• Gift Anna

Lucia-firande

Hej!

Är lite nyfiken på vad ni andra skall göra på lucia,brukar ni göra något speciellt? (alltså att lusse-tåg fattar jag att man har, men vad gör vuxna på lucia-kvällen?)

Eftersom maken haft tenta blir det och bara slappa hemma för vår del,samt fika lussekatter och så.

• Svar på tråden Lucia-firande
  • Jema

Vi har faktiskt aldrig firat Lucia sen vi blev tillsammans.
    Vi har i och för sig ätit lite lussekatter + glögg/julmust.
    I år har jag i alla fall bestämt att vi ska gå upp tidigt och se på Lucia på tv och äta lite gott. Allt från mackor, lussekatter, pepparkakor, glögg mm.

Jema

• Santa Fe

Vi gör inget extra/annorlunda på lucia, den dagen går helt obemärkt förbi.
    Kan dock sakna den där mysiga stämningen som fanns i skolan då alla satt förväntansfulla på golvet i den nersläckta gymnastiskalen och väntade på lucia och hennes tärnor. Mmm, hög mysfaktor.

• Ei saa peitää

Vi brukar inte fira lucia något hemma. På jobbet däremot brukar vi bli bjudna på glögg, pepparkakor och lussebulle och få besök av lucia. I år blir det dock ingen lucia som kommer så vi får nöja oss med fikat på fredag.

På lördag ska jag träna så jag tar det som en vanlig helgdag.

• jennyli

Vi gifter oss! I år i alla fall *ASG*. Så vi lär ju inte glömma av att fira vår bröllopsdag! Favorit i repris med lusselinne nästa år kanske

• ullis_p

Vi firar också med att gifta oss *hihi*

• mrs taylor

Eftersom min sambo inte är från Sverige så firar han inte Lucia på något sätt. Själv tycker jag heller inte att det är något speciellt med just Lucia längre. (Annat var det när man var tonåring...)

Just i år blir det en rolig Luciahelg för mig för jag skall åka till Älvsjö och gå på hundutställning hela helgen!

• Molly

Jag skall åka till Globen och njuta av Adolf Fredriks luciatåg! För mig finns det inget bättre att göra på luciadagen! Sedan på kvällen skall nog jag och maken ha en mysig hemmakväll!

• Rita

Eftersom vi har barn så blir det alltid lite luciafirande med tända ljus och lussebullar. Nu i år ska vi till fjällen eftersom barnen har skidträningsläger där och då blir det luciatåg.

• Filur

Under dagen skall jag få massage, ansiktsbehandling och bada japanskt bad på Varbergs Spa och därefter gå på julmarknad . Det är dock inget jag brukar göra på Lucia men var bara tvungen att berätta eftersom det skall bli så kul .
    På kvällen tänkte jag få maken att baka pepparkakor och mysa lite med mig, får se om det funkar.

• Ettolrach

Vi brukar dricka glögg, äta pepparkakor och risgrynsgröt och mysa lite hemma.

I år har vi fest men ingen julmat för min man har redan gått på tre julbord och har redan börjat tröttna på julmaten.

Svar på tråden Lucia-firande