• anncha

    Vad göra med förlovningsringen?

    Jag och min sambo ska gifta oss till hösten. Förlovningsringen är en ganska stor guldring och min vigselring kommer bli en stor silverring. Med andra ord, båda ringar får inte plats på sama finger. VAD hade ni gjort med förlovningsringen? Haft den på ett annat finger? Gjort om den? Smält ner den till något annat? Eller helt enkelt bara lagt undan den? 
    Kom gärna med synpunkter, tips och idéer

  • Svar på tråden Vad göra med förlovningsringen?
  • daniiel

    Om jag var du, och tyckte om förlovningsringen, så hade jag flyttat den till ett annat finger :) Kanske till den andra handen? 

    Alternativt inte haft någon vigselring, utan låtit förlovningsringen bli vigselring. Men det är ju om du tycker väldigt, väldigt bra om förlovningsringen.


  • Plättis

    Jag har hört (läst) att många sätter den på högerhanden istället, så man har en på varje hand. Det är helt och hållet upp till dig om du vill ha den där eller om du vill smälta om den till ett hänge att ha runt halsen eller vad som helst. Antingen har den stort sentimentalt värde och du vill ha den kvar och använda den, eller så vill du inte det :P


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • anncha

    Tack för era svar! Jag har ju funderat på att flytta den till andra handen, är nog mest orolig att det ska se konstigt ut med en silverring på vänster och en i guld på höger  

  • cecbj195

    Min mamma hade länge både sin förlovningsring och vigselring tillsammans med sitt dophjärta i en guldkedja kring halsen, då hon "växte ur" ringarna. Kanske du kan göra likadant med din förlovningsring om du inte vill ha den på högerhanden? :)

  • Ponduss

    Jag och min blivande har köpt helt nya ringar till bröllopet. Så våra nuvarande förlovningsringar ska jag göra ett collage av tillsammans med bilder från alla våra år tillsammans och bilder från bröllopet. Så ska jag rama in och sätta upp på väggen. Det kommer bli som ett minnescollage :)

  • Himla
    Ponduss skrev 2014-05-09 21:54:54 följande:

    Jag och min blivande har köpt helt nya ringar till bröllopet. Så våra nuvarande förlovningsringar ska jag göra ett collage av tillsammans med bilder från alla våra år tillsammans och bilder från bröllopet. Så ska jag rama in och sätta upp på väggen. Det kommer bli som ett minnescollage :)


    Vilken fin idé!
  • filibustern

    om jag hade samma problem (vilket jag inte är så långt ifrån att ha, då jag har väldigt korta fingrar :P) skulle jag i första hand troligen göra den till en vigselring. i andra hand flytt över till andra handen.. haha! blev många händer i texten :P

Svar på tråden Vad göra med förlovningsringen?