• Äldre 23 Apr 00:54
    2054 visningar
    7 svar
    7
    2054

    HJÄLP! vilken underkjol & slöja?

    Hej, jag har köpt den här klänningen, vilken underkjol ska jag välja för att få volymen på bilden?

    Ska man satsa på slöja till denna klänning? I så fall vilken typ?

    HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP! Känner att det är en djungel, tacksam för åsikter :)



    länk: www.festtid.se/charmig-dropped-midjaline-pleated-organza-chapel-train-brudkl%C3%A4nning-with-lace-hemline-p-1122.html

  • Svar på tråden HJÄLP! vilken underkjol & slöja?
  • Äldre 23 Apr 10:02
    #1

    Hur sitter klänningen nu, alltså hur är vidden på klänningen på dig utan underkjol? Vill du ha en underkjol med ringar eller utan? Med släp?

    Gällande slöja så finns massor av fina som skulle kunna passa. Vill du ha en lång eller kort? Ett lager eller flera? Med spets eller pärlor? Vad ska du ha för smycken tex till klänningen? Frisyr?


  • Äldre 23 Apr 10:03
    #2

    Här har du en version på underkjol
    www.jenjenhouse.com/Women-Nylon-Tulle-Netting-1-Tiers-Petticoats-037005375-g5375

    Vill du ha riktig volym så bör du se till att det finns minst 1 ring i underkjolen annars kommer den inte att hållas ut så bra

    Och här är en annan variant


    www.jenjenhouse.com/Women-Nylon-Tulle-Netting-3-Tiers-Petticoats-037031003-g31003

    I princip kan du ha vilken slöja du vill.
    Eller låta bli slöja
    Eller köra med birdcage...
    Det handlar mer om din personliga stil och smak :) 

  • Äldre 23 Apr 13:49
    #3


    daniiel skrev 2014-04-23 10:02:30 följande:

    Hur sitter klänningen nu, alltså hur är vidden på klänningen på dig utan underkjol? Vill du ha en underkjol med ringar eller utan? Med släp?

    Gällande slöja så finns massor av fina som skulle kunna passa. Vill du ha en lång eller kort? Ett lager eller flera? Med spets eller pärlor? Vad ska du ha för smycken tex till klänningen? Frisyr?


    Jag känner att jag verkligen har nollkoll på detta men såhär ser klänningen ut på och såhär ska jag ha håret (med hårkam där bak och ingen tiara). Mitt hår är ungefär samma längd och färg som på sista bilden.


  • Äldre 23 Apr 13:51
    #4
    Chicita skrev 2014-04-23 10:03:26 följande:

    Här har du en version på underkjol
    www.jenjenhouse.com/Women-Nylon-Tulle-Netting-1-Tiers-Petticoats-037005375-g5375

    Vill du ha riktig volym så bör du se till att det finns minst 1 ring i underkjolen annars kommer den inte att hållas ut så bra

    Och här är en annan variant


    www.jenjenhouse.com/Women-Nylon-Tulle-Netting-3-Tiers-Petticoats-037031003-g31003

    I princip kan du ha vilken slöja du vill.
    Eller låta bli slöja
    Eller köra med birdcage...
    Det handlar mer om din personliga stil och smak :) 


    Om jag vill att klänningen ska se ut som den gör på bilden, hur många ringar och ska jag ha och ska jag ha släp/eller ej?
  • Äldre 23 Apr 14:14
    #5
    Felician skrev 2014-04-23 13:51:39 följande:
    Om jag vill att klänningen ska se ut som den gör på bilden, hur många ringar och ska jag ha och ska jag ha släp/eller ej?

    Det beror på modellen på underkjolen hur många ringar du behöver. 


    Men du behöver minst en för att hålla ut vidden i nederkant.
    Och om du vill att kjolen ska hållas ut sådär baktill som den gör på bilden så kan du behöva en underkjol med släp, då skyddar du även kjolen lite mot smuts från marken.


    Det som kan bli krångligt är om du ska bustla (hänga upp) släpet senare. I så fall kan du behöva en annan underkjol då, eller så får du kanske ta av dig underkjolen och låta klänningen hänga rakt ner när ni är klara i kyrkan och med alla bilder :) 

    Jag kan inte säga vad du SKA och inte ska göra. Det hänger på hur du vill ha det :) 

  • Äldre 24 Apr 20:52
    #6
    Chicita skrev 2014-04-23 14:14:43 följande:

    Det beror på modellen på underkjolen hur många ringar du behöver. 


    Men du behöver minst en för att hålla ut vidden i nederkant.
    Och om du vill att kjolen ska hållas ut sådär baktill som den gör på bilden så kan du behöva en underkjol med släp, då skyddar du även kjolen lite mot smuts från marken.


    Det som kan bli krångligt är om du ska bustla (hänga upp) släpet senare. I så fall kan du behöva en annan underkjol då, eller så får du kanske ta av dig underkjolen och låta klänningen hänga rakt ner när ni är klara i kyrkan och med alla bilder :) 

    Jag kan inte säga vad du SKA och inte ska göra. Det hänger på hur du vill ha det :) 




    Det blir nog denna. Vad gäller slöja så köper jag nog en billig så får jag känna efter hur den känns på. ;)

  • Äldre 24 Apr 21:19
    #7
    Felician skrev 2014-04-24 20:52:43 följande:
    Det blir nog denna. Vad gäller slöja så köper jag nog en billig så får jag känna efter hur den känns på. ;)

    Jag tror att det är ett bra val.


    Du kan ju gå till en bröllopsbutik och prova bara slöjor också :) '
    Det är inte alltid som det skiljer så mycket i pris mellan en slöja i butik och en slöja på nätet. Men i butik så kan du ju även känna på mjukheten också och inte bara se längden mm.


    För vissa slöjor man köper på nätet är stenhårda, dom draperar sig inte snyggt alls och det är inget man kan göra något åt tyvärr

Svar på tråden HJÄLP! vilken underkjol & slöja?