• Äldre 4 Aug 23:28
    17991 visningar
    41 svar
    41
    17991

    Maj 2015 brudar!

    Någon mer som planerar bröllop i maj 2015? Hur långt har ni kommit i planeringen? ???? känns ju som att det är 10000 saker att bestämma, självklart är det så underbart roligt! Men hur började ni med planering/förberedning? Har ni börjat att handla till er stora dag?
    Kram ????

  • Svar på tråden Maj 2015 brudar!
  • Äldre 12 Oct 21:08
    #31

    Hej!

    Jag tänkte hoppa in här om det går bra? Vi har nyligen förlovat oss, efter 10 år tillsammans och ett barn. Hihihi. Äntligen! Bröllop är planerat till 16 maj 2015. Det blir ett borgerligt bröllop hos familjen i Dalarna.

    Om ni vill veta mer om mig så är jag alltså en Dalkulla, bosatt i Stockholm. Jag jobbar som bröllops- och familjefotograf i mitt lilla nystartade företag. Om ni vill ha tips på fotografer till bröllop eller kanske till och med vill anlita mig så kika gärna in på www.ceciliapihl.se  Men inte den 16 maj då Tungan ute

    Idag hämtade vi våra förlovningsringar och så passade jag på att beställa vigselring också. Lika bra när jag hittade en perfekt som dessutom var nedsatt i pris Jag får hämta den på onsdag och sedan får den ligga och vänta tills i vår...


    Bröllop 16/5 2015 I Jobbar som bröllopsfotograf www.ceciliapihl.se
  • Äldre 3 Dec 19:25
    #32

    Hej,

    Jag hoppar också in här, vi ska gifta oss den 23 maj. Har inte kommit så jättelångt i planeringen. Men dom flesta kläderna är inköpta. Kyrka och lokal är bokad. Gästlistan är under bearbetning, och inbjudan jobbar vi på.


    Hur långt innan ska man skicka ut inbjudan?


     

  • Äldre 7 Dec 00:50
    #33

    [quote=4401952][quote-nick]Afzelius66 skrev 2014-12-03 19:25:00 följande:[/quote-nick]

    Hej,

    Jag hoppar också in här, vi ska gifta oss den 23 maj. Har inte kommit så jättelångt i planeringen. Men dom flesta kläderna är inköpta. Kyrka och lokal är bokad. Gästlistan är under bearbetning, och inbjudan jobbar vi på.

    Hur långt innan ska man skicka ut inbjudan?

     

    [/quote

    Så kul m flera som ska gifta sig!!

    Vi skickade ut i november, dels för att vi har gäster som kommer från USA o Norge. Och för att vi ville "släppa bomben" då ingen visste om detta! Så det beror ju helt på, en del skickar ju ut 4-5 månader innan, det är jätte olika

  • Äldre 7 Dec 15:13
    #34

    Hej!

    Jag hoppar också in här Jag och mannen ska gift oss den 30 maj 2015. Vi klurar just nu på efternamn, vill komma på ett nytt gemensamt men är så svårt. Än så länge är kyrka bokat, festlokal, solist till bröllopet, band som ska spela på festen, maten ska en kompis man som är kock göra, tårta är beställt, inbjudningarna är klara, mannen ska fixa ringarna, svärmor ordnar brudbuketten, smink och frisör är bokat. Jag har köpt en klänning men vet inte om jag vill ha den längre, ska träffa sömmerska i januari och kolla vad som går att ändra så att den blir mindre bröllop och prinsessig. Kom på att det inte riktigt är min stil :)

    Vi ska skicka ut inbjudningarna i januari har vi tänkt, ska bara trycka dem först...

  • Äldre 11 Dec 12:39
    #35

    Jag har blivit med klänning!


    men det är väl ungefär det enda som hänt här. Ska sätta mig snart och påbörja inbjudningskorten. Lär ta lite tid men det ska bli kul. Har även beställt bordslöpare och stolsrosetter idag =)


     


  • Äldre 18 Dec 15:19
    #36

    Hej alla blivande brudar!

    Jag gifter mig 30 maj. Inbjudningskorten är färdiga, kyrka och festlokal bokad och alla "roller" är utdelade! Efter jul och allt ska jag, min brudtärna, min mamma och min blivande svärmor åka och kolla klänning! Ska bli sååå kul :D

  • Äldre 30 Apr 11:39
    #37

    Hej alla!

    Lite *PUFF* på den här tråden då det imorgon är Maj månad!!!

    Bröllopsmånad för min del! <3! <3! <3!

  • Äldre 8 May 12:47
    #38

    Inte långt kvar för mig heller! ????

    Önskar er all lycka på era bröllopsdagar!!

  • Äldre 12 May 23:30
    #39

    4 dagar kvar! Och jag har bara haft två ordentliga sammanbrott än. Känns bra. Lite sista minuten panik nu bara, men det löser sig! Håll tummarna för uppehåll i norra Bohuslän på lördag!

  • Äldre 14 May 07:56
    #40

    3 dagar!! Åh vi gifter oss också på lördag, är så himla nervös! Hade ett brakedown igår, men idag känns allt bättre! Hur mycket har ni kvar att göra @eemeliie?

  • Äldre 15 May 10:38
    #41

    Vi ligger ganska i fas, ska åka iväg och hämta nycklarna till lokalen nu och fixa dukning och dekor. 

    Dock ringde vårt ena vittne nu på morgonen och berättade att han ligger i närmare 40 graders feber, så just nu försöker jag få tag i nån på kommunen för att se om vi kan byta vittne ifall han inte kan komma.

    Så lite lätt panik just precis nu, men i det stora hela känner jag att jag har koll. Hur går det för er Majlis?

Svar på tråden Maj 2015 brudar!