• Havsbr­ud
    Äldre 17 Nov 14:59
    32995 visningar
    23 svar
    23
    32995

    En hårig tjej undrar: Vaxa, epilera eller raka???

    Ge mig råd!

    Har börjat fundera på att vaxa benen efter alla inlägg om vaxning här. Men jag undrar om det är värt när det gäller tid, pengar och smärta...

    Tidigare epilerade jag mina ben själv, har alltid haft en ganska kraftig hårväxt, men efter ca 10 år tröttnade jag. Att rycka bort håren på mina ben tog nästan en timme per gång, med mycket smärta, och detta fick jag göra varannan, var tredje vecka. Jag har också provat att vaxa benen på salong, men det blir en ganska dyr historia när jag måste göra det så ofta. Nu rakar jag istället benen varannan dag, tar väl uppemot en kvart, men jag undrar om jag kommer orka med detta resten av mitt liv. Som sagt var, hårväxten är ganska kraftig, och min sambo uppskattar inte mina håriga, stickiga ben.

    Så nu undrar jag om kanske hemvaxning är något för mig. Resultatet håller ju lite längre då, men hur lång tid tar det att behandla hela benen? Vilket vax är bäst, och vad kostar det?

    Någon annan som har samma håriga problem som jag?

  • Svar på tråden En hårig tjej undrar: Vaxa, epilera eller raka???
  • Hasse6­8
    Äldre 7 Dec 15:51
    #0

    Hej Havsbrud. Personligen tycker jag det är mkt sexigt med tjejer som har håriga ben, ju mer dess bättre Synd att ni är så få som tycker det själv. Ha det gott / Hasse

  • Hasse6­8
    Äldre 7 Dec 15:56
    #0

    Hej Havsbrud. Personligen tycker jag det är mkt sexigt med tjejer som har håriga ben, ju mer dess bättre Synd att ni är så få som tycker det själv. Ha det gott / Hasse

  • Hasse6­8
    Äldre 7 Dec 15:56
    #0

    Hej Havsbrud. Personligen tycker jag det är mkt sexigt med tjejer som har håriga ben, ju mer dess bättre Synd att ni är så få som tycker det själv. Ha det gott / Hasse

  • Lisa03
    Äldre 18 Jul 14:27
    #14

    Men det finns ju en speciell vaxmaskin som man kan köpa. Du laddar den med en vaxkassett och sedan värms vaxet upp av sig själv. När vaxet är varmt så tar du bara maskinen och rollar på benen. Sedan är det bara att rycka med vaxremsor. Det är det bästa jag kommer efter att vaxa på salong. Det blir faktiskt riktigt bra. Jag har bara sett såna på nätet. Jag köper min på www.finajag.se men det finns säkert andra sidor...
    Och ja det gör ont, iaf i början men sen kommer man in i det.
    Hoppas det är ett bra tips Skrattande

  • Äldre 18 Jul 14:48
    #15

    Jag har samma problem som du... men jag har börjat se mig om efter permanent hårborttagning med laser. Jag tror det kan vara nåt som hjälper... då slipper man lägga ner all tid på hårborttagning, oro för att oönskat hår ska synas och faktiskt känna sig som en kvinna... :) Visst, det kostar pengar, men ja, jag har lagt ut betydligt mer på rakhyvlar, vax hemma, vax på salong, maskiner osv osv...

  • AnnaAK
    Äldre 18 Jul 14:48
    #16

    Jag kör veet kräm i bikinilinjen för jag blir så irriterad och prickig av vax eller rakning. Men jag kan inte köra den vanliga veet krämen för den är för stark, fanns förut en med aloevera men den har de slutat med och nu kör jag med den för känsligare hud som är en tub som är kortare och bredare än de andra, kommer ej ihåg namnet nu funkar faktiskt fint på känsligare hud. håren lossnar på nåt sätt från roten med krämen.
    Jag har många tunna hårstrån på mina ben och med epilatorn går de bara av hela tiden, så det blir som en väldigt tidskrävande rakning, vilket du TS inte lär ha problem med om du har kraftigt hår.
    Viktigast till bröllopet känner jag att något som verkligen får bort håret är det vikigaste, om det nu är så att man får raka sig dagen innan så är det bättre än att va fläckigt hårig eller ha sår/skärsår för att man har testat något nytt/osäker metod

  • fru AM
    Äldre 21 Jul 17:55
    #17

    Eller så sparar man ett tag och satsar ett antal tusen på att ta bort håren för alltid med laser ... Har några kompisar som gjort det och de tycker det var värt varenda krona!

  • bruden
    Äldre 21 Jul 18:17
    #18

    Vax! Finns inget annat alternativ för mig. Jag har provat rakning men aldrig mer. Veet har många olika sorter att välja på för de allra flesta områdena.


  • Äldre 21 Jul 18:37
    #19

    Jag brukar köra Veets spray med plastspatel. Finns för lite känsligare hy också. Ibland tar den inte alla hår, men då kan man vänta nån dag och sen köra en omgång till Flört
    Det håller nån vecka eller så för mig, och om jag använder det regelbundet så behöver jag inte köra "dubbelvaxning" heller. Det är bara om jag har glömt att spraya på nån vecka eller så som jag kan behöva köra två gånger på kort tid (jag bryr mig inte så mycket om benen är lite håriga för det är sällan jag har kjol eller shorts och sambon klagar bara om det är stubb som sticks *S*).
    Jag är dessutom välsignad med ljusa hår som inte syns så bra även om det inte är så få strån...

  • Äldre 12 Jun 14:04
    #21

    Jag tycker du ska fundera på laser. Dyrt men du ser resultat direkt, såvida du har mörkt hår. Det är det bästa jag gjort då mkt av håret är borta för gott och det som är kvar är tunt.

  • Äldre 12 Jun 14:30
    #22
    Koyal skrev 2013-06-12 14:04:06 följande:
    Jag tycker du ska fundera på laser. Dyrt men du ser resultat direkt, såvida du har mörkt hår. Det är det bästa jag gjort då mkt av håret är borta för gott och det som är kvar är tunt.
    Jag funderar också lite på laser, epilerar benen idag men det är satans-smärtsamt! Vore ju skönt att slippa.
    Vad kostar det med laser? och finns det några risker involverade? 
  • Aniara­4
    Äldre 12 Jun 14:37
    #23
    Koyal skrev 2013-06-12 14:04:06 följande:
    Jag tycker du ska fundera på laser. Dyrt men du ser resultat direkt, såvida du har mörkt hår. Det är det bästa jag gjort då mkt av håret är borta för gott och det som är kvar är tunt.
    Om du syftar på TS så är det inlägget 10 år gammalt... Det är någon som drar upp gamla trådar  för att rekommendera en produkt här.
  • Äldre 12 Jun 20:46
    #23

    Det är rätt dyrt med laser men efter ca 4 ggr borde det mesta vara borta. Det finns risker med laser därför ska man välja någon som verkligen vet vad de gör.

Svar på tråden En hårig tjej undrar: Vaxa, epilera eller raka???