• Äldre 12 May 15:34
    3049 visningar
    2 svar
    2
    3049

    Trädgårdsfest med bröllop

    Hej, skulle vilja be om tips, råd, idéer till vårt kommande bröllop. Vi planerar att gifta oss borgerligt i trädgården nästa sommar (2015) och är i planeringsstadiet. På vår inbjudan kommer det att stå "Trädgårdsfest med bröllop" eller något liknande. Tips gällande mat, kläder, jag skulle gärna vilja hitta en lång, festlig men ändå lite åt folklore/bohem-hållet, passande kläder till min blivande man? Vi har massor av idéer men det skulle vara härligt att få lite förslag från någon annan Tilläggas ska, nu tänker jag mest på klänning, att jag är 47 år Supertacksam för idéer!! 

  • Svar på tråden Trädgårdsfest med bröllop
  • Äldre 12 May 16:37
    #1

    Vad mysigt det låter! :)

    När det gäller mat, så är ju buffé av något slag ett bra alternativ. Tex en kall buffé, för att det ibland kan vara svårt med varmhållning av mat. Det brukar uppskattas av dom flesta och det blir lite variation. Något kött, någon kyckling, en paj, en potatissallad, en pastasallad, grönsallad och bröd. Det behöver inte vara mer avancerat. Till efterrätt bröllopstårta, som inte heller behöver vara så avancerad. Tex jordgubbstårta brukar dom allra flesta tycka är gott och det är inte svårt att göra själv.

    När det gäller kläder, så kanske din blivande kan ha tex chinos/beiga kostymbyxor, skjorta och en väst, med fluga eller slips kanske?. Det är uppklätt, men ändå lite mer ledigt och avslappnad än kostym. Plus att det är väldigt snyggt! Men det beror ju också lite på vad han brukar använda för typ av kläder och vad han känner sig bekväm i.

    Och klänning till dig.. ja, det låter ju väldigt passande det du hade tänkt dig :) Det finns ju fina klänningar i vanliga butiker och du har ju ett helt år på dig att leta. Här nedan är iaf några klänningar som jag tycker är fina och som jag tycker passar ett trädgårdsbröllop :)

    www.kappahl.se/article/klanning_652214

    www.hm.com/se/product/27767
    www.hm.com/se/product/22993

    www.mq.se/article/kalina

    www.zalando.se/darling-stephanie-maxiklaenning-vitt-d3221c01s-a11.html
    www.zalando.se/sisley-maxiklaenning-vitt-7si21c03g-a11.html
    www.zalando.se/cream-birdie-maxiklaenning-vitt-cr221c04h-a11.html
    www.zalando.se/magic-woman-maxiklaenning-vitt-mw421c006-a11.html
    www.zalando.se/dry-lake-angela-maxiklaenning-vitt-1dr21c032-a11.html

    www.ellos.se/ellos-collection/maxiklanning/428637&Ns=RankValue2|1&Nao=0&selArt=365025
    www.ellos.se/morgan/klanning/444003&Ns=RankValue2|1&Nao=7&selArt=366148
    www.ellos.se/redoute-creation/klanning/438917&Ns=RankValue2|1&Nao=9&selArt=365682

    Ett litet axplock av vad som finns iaf och en brudklänning behöver ju inte vara snordyr eller vara en sk. "riktig" brudklänning för att funka alldeles utmärkt och vara väldigt fin! :) Men, det finns ju mer sk. "riktiga" brudklänningar också som passar utmärkt till trädgårdsbröllop, ifall du skulle vilja ha det :)


  • Äldre 10 Jun 13:26
    #2

    Vi har precis gift oss och vi gjorde så här.. Ska kanske tillägga att vi hade ca 6 veckor från att vi bestämde oss till att vi faktiskt vigde oss. Men så här gjorde vi.
    Vi hade en mindre borglig vigsel i Kockska krogen i Malmö, där var vi 28 personer. Vigseln var kort men vacker. Därefter hade vi mingel med bubbel och snacks och fotograferades på  deras innergård. Fotografen var en bekant som är hobbyfotograf. Han tog ca 1200 bilder under hela dagen. Så vi har o göra. Därefter åt vi lunch. På kvällen hade vi en större trädgårdsfest, där vi blev 75 stycken. Vi hade gjort laxrullar och serranorullar som tilltugg till champagnen. (Champagnen hade vi betällt för ett mycket förmånligt pris á 179:-/flaskan och den är mycket god med) Till varmrätt hade helgrillad gris och varmrökt lax. Detta sköttes av företaget som vi beställde det ifrån. Allt från bestick, uppdukning av buffén och alla tillbehör. Vi hade sen beställt en tårta samt massor av minicupcakes som var dekorerade och smaksatta efter vår önskan. Vi hade en hejdundrande fest och folk ville inte gå hem när klockan närmade sig 03.00, så gissa om det var uppskattat. 
    Min man hade en vit linnekostym med rosa skjorta och detaljer. Jag hade en vit spetsklänning (ej traditonell) , brudbuketten var i rosa.

Svar på tråden Trädgårdsfest med bröllop