det är snyggt med för många. Om en kille är tatuerad eller inte spelar ingen som helst roll för mig, de blir varken mer eller mindre sexiga med/utan. Min sambo önskar sig faktiskt en tatuering (sin första) i present och det tycker jag bara är kul. Särskilt eftersom jag har ritat den! Men folk som tatuerar in varandras namn kan jag inte förstå.

Svar på tråden Tatuerad kille