• Äldre 15 Jul 23:12
    7759 visningar
    22 svar
    22
    7759

    hur gör/gjorde ni? har även mannen två ringar efter giftermål?

    Ja hur ser det ut hos er? Vi ska båda ha två ringar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur gör/gjorde ni? har även mannen två ringar efter giftermål?
  • Äldre 19 Jul 20:18
    #11

    min man valde en

  • AkJ
    Äldre 19 Jul 22:07
    #12

    Vi kommer båda ha två ringar, förlovningsringen och vigselring. Sambons är 0,6 och vi tycker inte att det ser konstigt ut när han provat med två av den storleken. Mina är också breda, och båda är väldigt tunga. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 20 Jul 07:32
    #13

    Vi kommer båda ha två ringar, jag två i vitguld, en kupad, en platt, hans förlovningsring är i palladium och kupad och vigselring i rött guld, smalare och platt. Han ville själv ha två ringar. Blir jättefint!

  • Äldre 20 Jul 10:30
    #14
    Kileane skrev 2014-07-16 07:38:38 följande:

    Vi kommer båda att ha två ringar. Alternativt, om den ring som mannen väljer inte passar med den andra, så byter han ut förlovningsringen och har bara vigselringen. Jag vill och hoppas kunna ha båda.


    Ser ut som att jag får ändra mitt svar, den ring som mannen fastnade för passar inte alls ihop med förlovningsringen, så han kommer bara att ha en. Eventuellt förstorar vi förlovningsringen en aning så han kan bära den på högra handens ringfinger!
    Med kreativa ambitioner - mitthjortronbo.blogspot.fi
  • Äldre 20 Jul 11:40
    #15

    Vi är så väldigt traditionsbundna när det kommer till större, anrika tillställningar. Min make gick ner på knä och friade. Ringen var väl utvald. Inom ett år gifte vi oss, då hade han fixat matchande ringar till oss båda (han ritade både min förlovningsring, min vigselring samt hans egen vigselring). Jag har FR och VR, maken har endast VR.

    Jag tog makens efternamn och vigselringarna symboliserar efternamnet i färg och form. ;)

  • Äldre 20 Jul 13:03
    #16

    Jag har två, min man har också två, men bär bara en (vigselringen). Han kommer ev. ha förlovningsringen på en halskedja. Han tycker det blir för blingbling att ha båda, men ville inte ha bara förlovningsringen :)

  • Äldre 20 Jul 13:05
    #17

    Min karl fick välja själv om han ville ha en ny och bära båda eller byta ut sin förlovningsring. Han valde att behålla sin förlovningsring och gravera vigseldatumet i den med. 

  • Äldre 20 Jul 13:47
    #18

    min karl väljer 1. :) 

  • Äldre 20 Jul 14:54
    #19

    Jag frågade honom om han tänkte ha en eller två ringar och han valde två. Han har två exakt likadana ringar (samma skena och bredd), jag har två exakt likadana så när som på att det är en diamant på vigselringen.  

  • Äldre 20 Jul 18:18
    #20

    Vi kan se ett tydligt samband att de äldre männen som köper ringar hos oss tenderar att ha två stycken och det är så man gjort, men de yngre blir alltmer influerade av det som råder internationellt där det är vanligare att mannen bara har en ring, vigselringen. Kvinnan har nästan alltid två stycken ringar.


    Sen skall man ju alltid göra det man tycker känns bäst för just er, vissa har bara förlovningsringen och det går utmärkt, huvudsaken är att den som viger er har åtminstone en ring att välsigna :)


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 20 Jul 22:20
    #21

    Vi båda har förlovningsring och vigselring. Maken tyckte det var självklart eftersom han också gifter sig ;)

  • Äldre 21 Jul 20:30
    #22

    Jag har två ringar, medan maken valde att bara ha en. Han valde sin ring själv ("vanligt" gult guld, 18K och halvkupad, ganska bred). Jag föreslog en lite piffigare/ovanligare förlovningsring + att han också skulle ha en vigselring, men båda förslagen fick kalla handen.

Svar på tråden hur gör/gjorde ni? har även mannen två ringar efter giftermål?