• LinaNo­rdstro­m
    Äldre 1 Jul 21:55
    9267 visningar
    21 svar
    21
    9267

    Trash the dress

    Är det någon som har gjort en sån fotografering? Jag är lite sugen på att göra det, det verkar vara himla roligt sen blev ju brudklänningen ändå rätt skitig under bröllopsfesten. 

  • Svar på tråden Trash the dress
  • Anonym (Miljö­n)
    Äldre 2 Jul 11:16
    #11

    Det där med att kasta färg..... Tänkpå miljön hörrni!!!!

  • Äldre 2 Jul 11:25
    #12

    Vi drog på oss finkläderna, hela familjen, och lekte i en lekpark :) Plus lite andra miljöer, tex industriområde och stranden. Valde dock att inte doppa mig, för det var så jäkla kallt! Körde klänningen i tvättmaskinen efteråt och då var den fin igen :P

  • Äldre 2 Jul 12:28
    #13

    Är det bara jag som inte förstår vitsen riktigt med att typ förstöra sin fina klänning? Eller de kanske går att tvätta fint igen?

  • Äldre 2 Jul 13:34
    #14
    IdaRebecca skrev 2014-07-02 12:28:15 följande:

    Är det bara jag som inte förstår vitsen riktigt med att typ förstöra sin fina klänning? Eller de kanske går att tvätta fint igen?


    många som tycker det är hemskt, men kan förklara lite bakgrund och varför JAG känner att jag kan göra det 

    tydligen är detta en symbolisk sak, att försöra sin klänning för att visa att "jag tänker inte gifta om mig igen, för detta är min livskamrat" typ. nnu vet jag ju att verkligheten inte alltid ser ut så, men det är en fin symbol tycker jag. 

    och varför jag kan göra det är för att min klänning redan är begagnad. skulle jag ha köpt den ny, och för typ 6000 istället för 1000, så hade jag nog inte kunnat förstöra den. 

    och så blir det ju för läckra bilder, dessutom får man ju bära den ännu en gång och bara ha roligt! :D
  • Äldre 3 Jul 10:47
    #15

    Det är väl jätte kul att få använda den igen och inte spelar det någon roll vad den kostat om den ändå bara hänger i garderoben och samlar damm. Go for it!

  • Äldre 3 Jul 11:48
    #16
    Magenta skrev 2014-07-03 10:47:35 följande:

    Det är väl jätte kul att få använda den igen och inte spelar det någon roll vad den kostat om den ändå bara hänger i garderoben och samlar damm. Go for it!


    ja det med! :P 
  • Äldre 4 Jul 21:22
    #17

    Åh jag har alltid drömt om att fotografera ett brudpar som springer barfota i regnet, i vattenbrynet, eller en rolig vinterbild. Ställer gärna upp som fotograf. En annan rolig sak är ju faktiskt att bara göra nya bröllopsporträtt. Klä upp sig till brud och brudgum igen och ta bilder helt utan krav och ta de bilder man verkligen vill ha (busiga, något roligt tema eller bara fina bilder)! :)



    www.sandrajensen.se


  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 6 Jul 10:43
    #18
    filibustern skrev 2014-07-02 10:43:13 följande:

    alltså, jag kan tycka att svenska trash the dress-foton är så tråkiga, mest bara i vatten, kanske på någon järnväg.. vart är SKITEN?!


    eller varför inte bara tutta eld på hela kalaset?? :P 


    Kanske man skulle ge sig själv i bröllopspresent en fotografering. Fotografen till vårt bröllop (en släkting) bor tyvärr inte här, det är ju rackarns dyrt med fotografer och ska jag sabba min klänning så vill ju verkligen ha fina bilder annars är det ju inte värt det
  • Äldre 6 Jul 13:02
    #19
    sandrajensenfoto skrev 2014-07-04 21:22:58 följande:

    Åh jag har alltid drömt om att fotografera ett brudpar som springer barfota i regnet, i vattenbrynet, eller en rolig vinterbild. Ställer gärna upp som fotograf. En annan rolig sak är ju faktiskt att bara göra nya bröllopsporträtt. Klä upp sig till brud och brudgum igen och ta bilder helt utan krav och ta de bilder man verkligen vill ha (busiga, något roligt tema eller bara fina bilder)! :)

    www.sandrajensen.se


    ja! det bvore skitkul! att gå ut i ÖSregn och bara ha kul! :D 
  • Äldre 8 Jul 09:04
    #20

    Åh! Det vore superkul att fota en sån här fotografering, jag har min bas i göteborg men reser på uppdrag över hela Sverige.

    Kolla gärna min portfolio:

    www.kristinamalmqvist.com

  • Äldre 11 Aug 17:56
    #21

    Ja, regnbus blir så himla fina bilder. Fotografer är väl de enda som uppskattar regn på bröllop {#emotions_dlg.djavulsk}


Svar på tråden Trash the dress