• Äldre 17 Mar 09:56
    12381 visningar
    60 svar
    +1
    60
    12381

    FÖRBJUDET MED REKLAM I FORUMET

    Chicita startade en tråd som uppmanar ER med eget företag att inte göra reklam, likförbannat görs det dagligen, Därför skapar jag ytterligare en tråd med VERSALER så kanske de som funderar på reklam kan snappa upp vårt budskap om att sluta förstöra och spamma ner forumet.

    Läs gärna chicitas tråd start här: http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4405269-foretagare-titta-hit

    REGLERNA SÄGER FÖLJANDE:
    Ett reklamfritt forum
    Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Detta gäller även länkar eller tips om/till bloggar/hemsidor med försäljning eller egna traderaauktioner. Undantaget är PLUS-kunder.
    Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till
    http://www.brollopstorget.se/forum/28
    Företag som vill annonsera hänvisas till
    http://www.brollopstorget.se/artiklar/1.2330100

    Så SNÄLLA sluta var idioter och spamma ner och göra reklam överallt


    Live free, ride free
  • Svar på tråden FÖRBJUDET MED REKLAM I FORUMET
  • Aniara­4
    Äldre 11 Jun 20:20
    #41

    Ja då var det dags igen...

  • Äldre 11 Jun 21:20
    #42

    Jepp, nu har bröllopssäsongen börjat så nu börjar alla vakna till...


    Det syns inte minst på antalet uppdragna gamla trådar bara för att tala om att "dom här är jättebra" eller "testa det här, det gjorde jag och jag blev såååå smal/ fick sååå vita tänder/osv".


    Dvs reklam som framställs som "tips"

  • Aniara­4
    Äldre 12 Jun 10:45
    #43

    Och här har vi ett socialt snille som EFTER att tidigare reklaminlägg blivit borttagna (och personen rimligtvis har fått en tillsägelse om att inte göra reklam) kommer tillbaka några timmar senare och gör så här:



    Notera datum på föregående inlägg...

  • Äldre 17 Jun 15:17
    #44

    ja d är som vanligt med otillåten reklam


    Live free, ride free
  • Äldre 17 Jun 15:18
    #45
    +1

    Om man skulle slå upp ordet.
    EJ LÄSKUNNIGA

    Undra om det hade vart bilder på Fotagrafer och musiker med inslag av skönhetsprodukts relaterade säljare där isåfall


    Live free, ride free
  • Äldre 18 Jun 11:08
    #46

    OK! Jag kanske verkar dum men måste bara fråga, vad räknas som reklam? Jag var på ett bröllop i lördags på ett super fint ställe som är nyöppnat som jag tänkte tipsa om för blivande brudpar då även vi faktiskt funderar på att ha bröllopsfesten där. Vågar nu dock inte säga vad stället heter för jag vet inte om det räknas som reklam?

  • Äldre 18 Jun 11:08
    #47

    OK! Jag kanske verkar dum men måste bara fråga, vad räknas som reklam? Jag var på ett bröllop i lördags på ett super fint ställe som är nyöppnat som jag tänkte tipsa om för blivande brudpar då även vi faktiskt funderar på att ha bröllopsfesten där. Vågar nu dock inte säga vad stället heter för jag vet inte om det räknas som reklam?

  • Äldre 18 Jun 12:09
    #48
    Beata83 skrev 2015-06-18 11:08:21 följande:

    OK! Jag kanske verkar dum men måste bara fråga, vad räknas som reklam? Jag var på ett bröllop i lördags på ett super fint ställe som är nyöppnat som jag tänkte tipsa om för blivande brudpar då även vi faktiskt funderar på att ha bröllopsfesten där. Vågar nu dock inte säga vad stället heter för jag vet inte om det räknas som reklam?


    Reklam är när du äger företaget du "tipsar" om (vilket är rätt uppenbart ibland pga formuleringar).


    Det är även reklam om du får rabatt hos företaget du tipsar om - för att du tipsar.


    Att rekommendera något utifrån sina egna erfarenheter är inte reklam. 
    Ta gärna med både positivt och negativt. För hur bra något än är så finns det alltid något som skulle kunna varit bättre eller som man fick kompromissa med ;) 

  • Aniara­4
    Äldre 22 Jun 14:38
    #49
    +1

    Det är ganska deprimerande att titta igenom vilka datum trådarna på de första 2-3 sidorna är startade nu. Några kanske är uppdragna av allmänna hobbyarkeologer, men i de flesta fall gissar jag på oseriösa företagare.

  • Äldre 29 Jun 08:12
    #50

    Mycket ring trådar uppe nu.
    Någon som vågar sattsa emot att en helt ny användare kommer rekomendera sweetsrocks igen i veckan..


    Live free, ride free
  • Äldre 7 Jul 08:21
    #51
    +1

    Då var det dags att putta upp tråden.
    fast egentlgien är denna tråd meningslöst.
    För idioterna som gör reklam och spammar är ändå inte läskunniga


    Live free, ride free
  • Äldre 7 Jul 16:56
    #52

    Orkar snart inte gå in på den här sidan... Jag gör det väldigt sällan, men när det händer är det alltid fullt med spammade trådar sedan Dackefejden ungefär.

  • Äldre 2 Aug 19:22
    #53

    suuuuuuuuuuuuuuuuuuck....

    hela förstasidan nerlusad....... suck igen...

  • Aniara­4
    Äldre 2 Aug 19:35
    #54
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-08-02 19:22:18 följande:

    suuuuuuuuuuuuuuuuuuck....

    hela förstasidan nerlusad....... suck igen...


    Ja, och jag anmälde igår förmiddag och ingenting har hänt. Men penisspammarna lär definitivt inte läsa (eller förstå) den här tråden!
  • Aniara­4
    Äldre 12 Oct 10:40
    #55

    Jaha, då var det dags för nästa spammare att ockupera hela förstasidan med en liten arkeologisk utställning. Och nu får vi dras med dessa gamla musiktrådar (med sista inlägget förhoppningsvis borttaget snart) tills andra trådar puttar ner dem, vilket lär dröja med tanke på postningsfrekvensen här.

    Ja, jag är kvar, fortfarande. Jag är väl dum.

  • Äldre 12 Oct 11:30
    #56
    Aniara4 skrev 2015-10-12 10:40:25 följande:

    Ja, jag är kvar, fortfarande. Jag är väl dum.


    Samma här... 


    Inte så aktiv, men kvar...
    Man borde egentligen lämna sidan åt sitt öde

  • Äldre 12 Oct 13:26
    #57

    Ja det verkar ju som om de som driver sidan inte bryr sig om forumet eller de seriösa företagarna, de håvar in pengar för banners och reklam och skiter i de som faktiskt använder sidan så som det är tänkt. Tråkigt


    Live free, ride free
  • Äldre 12 Oct 13:28
    #58

    Skall sälja av lite saker från vårat bröllop sedan är jag nog helt off härifrån, tyvärr för jag gillar diskutera och argumentera och hälpa, men det är phållbart här.

    Egentligen skulle ALLA skriva i forumvärdens postade tråd omm missnöjet för det är den enda tråd de läser. De svarar ju inte ens på sin egen bugg tråd här


    Live free, ride free
  • Äldre 12 Oct 23:00
    #59
    Nightrod skrev 2015-10-12 13:28:33 följande:

    Skall sälja av lite saker från vårat bröllop sedan är jag nog helt off härifrån, tyvärr för jag gillar diskutera och argumentera och hälpa, men det är phållbart här.

    Egentligen skulle ALLA skriva i forumvärdens postade tråd omm missnöjet för det är den enda tråd de läser. De svarar ju inte ens på sin egen bugg tråd här


    Hur hittar jag den? Går alltid till forumet först, men blir ofta lack direkt då spam florerar mest hela tiden...

    Funderar också över hur de kan tillåta detta. Vill de att denna sida självdör?
  • Äldre 13 Oct 12:26
    #60
    1cinalifetime skrev 2015-10-12 23:00:31 följande:
    Hur hittar jag den? Går alltid till forumet först, men blir ofta lack direkt då spam florerar mest hela tiden...

    Funderar också över hur de kan tillåta detta. Vill de att denna sida självdör?

    deras tråd ligger idag överst på forum sidan, men den handlar om hur man träffades, men det är den enda tråden de läser, så man borde gå in i den och fråga varför de struntar i forumet, det har jag gjort förr och då fiock an lite respons, men de verkar ju återigen ignorera allt om händer
    Live free, ride free
Svar på tråden FÖRBJUDET MED REKLAM I FORUMET