Var går gränsen?
Här på BT finns så många kloka kvinnor så därför undrar jag,
Var ska man dra gränsen för vad som är OK och inte när det gäller ens partners vänskaper med kvinnliga vänner?
Min pojkvän tycker det är helt ok att äta "candel-light dinner" med sin tjejkompis som jag endast som hastigast blivit presenterad för och då var hon ganska nonchalant...jag skulle ha varit betydligt mer intresserad och nyfiken på min killkompis "nya" men hon verkade mest känna sig hotad just då.
Då han bjöd över mig för att hälsa på henne fick jag en stor klump i magen när jag så den tomma vinflaskan i ljusskenet och hon satt uppkrupen i soffan precis som jag brukar göra.
Till historien hör att han berättat tidigare att han sovit hos henne vid nåt tillfälle men inget har hänt, de är bara vänner.
Han var helt oförstående till min reaktion och det hela slutade i gräl.
Jag känner att detta är svårt för mig att avgöra eftersom min exman var otrogen med 2 kvinnor och detta är första gången jag känner mig osäker i en sån här situation.
Innan otroheten och till störta mån även nu är och var jag av åsikten att alla har frihet under ansvar och jag litade blint på att ingen skulle svika mitt förtroende.
Mina vänner har stundtals upprörts för att jag tidigare inte brydde mig såna här saker utan skänkte min partner samma frihet som jag önskade.
Nu har tyvärr detta utnyttjats 2 gånger och själv skulle jag inte skapa en intim miljö för en killkompis, det är endast förunnat min partner.
Har påpekat för min pojkvän att relationer till det motsatta könet vanligtvis ändras när man inleder ett förhållande. Han påstår att ingen haft problem med detta tidigare...
Så var går gränsen?
Ledsen
Brudzilla