• Flebbet

    En fråga, bara för att:)

    Jag har varit lite stressad på sistone över budgetar osv, osv, osv. Men då lugnade min blivande make ned mig genom att fråga en intressant fråga. "Om du var tvungen att planera om allt och du fick bara behålla en sak om bröllopet. Du får inte välja mig eller budgeten. Vad skulle det vara?"

    Mitt svar blev lokalen. Vi får ha festen i en helt fantastisk 8 - kantig, gammal dans bana med rustika träväggar, och helt gratis! :D

    Så min fråga till er så klart; om ni var tvungna att ändra allt och bara fick behålla en sak, vad skulle det vara?:)
    (Blivande make/maka räknas inte för då skulle alla förhoppningsvis svara det;) Inte heller budget :) )

  • Svar på tråden En fråga, bara för att:)
  • Rin

    Lokalen för mig med. Vi bestämde ganska tidigt att vi ville ha en all inclusive-lösning så att vi inte behövde oroa oss för detaljer.
    Vi ska vara på jättefina Sjöbo Gästgifveri här i Skåne.
    Det passar oss väldigt bra på många sätt, det är väldigt bra mat, mycket tillmötesgående och hjälpsam personal, de jobbar med närodlat och ekologiskt, maten har traditionell anknytning men är modern, det är helt enkelt bara bra på alla sätt och vis.

    Det jag skulle ha lättast att ändra på är nog klänningen, bara för att det finns så många andra fina.

  • FruJuni2015

    Vi gifter oss 19 juni 2015. Jag känner mig stressad ibland för vi gifter oss på annan ort och min blivande tycker det är 1000 år kvar och är lugn som vanligt. Jag har hunnit planera om allt ca 1000 gånger. Jag har prioriterat bort massor av onödiga lyx artiklar för att få ner budgeten. Från ett lyx bröllop med ångest för att få ner gästlistan får att ha råd. Till att ha en enkel sommarfest och kunna fylla på gästlistan. Vi kommer ha ett fint bröllop på ett enkelt sätt och hoppas att alla ska ha en rolig dag/kväll med oss. Så mitt svar är gästlistan! Jag har bjudit sjukt många mer än vad som är tänkt men det känns bra att ingen behöver prioriteras bort ????

  • Flebbet

    Oj, nu när du skev gästlistan måste jag ändra mitt svar faktiskt^^

    Det viktigaste för mig är vårat underbara värdpar! Utan dem hade det nog inte blivit något alls :)

  • Nightrod

    Temat på oss/gäster skulle jag inte ta bort oavsett. Lokaler osv och ställe går att hitta nya men vår stil....


    Live free, ride free
  • Utvandrare

    Prästen - Georgina Fornhammar! Hon var helt fantastisk och gjorde hela dagen. Allting annat var perfekt också, men hon är den vi inte skulle kunna byta ut.

  • Plättis

    Jag tänker bryta mot reglerna och säga att det enda jag inte skulle byta ut är min karl. Allt annat kvittar. Klänningen, lokalen, gästerna, det spelar mindre (ingen) roll. Jag hade kunnat gifta mig i mina slitna jeans och en gammal t-shirt i rådhuset på fem minuter, så länge det är med honom.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • PiaB igen

    Jag säger platsen. Vi ska gifta oss på en vingård, och vill så gärna göra det så vi bytte år då den var bokad då vi tänkt först. Just nu kan jag inte ens tänka ut en annan plats

  • Blivande winge

    Det enda jag inte vill byta bort är min blivande make, det skulle aldrig vara ett bröllop om det inte vore för honom!
    Men annars så måste jag säga, musiken. Min lillasyster ska sjunga på bröllopet och inget kan slå känslan av att lillasyster sjunger låtar om oss.

  • Blivande winge
    PiaB igen skrev 2014-08-10 09:37:29 följande:

    Jag säger platsen. Vi ska gifta oss på en vingård, och vill så gärna göra det så vi bytte år då den var bokad då vi tänkt först. Just nu kan jag inte ens tänka ut en annan plats


    Vart hittar man en vingård i Sverige? eller är det kanske utomlands?
  • PiaB igen

    Blivande winge, vi har också några som inte flyger och andra som inte åker utomlands. Men vi har bestämt oss för det här. Vi tycker att det är viktigare att vi får en dag precis som vi drömmer om, än att alla andra blir nöjda. Mina föräldrar kommer tex inte. Men vi ska ha en enklare tillställning hemma efteråt då vi bjuder alla.

  • cecbj195

    Jag bryter lite mot reglerna och säger kyrkan OCH prästen Flört men de hör ihop. Det är min dop- och konfirmationskyrka och jag har alltid sagt att jag ska gifta mig där. Prästen är min konfirmationspräst och dessutom en f.d. "kollega" då jag efter min konfirmation var konfirmationsassistent i sju år. Hon är dessutom en av de mest genuina och ärligt goda människor jag känner, jag vet ingen som kan säga komplimanger som "Du fullkomligt strålar!" utan att det låter fånigt eller klyschigt. Så hon var självklar också!

    Allt annat - lokal, klänning, gästlista etc. - skulle kunna ändras (och kommer säkert ändras då vi inte hunnit så långt i vår planering) flera gånger om innan vi gifter oss om ett år :)

  • Alyllyra

    Bara en sak? Vad svårt! Vi hade så mycket vi var nöjda med Glad

    Gästlistan eller platsen får det nog bli. Fast gästlistan hade jag gärna utvidgat förstås... Så då får det bli platsen!
    Vi hade en fantastisk gammal bruksgård nästan helt för oss själva med tillgång till herrgård, smedja (festlokal), stall (vigsellokal), superfina utomhusmiljöer och plats för alla gäster att sova över. Den skulle jag inte vilja byta bort

  • Vichy

    Jag skulle säga våra gäster!
    Mina föräldrar skilde sig när jag var liten och vid alla konfirmationer och studenter har jag tyckt det allra mysigaste har varit att hela familjen varit under samma tak! 
    Min blivande är också skilsmässobarn och det är nog kanske den enda gången alla kommer vara tillsammans!

  • September2014

    Vårt toast-par! De har ställt upp så otroligt mycket och hjälp till med allt från budgetar, ordnat planeringskvällar, köra runt oss till lokal/frisör/florist/you name it och hjälpt till att ställa alla de där frågorna man inte visste att man skulle. Glad

Svar på tråden En fråga, bara för att:)