• Pess

    Vilken ring är finast?

    Heelloo giirls!

    Min pojkvän är av den bestämda uppfattningen att jag först (när jag samlat ihop lagom mycket poängFlört) ska få en förlovningsring, som han själv vill välja (hur ska han välja rätt storlek, hjääälp?), med en solitär sten, som jag förstått det, och sedan när det blir dags för giftemål får jag en vigselring, även den med solitär sten, som jag själv väljer, och sedan enbart har den!

    Det kan vara så att jag smygkikat (inte så mycket i smyg) på vad denna vackra värld har att erbjuda i ringväg, och för tillfället tilltalar dessa tre varianter mig oerhört mycket.

    Min fråga till er är, vilken är, enligt er, finast?

  • Svar på tråden Vilken ring är finast?
  • filibustern

    har ju själv rätt så svårt för den här typen av ringar.. men nr 3 var väl bäst av dessa tre, enklast. ja gillar enkelt :P

  • Pess

    Ellendellen90, ja du, det är en bra fråga! Så knepigt när länder alltid ska krångla till allt, ett universalsystem vore mycket smidigare, samma med alla cl, dm, jada jada... :) 


     


    Jo, med en ringskena kan man ju se ungefär, har testat många gånger, men seniljag har självklart glömt bort, men min erfarenhet är att långt ifrån alla ringar funkar i samma storlek som den man testat ut med skenan, utan det är väldigt olika från modell till modell, runda skenor tex, glider lättare av tex så då kan man behöva en mindre storlek än med en kantig, även bredden på ringen har ju extremt stor betydelse för vilken storlek som passar! Önskar att det vore så lätt som med en skena, men det bästa är ju att prova ut den specifika ringen på sin egen hand för att veta säkert, (och hoppas på att inte värme, kyla, osv, ska göra alltför stora skillnader som påverkar hur ringen sitter!) :) 

    Aline83, visst är den! <3 Jag funderar bara på om den är "för mycket" till vardags? Jag älskar ju den, men jag skrider inte omkring i aftonklänning hela dagarna, men inte heller i gympakläder (inte varje dag iaf ;) ). Men det fungerar till vardags/jobbkläder med, visst, visst? 

    Filibustern, jag har förstått att många kan ha ganska svårt för liknande ringar, jag blir nyfiken på vad det är som stör? Det opraktiska, eller hur det ser ut? :) 
    Jag själv får nästan fjärilar i magen av att bara titta på dom! 

  • Pess

    Även denna har jag haft en crush på en tid! Vad tycker ni?  Oskyldig Den var väldigt smickrande på handen faktiskt!

  • Aline83
    Pess skrev 2015-01-11 18:32:43 följande:

    Ellendellen90, ja du, det är en bra fråga! Så knepigt när länder alltid ska krångla till allt, ett universalsystem vore mycket smidigare, samma med alla cl, dm, jada jada... :) 


     


    Jo, med en ringskena kan man ju se ungefär, har testat många gånger, men seniljag har självklart glömt bort, men min erfarenhet är att långt ifrån alla ringar funkar i samma storlek som den man testat ut med skenan, utan det är väldigt olika från modell till modell, runda skenor tex, glider lättare av tex så då kan man behöva en mindre storlek än med en kantig, även bredden på ringen har ju extremt stor betydelse för vilken storlek som passar! Önskar att det vore så lätt som med en skena, men det bästa är ju att prova ut den specifika ringen på sin egen hand för att veta säkert, (och hoppas på att inte värme, kyla, osv, ska göra alltför stora skillnader som påverkar hur ringen sitter!) :) 

    Aline83, visst är den! <3 Jag funderar bara på om den är "för mycket" till vardags? Jag älskar ju den, men jag skrider inte omkring i aftonklänning hela dagarna, men inte heller i gympakläder (inte varje dag iaf ;) ). Men det fungerar till vardags/jobbkläder med, visst, visst? 

    Filibustern, jag har förstått att många kan ha ganska svårt för liknande ringar, jag blir nyfiken på vad det är som stör? Det opraktiska, eller hur det ser ut? :) 
    Jag själv får nästan fjärilar i magen av att bara titta på dom! 


    Jag gillade 2:an bäst för den e väldigt lik min ring. Jag har en rund mittsten dock, och i början tänkte jag att d kommer se konstigt ut med myskläder osv. Men jag har vant mig, alla som ser den blir helt förälskade så d e en vanesak =) Jag tyckte 1:an va oxå väldigt fin!

    Kolla min blogg. där har ja fler kort på den.
    www.vittsomsno.com
  • Pess
    Aline83 skrev 2015-01-13 22:11:05 följande:
    Jag gillade 2:an bäst för den e väldigt lik min ring. Jag har en rund mittsten dock, och i början tänkte jag att d kommer se konstigt ut med myskläder osv. Men jag har vant mig, alla som ser den blir helt förälskade så d e en vanesak =) Jag tyckte 1:an va oxå väldigt fin!

    Kolla min blogg. där har ja fler kort på den.
    www.vittsomsno.com
    Den var superfin! Den klädde dig verkligen! :) Ja men man vill ju ha en eyecatcher, men att den fungerar till vardags! Det är nog som du säger, en vanesak :) Hur många karat än din?
  • Pess

    Jag tyckte den såg helt perfekt ut på din hand! :)

    Ingen aning ännu, det beror på vilken ring det blir! Som emerald- och radientslipade föredrar jag diamanterna i en lite större storlek, medan jag tycker vanliga princess- och brilliantslipade stenar gör sig bra om de är lite nättare! :)

    Detta är såklart bara vad jag tycker rent generellt, finns ju tusen undantag.

  • ellendellen90
    Pess skrev 2015-01-13 22:01:08 följande:

    Även denna har jag haft en crush på en tid! Vad tycker ni?  Oskyldig Den var väldigt smickrande på handen faktiskt!


    Wow. Den var verkligen jättefin.
  • Lenblo

    Jag tyckte mycket om nr 2, smäckert elegant "trots" den väl tilltagna stenen. Personligen hade jag nog inte valt trestensringen, tycker liksom inte stenarna framhäver varandra, men om den gör dig gladast så har jag knappast några åsikter. Solig

  • Pess
    Lenblo skrev 2015-01-17 14:34:03 följande:

    Jag tyckte mycket om nr 2, smäckert elegant "trots" den väl tilltagna stenen. Personligen hade jag nog inte valt trestensringen, tycker liksom inte stenarna framhäver varandra, men om den gör dig gladast så har jag knappast några åsikter. Solig


    Ja visst var den! De flesta här verkar ju ha blivit förtjusta i just den, och den är otroligt vacker, jag måste bara känna efter om den passar på MIG, i min vardag, den känns väldigt "prinsessig", och jag älskar det! Men passar den med vanliga kläder? Bär tyvärr inte aftonklänning till vardags. Var väldigt vanlig stil, med koftor, tröjor, skjortor, kjol eller byxor... :P

    Jag förstår vad du menar med den med tre stenar, anledningen till att jag föll för den är främst för att jag tyckte att mina "tjockisfingrar" såg så slanka ut i den formationen! Vilket är ett stort plus! Skrattande Svårt med alla dessa olika infallsvinklar man ska tänka på! Det är ju inte bara vilken som är finast, utan vilken som klär en, och vilken som passar till ens stil... gud.... Är det fräckt att begära att få välja fem vigselringar för att alternera...? ;)
  • Pess
    ellendellen90 skrev 2015-01-14 11:18:34 följande:
    Wow. Den var verkligen jättefin.
    Jaa, det tyckte jag med :)
Svar på tråden Vilken ring är finast?