Kort vinter brudklänning
Jag letar efter en kort enkel brudklänning med vinter känsla. Ska gifta mig på nyårsafton med bara de närmsta vännerna. Kom gärna med tips på bra hemsidor eller andra förslag hur man enkelt fixar en vinter brudklänning.
Jag letar efter en kort enkel brudklänning med vinter känsla. Ska gifta mig på nyårsafton med bara de närmsta vännerna. Kom gärna med tips på bra hemsidor eller andra förslag hur man enkelt fixar en vinter brudklänning.
Oj, det kan ju vara allt från ett glittrigt fodral till en puffig klänning, axelbandslös eller med ärmar. Det beror ju helt och hållet på vad man själv tycker känns som vinterkänsla. Vinterkänsla går ju få med accessoarer också.
Har du någon som helst aning om vad du är ute efter på ett ungefär? Några riktlinjer? :)
Tänker mig nog långärmad på nått vänster. Antingen på klänningen eller med kofta eller bolero. Jag vill ha en klänning av finare tyg och den få inte ha en somrig känsla.
www.laredoute.se/delphine-manivet/klanning-i-bustiermodell/438160&Nao=1
den här tycker jag är superfin och passar precis på ett vinterbröllop - notera att den även finns i svart vilket jag tycker är lika passande. Du kan ha en vit pälsbolero till den oavsett vad du har för färg på klänningen.
Den här ihop med en bolero skulle vara en kort vinterdröm... För mig iaf... ;)
www.landybridal.co/ball-gown-strapless-knee-length-wedding-dress-h2ai0036.html
Hoppsan, såg nu att det var blommor, trodde det var cirklar. Men de kanske kan göra snöflingor istället?
Tack för jättefina tips! Ni vet inte om någon bra begagnad sida? Jag är öppen för alla förslag. Tänker mig ett Max pris på 2000 men helst runt 1000 kr för klänningen. Sen hade det också varit kul att åka och prova lite klänningar i någon butik. Jag bor i Värnamo så ta gärna emot tips som ligger nära men också i Göteborg.
I Göteborg finns det flera olika affärer. Ramonas på Kungsgatan har många fina klänningar men ligger kanske lite dyrt i pris. Runt Järntorget ligger det också ett par, bl a Remanns och Johans högtidskläder.
Men om du ändå är påväg till Göteborg så skulle jag stanna till på The Wedding Room som ligger i Hällingsjö, precis mellan Borås och Göteborg. Där hittade jag många fina klänningar till riktigt bra pris. Hon har nog dock mest tidsbokningar men kolla in på hemsidan så står det mera.
www.theweddingroom.se
Lycka till!
Hej igen! Ingen som hittar en fin klänning med axelband och avskuren under bysten. Gärna vid modell?
Hej igen! Ingen som hittar en fin klänning med axelband och avskuren under bysten. Gärna vid modell?
Tack tack många fina klänningar. Det finns ingen svensk sida?
Tack tack många fina klänningar. Det finns ingen svensk sida?
www.lilly.nu/shop/details/08-153-wh
www.bubbleroom.se/sv/kl%C3%A4der/kvinna/make-way/midikl%C3%A4nningar/elah-dress-white
m.zalando.se/naf-naf-sommarklaenning-vitt-na521c07n-a11.html
Här är några som jag hittat och tycker om just nu. Kan verkligen inte bestämma mig men det är ju 7 månader kvar med.
www.lilly.nu/shop/details/08-153-wh
www.bubbleroom.se/sv/kl%C3%A4der/kvinna/make-way/midikl%C3%A4nningar/elah-dress-white
m.zalando.se/naf-naf-sommarklaenning-vitt-na521c07n-a11.html
Här är några som jag hittat och tycker om just nu. Kan verkligen inte bestämma mig men det är ju 7 månader kvar med.