• Gift Anna

Lucia-firande

Hej!

Är lite nyfiken på vad ni andra skall göra på lucia,brukar ni göra något speciellt? (alltså att lusse-tåg fattar jag att man har, men vad gör vuxna på lucia-kvällen?)

Eftersom maken haft tenta blir det och bara slappa hemma för vår del,samt fika lussekatter och så.

• Svar på tråden Lucia-firande
  • Pam

Åka med i Malmös "mc-luciatåg" genom stan. Har varit ner i källaren tidigare idag och grävt fram diverse skoter- och skidkläder. Det brukar vara kallt. Men kul! Sedan blir det nog luciaöl på pub eller glöggmys hemma...

• Linganlotta

Vi ska ha luciafest hemma med lite kompisar! Vi brukar inte fira på något särskilt sätt..men i år blir det lite party iallafall!! :)

• cassie

I år bestämde sig våra barns dagis för att inte ha något luciafirande så vi har ett eget med barnen och ska lussa tidigt på morgonen för far och mor föräldrar. det känns jätteroligt nu, men lite synd att inte dagis har det oxå.

• ullis_p

Pam, är du med i FMCK? *nyfiken*

• M68

Ahhh! Jag kom på det!
    Jag har tyckt det var så synd att jag bara fick använda min fina klänning en dag (29 nov) så den hänger där på garderobsdörren så jag åtminstone får titta på den.
    Nu kom jag på hur jag ska återanvända den!

Jennyli: Det är ju inte lusselinnet du ska ha när ni firar ett år, det är ju givetvis brudklänningen du ska använda som lucialinne!!!

Ny marknad för begagnade klänningar kanske

/M

• Pam

ullis_p: nej, jag är inte med i FMCK, än i alla fall... Är du?

• anncaBq

Inte ett skvatt! Sitter hemma och är livrädd för alla fulla småungar på stan :(
    Man borde kanske ut och nattvandra eller nåt sånt...

• Lohrinda

Jag ska upp tidigt på morgonen och se på lucia på tv! Tyvärr så är det väl samma gamla vanliga från -95 som de sänder... Jag hade mycket hellre sett på Skansens Lucia. Men mysigt blir det säkert! Även fast pojkvännen kommer ligga kvar och snarka i sängen.

På kvällen ska vi på lussemiddag hos några nära vänner! Fast det är premiär, ingen tradition alltså, fast man kan ju alltid hoppas på det.

Ha så mysigt, allihop!

• Nässla

Vi blev tillsammans på lucia (år 2000) så vi firar vår årsdag! *ler*

• Nojsan

Jag kommer väcka sambon som Lucia, iförd endast vita underkläder & glitter! Givetvis med lussebullar & kaffe också. Det är tradition sedan tre år tidigare.

• Jema

Någon som vet vilken tid dom börjar sända Lucia på Tv imorgonbitti?

Jema

• ullis_p

Nej, inte fmck men lottorna

• Miss Decibel

Jag, gubben, syrran o hennes sambo o 2 kompisar ska åka o lussa i natt för våran pappa som bli 60 år i morgon...=))

Jema: 07.10 tror jag det var de sände...

Svar på tråden Lucia-firande