• Svar på tråden Underkjol??
  • Millan

Om de finns en befintlig underkjol på klänningen skulle ja tipsa om att lämna in klänningen till en sömmerska som syr på extra tyll och bygger upp kjolen. Kommer att bli snyggast.

Lycka till!

• Adele

Okej, tack så mycket för ert svar. Har en fråga till om ni kan svara. Det står på sidan att man ska mäta sig från huvud till barfota. Ska man inte mäta sig med skor? Känner mig lite lost i detta klänning letande. Otroligt tacksam för er hjälp :)

• Millan

Har läst på vissa sidor att de lägger på x cm för klackhöjd. Kolla noga på deras hemsida.

• Adele

Daniiel: är det en sån här dj menar fast med två ringar. Eller tror du denna passar eller blir det för mycket plufs?

• Adele

Ja men då gör dom nog så eftersom de vill att man skall mäta sig barfota utan skor. Tack Millan :)

• daniiel
    Den där underkjolen har tre ringar och det är lite onödigt mkt för din klänning. Det är mer om man ska ha en puffigare sk. ball gown. Jag skulle nog valt den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-kapellet-tag-1-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67706.html om du vill ha en underkjol med släp :) Tänk dock på att det inte går att haka/knyta/hålla upp släpet utan att underkjolen syns då.

Dom brukar lägga på ca 5cm för skor vanligtvis, så om du behöver lägga på något för skor beror ju på hur höga skor du ska ha på dig :) Underkjolen lyfter ju också klänningen någon cm. Men man brukar säga att det är bra att få en hand mellan golvet och kjolen, då snubblar man inte på den :)

Något mer att tänka på... hm. Mäta gärna med BH på om du har tänkt ha BH under klänningen sedan. Nu är det ju snörning på klänningen, vilket ju ger mer spelrum och det är ju större chans att få en bra passform då :)
  • Adele

Tack så otroligt mycket för din hjälp, löste lite gåtor för mig ikväll;) jag vill ju gärna kunna fästa upp släpet så då blir det en underkjol med två ringar. Nån som du rekommenderar?

• daniiel
    Adele skrev 2014-05-10 23:30:24 följande:

Tack så otroligt mycket för din hjälp, löste lite gåtor för mig ikväll;) jag vill ju gärna kunna fästa upp släpet så då blir det en underkjol med två ringar. Nån som du rekommenderar?

Jag tror den här underkjolen www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-klanning-3-tier-golv-langd-slip-style-brollop-petticoats_p557160.html med en ring skulle passa bra :) Det är tre lager tyll, så den ger vidd :)
  • Adele

Tack så sjukt mycket :))) den blir perfekt! Nu ska det beställas :)

Svar på tråden Underkjol??