• Äldre 5 Aug 11:47
    10868 visningar
    21 svar
    21
    10868

    Alla pysselbrudar - se hit!

    Hej allihopa! 

    Jag tänkte skapa en aktiv tråd för alla DIY-brudar där ute som bär på inspiration utan dess like! Jag är intresserad av alla slags idéer ni kan tänkas ha då jag både tycker det är mysigt och personligt med egengjort pyssel samt önskar hålla budgeten nere. Bilder på allt pyssel och "bruksanvisningar" välkomnas tacksamt! :) 


    Själv är jag i planeringsstadiet fortfarande, vi gifter oss 11:e juli nästa år och skall ha festen i en lada. Hittills har vi sytt en himla massa vimplar i olika mönster och börjat skissa på inbjudningarna. Det tar ju tid om man vill knåpa på egenhand istället för att beställa! 

    Så fram med limmet och symaskinen och papprena och pärlorna och färgerna och framförallt kameran så får vi hjälpa varandra! 

  • Svar på tråden Alla pysselbrudar - se hit!
  • Äldre 4 Jan 08:57
    #11

    Puffar upp! Ser gärna fler idéer :)

  • Äldre 4 Jan 10:38
    #12

    Ååh, vilken rolig tråd! 
    Själv ska vi ha mycket blommor och färg har vi tänkt, men har inte kommit så långt i planeringen. Men vi gifter oss inte förrän sommaren 2016. Glad

  • Äldre 4 Jan 13:38
    #13

    pysslat lite grann med dekorationer :) placeringskortshållare samt centerpiecen till borden ^^ 

    på lördag ska jag, gubben å tärnan sätta oss och pyssla ihop inbjudan^^ 

  • Äldre 5 Jan 15:09
    #14

    Vad kreativa ni är. Och vad mycket skogstema det var. Roligt.

    Vi ska inte ha skogstema, så jag vet inte om mitt inlägg gillas, men jag ska göra många av dekorationerna själv. 



    Det ska bli många, många virkade hjärtan i olika rosa nyanser och tjocklekar på garnet. Började igår och detta är vad jag fått ihop hittils. Tar ca 5 min att göra ett hjärta och det är väl tur då jag börjar jobba igen på onsdag efter nästan 2 års mammaledighet. 

    Hjärtana ska strös över bordet, ska virka dem som körsbär och fästa på stolarna med grön organza och göra ett par små girlanger.


  • Äldre 5 Jan 15:28
    #15

    Är en riktig pysseltjej. Förlovade mig på julaftonen. Har dock varit gift tidigare, det bröllopet förstörde min dåvarande svärmor och folk åkte redan vid 18-19 på kvällen blir nu att försöka fixa ett lite lyxligare bröllop till budgetpris, hur det nu ska gå? vi vet inte ens när vi ska gifta oss, men tänkte  vara ute i god tid, så det blir billigare så jag kommer följa tråden och förhoppningsvis komma med några ideer

  • Äldre 5 Jan 17:25
    #16

    så fina hhjärtan!!

  • Äldre 5 Jan 19:08
    #17

    Tack filibustern. Är jäkligt nöjd med dem. De satt även på våra julkort/save the date kort. Fast röda då såklart. :)

  • Äldre 5 Jan 20:18
    #18
    amonday skrev 2015-01-05 19:08:58 följande:

    Tack filibustern. Är jäkligt nöjd med dem. De satt även på våra julkort/save the date kort. Fast röda då såklart. :)


    mycket najs! kommer från en hantverkarfamilj så jag är ju som svag för virkat (fast jag själv inte kan virka :P) blir jättefint!! tänkte på det - du har inte funderat på virka din brudbukett? ;) 
  • Äldre 5 Jan 21:59
    #19
    filibustern skrev 2015-01-05 20:18:52 följande:
    mycket najs! kommer från en hantverkarfamilj så jag är ju som svag för virkat (fast jag själv inte kan virka :P) blir jättefint!! tänkte på det - du har inte funderat på virka din brudbukett? ;) 
    Tanken har slagit mig men nej, riktiga blommor får det allt bli. Känner en hel del florister. Virkat kan inte riktigt bli så verkligt, eller ja, en prinsesstårta i virkat är ju lite nyttigare och håller längre än en ätbar. ;)
  • Äldre 6 Jan 08:23
    #20

    Jättefina placerings"hållare" och jättefina blommor!


    Jag har inte börjat pyssla något ännu, för vi ska inte gifta oss förens Augusti 2017. Men desto längre tid på mig att snappa upp idéer :) 


    Ska skicka ur Save the date kort i slutet av nästa år, så dom ska jag göra själv i lugn och ro, har ju 1.5 år på mig iaf. ;) 

  • Äldre 6 Jan 22:57
    #21

    Älskar o pyssla o tänker göra mycket av dekoration själv, har inte bestämt någon färg lr tema än.. Gifter oss -16 men e precis i början av våran planering...

Svar på tråden Alla pysselbrudar - se hit!