• Äldre 16 Jan 09:20
    2640 visningar
    7 svar
    7
    2640

    Vilken ring är vigselringen?

    Jag kommer att ha en alliansring och en enstensring, men vilken använder man som förlovningsring och vilken är vigselring?

  • Svar på tråden Vilken ring är vigselringen?
  • Äldre 16 Jan 09:42
    #1

    Du gör som du vill :) beror väll på vilken du vill ha medan ni är förlovade och vilken du vill få under vigseln :)

    Jag har min "enstensring" som dock har stenar i skenan med, som förlovningsring och sedan får jag en halv allians till vigseln :) mest för att det var enstensringen jag fastnade för när vi kollade förlovningsringar och sedan när vi nu kollade vigselringar fastnade jag för halvalliansen :)

  • Äldre 16 Jan 09:43
    #2

    Jag skulle väla den exklusivaste av dem som vigselring


    Live free, ride free
  • Äldre 16 Jan 10:18
    #3

    beror helt på. själv anser jag den man får vid frieriet är förlovnings å den a dra vigsel. sen om man sätter vigselringen innerst spela ingen roll. hade ja den kombination som dig skulle jag nog ha alliansringen som vigselring.

  • Äldre 16 Jan 11:35
    #4

    Jag kommer ha samma uppsättning och har valt att ha enstenen som förlovning. Det kanske iofs är för att det var den jag valde vid förlovningen och alliansringen tillkom i efterhand. 
    Men du gör verkligen som du vill, det finns inga regler du måste välja :)

  • Äldre 16 Jan 11:51
    #5

    Han hade inte vågat köpa någon ring till förlovningen så jag fick en provisorisk. Så det är helt upp till mig nu att välja :)
    Men hade tänkt ha enstens till vigsel och allians till förlovningen, men sen när jag skulle beställa så såg jag att det stod vigselring på alliansen och förlovningsring på enstensringen. Så därför blev jag lite tveksam. Men tack för alla svar. Då gör jag nog som jag tänkte från början.

  • Äldre 19 Jan 11:36
    #6

    Det gör man precis som man vill. Jag har en kanalfattad aliansring som förlovningsring. Kommer förmodligen att ha en solitärring med en labb-diamant eller moissanite som vigselring. 

    Jag fick välja min ring själv efter det visade sig att jag var allergisk mot den ärvda ringen jag hade först. Att välja en alliansring är ganska enkelt men på en solitär är variationerna oändliga. Jag ville dessutom sätta mig in mera i handeln med diamanter och hur de handelsavtalen som finns fungerar. Det är ett dyrt köp och inte jag ville att vi skulle göra utan att ha alla fakta... 

    Har skrivit om det här: www.brollopstorget.se/forum/thread/4403552-utan-slavarbete-efter-bloddiamanterna

    Men allt är en smaksak och kanske en ekonomisk fråga också. Men i Sverige är det väl så att den "finaste" ringen brukar vara vigselring och i UK och USA är det tvärtom. 

  • Äldre 19 Jan 16:23
    #7

    Jag tycker att om man tänker på turordningen som man bär ringarna så är det mest logiskt att ha enstensringen som förlovning och alliansen som vigsel.
    Ja har fått lära mig att den ringen som är högst ska sitta innerst för att den lägre inte ska hamna bakom och inte synas.

Svar på tråden Vilken ring är vigselringen?