• Äldre 20 Feb 11:14
    7529 visningar
    15 svar
    15
    7529

    Är denna klänningen fin?

    Jag är 30 år och undrar om denna klänningen passar en brud i min ålder.
    Tycker kanske broderierna är lite tantiga men gillar formen och kjolen på klänningen.
    Vad tycker ni?


    PS. Inte jag på bilden, jag har betydligt större byst.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är denna klänningen fin?
  • Plätti­s
    Äldre 20 Feb 11:22
    #1

    Den passar absolut! Om det är en sån du vill ha

    Jag fyller snart 27, så du är inte alls mycket äldre än mig. Och jag funderar inte det minsta på vad som passar "en brud i min ålder" utan fokuserar på att hitta en klänning jag trivs och känner mig fin i. 

    Broderierna verkade varken tantiga eller ungdomliga, de passar superbra på klänningen. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 20 Feb 11:30
    #2

    Sätt en "tant" i klänningen och den är tantig...


    Sätt en ung tjej på 30 år i den och den är piffig och tidlöst klassisk Solig

  • Äldre 20 Feb 11:37
    #3

    Jag gillar den men framför allt priset, det är den billigaste klänningen för priset men är inget märke, den kostar totalt 500;- (med resa och för klänningen) men som sagt det är ju inget märke så man är ju lite misstänksam mot kvaliteten.

  • Äldre 20 Feb 11:45
    #4

    Superfin klänning! Jag tycker den ser väldigt tidlös ut och inte med någon speciell "åldersstämpel". Jag tror man ska ha på sig det man känner sig finast i för känner man sig fin så syns det och då blir man jättefin och passar i vad som helst. :)

  • Äldre 20 Feb 12:08
    #5

    Tack men hade ni vågat ha en klänning som inte är av något märke/designer? Den har ju inga lappar överhuvudtaget.

  • Äldre 20 Feb 12:24
    #6
    cinderellian skrev 2015-02-20 12:08:42 följande:

    Tack men hade ni vågat ha en klänning som inte är av något märke/designer? Den har ju inga lappar överhuvudtaget.


    För min del är det nog inte märke som avgör utan var jag köper någonstans som avgör om jag vågar köpa. Det kanske är samma sak iofs. Jag beställde min klänning från ett företag som syr upp klänningar i kina och det är ju inte från någon speciell designer och jag vågade köpa för att jag hade sett att andra var nöjda när de hade köpt därifrån. Köper du den begagnat så kan du ju fråga var den första köparen har köpt den för att få en inblick i kvalitén. Men kostar den 500 kr hade jag nog vågat chansa för då är det kanske ingen katastrof om den inte är som man har tänkt sig utan man kanske kan sälja den vidare igen om man inte skulle vara nöjd men det beror ju såklart på vad man har för budget.
  • Plätti­s
    Äldre 20 Feb 12:34
    #7
    cinderellian skrev 2015-02-20 12:08:42 följande:

    Tack men hade ni vågat ha en klänning som inte är av något märke/designer? Den har ju inga lappar överhuvudtaget.


    Märket är inte viktigt för mig, jag har köpt min via Etsy från en säljare i Kina. Den har i och för sig inte kommit än, men eftersom jag bara vill ha en vit klänning i spets ser jag ingen anledning till varför jag inte skulle bli nöjd. Och jag har letat som ett pucko utan att hitta något i rätt modell innan jag snubblade över den här för 2 600 kr med frakt. 

     

    Skulle klänningen inte passa eller kännas fel senare har du möjlighet att sälja den vidare för samma pris, det är inga större summor och eventuella förluster det handlar om  
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 20 Feb 13:08
    #8



    Jag håller med, märke eller inte. Så handlar det faktisk hur du mår och känner. Finner du att det här är min klänning av hela ditt hjärtat och du känner dig den vackraste o finaste i det så är det du som avgör. Klart att folk alltid ha fördommar och man ska inte göra hela världen nöjd. Utan det är du som måste bli nöjd oavsett vad andra tycker.


    Härligt tycker jag att broderi är litet för mycket men det handlar om sakfråga. tex. jag är 28 och gifter mig 2016 då är jag 29, har två klänningar (se bilder ovan) som jag otalt dör för och finner inge bättre än annat jag ser. Min syster gillar inte ett av dem. Men hennes still är inte mitt, så är det bara dessutom min dag mina beslut.

  • Äldre 20 Feb 13:10
    #9

    Jag sydde min egen klänning. 
    Så den är garanterat märkeslös... 


    Jag sydde även en kompis klänning.
    Inte för att jag kunde få ner priset så lågt som din klänning är prissatt. Men det var då ingen som klagade på att det såg hemsytt ut eller "billigt" för att det inte var någon designer-prislapp i dom Flört

  • Äldre 20 Feb 13:15
    #10

    Anledningen till att jag frågar är för att det är inte en klänning som är mitt förstahandsval men då budgeten är oerhört låg och vi ska ha ett ordentligt bröllop i USA nästa år så blir detta en nödlösningsklänning. Det står mellan denna bröllopsklänningen och bara en vanlig finare klänning, vi ska gifta oss i rådhuset.

    Hur hade ni gjort?

    PS. Tack för ni visar era vackra klänningar!

  • Plätti­s
    Äldre 20 Feb 13:20
    #11

    Mitt tips är att titta på vigsellokalen i rådhuset i förväg så ni vet hur den ser ut. Vi hade tänkt gifta oss i rådhuset, men det var så tråkigt och litet, kändes som ett kontor fast med fler tavlor på väggarna. Där hade det inte passat med en prinsessklänning. Jag hade känt mig så malplacerad om jag kommit dit på bröllopsdagen i min långklänning och gått in där. 

    Vi gifter oss istället på en terrass med utsikt över Umeälven, och där kommer jag och min fina kinaklänning passa som handen i handsken


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 20 Feb 13:22
    #12

    Jag hade valt det jag känner mig mest bekväm i.

    Du ska inte välja den här klänningen om du inte tycker om den, då kan du hitta en bättre klänning på exempelvis Bonprix (billigt) och som du dessutom kan använda vid fler tillfällen.


    www.bonprix.se/kategori/dam-klaenningar-korta-aftonklaenningar/_vit/


    www.bonprix.se/kategori/dam-klaenningar-langa-aftonklaenningar/_vit/

  • Äldre 20 Feb 16:17
    #13
    cinderellian skrev 2015-02-20 13:15:39 följande:

    Anledningen till att jag frågar är för att det är inte en klänning som är mitt förstahandsval men då budgeten är oerhört låg och vi ska ha ett ordentligt bröllop i USA nästa år så blir detta en nödlösningsklänning. Det står mellan denna bröllopsklänningen och bara en vanlig finare klänning, vi ska gifta oss i rådhuset.

    Hur hade ni gjort?

    PS. Tack för ni visar era vackra klänningar!


    Jag hade nog isåfall tagit en vanlig finare klänning, om ni ändå ska ha ett ordentligt bröllop nästa år.
  • Äldre 20 Feb 21:14
    #14

    Ja jag vet inte riktigt hur vi gör, han vill gärna att vi klär upp oss. Han säger att det är en amerikansk sak att man måste vara uppklädd på sin vigseldag.
    Men kanske denna klänning blir för mycket att ha i ett rådhus med 10 min lång ceremoni.

  • Äldre 21 Feb 03:45
    #15

    Jag tyckte den var jättevacker!

Svar på tråden Är denna klänningen fin?