• Utvandrare

    Vad står det i era ringar?

    Vi ska gravera våra vigselringar i morgon och har inte bestämt oss helt för texten än. Just nu lutar det åt (hans namn) ? (mitt namn) i min ring och (mitt namn) ? (hans namn) i hans ring. 

    Vad står det i era?

  • Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • nyår

    I förlovningsringarna står det datum och texten "för alltid". Vi ska ha varsin vigselring och på ett sätt fortsätta texten från förlovningsringarna, för i dom ska det stå datum och texten "jag är din".

  • Flebbet

    I våra förlovningsringar står det YNWA som är en förkortning av You'll Never Walk Alone.

    Det är egentligen Liverpools slogan men vi tycker att den passar in på oss och dessutom är vi Liverpoolfans. Vi har även första bokstaven i varandras namn:)

    Tror att vi kommer ha samma i vigselringarna

  • Lenblo

    Det var väldigt lite plats i mina så det står: Hans namn + vigseldatum i ena (med 1,5 mm stora bokstäver) och Rut 1:16 - 17 i den andra. (Dit du går vill jag gå osv.)

  • AkJ

    I min förlovningsring:  NYC 3/11 2008
    I hans: NYC20081103

    I min vigselring kommer det stå: 1/11 2014
    I hans: 20141101

    Sambon är helt emot att det står namn "jag vet väl vem jag är gift med?!" och mig spelar det ingen roll, så vi kör såhär. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AnnsiA

    I våra förlovningsringar har vi texten (i min): "Du är min skatt" För att han alltid kallar mig sin skatt som han hittade ;) Och i hans står det "Du är min kärlek" För att jag alltid säger Kärleken till honom istället för älskling. 

    I vigselringarna ville vi ha samma text då förlovningsringarna inte kommer användas ihop med de nya ringarna, men det fick bara inte plats i min ring (som har flera stenar i sig) så det fick bli bara Namn och Datum i bådas :) 

  • CoG

    I vigselringen står det hans namn o vigseldatum,


    på sidan av ringen står det "Love is the answer"


     


    I hans står det mitt namn o datum samt samma text som jag har på sidan av ringen,

  • Utvandrare

    Å vad kul att läsa alla era romantiska och inspirerande texter, tack! Särskilt skåpnumren tyckte jag var jättegulligt!

    Vi lämnade in våra ringar igår. Det blev Namn hjärta Namn 20.07.2014. Två veckor kvar tills vi äntligen får ta på dem! :D

  • AnnsiA
    Ping skrev 2014-07-02 22:14:16 följande:

    Vi träffades på gymnasiet och jag raggade upp min blivande man genom att skicka en lapp i hans skåp. Innan vår första "blind date" skickade skickade vi små meddelanden till varandra via skåpen som vi signerade med våra skåpnummer.

    Eftersom vi redan har varandras namn och förlovningdatum i förlovingsringarna kommer jag att ha hans skåpnummer i romerska siffror och vigseldatum i min vigselring, och han lägger till vigseldatum på insidan och mitt skåpnummer i romerska siffror på utsidan av förlovingsringen. Känns kul att ha något lite annorlunda och som samtidigt är en påminnelse om hur allt började :)


    Gud vad romantiskt <3 
  • Lenblo
    AkJ skrev 2014-07-04 09:56:28 följande:

    I min förlovningsring:  NYC 3/11 2008
    I hans: NYC20081103

    I min vigselring kommer det stå: 1/11 2014
    I hans: 20141101

    Sambon är helt emot att det står namn "jag vet väl vem jag är gift med?!" och mig spelar det ingen roll, så vi kör såhär. :)


    Han vet väl var han befann sig när ni förlovade er också? Flört
    Själv tycker jag att det är ger extra symbolik åt ringen att alltid bära hans namn på mig.
  • jessijessica

    I våra förlovningsringar står det namn och datum och i vigselringarna blir det bådas namn och datum. Inte jättekul kanske men ungefär vad man får plats med och min blivande har såå svårt för att minnas datum så det är verkligen ett måste ;)

  • snowstars

    I förlovningsringarna står en rad från en låt vi båda tycker om, och som var rätt så populär när vi förlovade oss. 

    I vigselringen blev det mer traditionellt med Namn <3 Namn Datum. 

  • Himla

    Härligt inspirerande att läsa allas personliga små meddelande i ringarna :)

  • MalinD

    I våra förlovningsringar står det Then 18/2 2014, det är datumet som han friade till mig,

    och Then är en låt av Brad Paisley som enligt mig har en av de finaste texterna som finns. Det är vår låt så den är väldigt speciell för oss.

  • September2014

    I förlovningsringarna står det Köpenhamn 8/5-2010, vårt förlovningsdatum.
    I min vigselring står det hans namn samt datum. Han vill inte ha en till/ny ring så får det plats graverar vi vigseldatum i första hand, mitt namn om det får plats.

  • AkJ
    Lenblo skrev 2014-07-06 14:26:34 följande:
    Han vet väl var han befann sig när ni förlovade er också? Flört
    Själv tycker jag att det är ger extra symbolik åt ringen att alltid bära hans namn på mig.
    Absolut, men eftersom New York är lite mer speciellt än "hemma" så ville vi ändå ha med det. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Vad står det i era ringar?