• carola78

    Servetter i tyg, vad ska man välja?

    Trodde aldrig att varje detalj skulle bli så svår att välja :)


    Nu har vi kommit till servetter och min fästman hade velat ha tygservetter och servettringar. Tyg mest för att de ska fylla ut servettringen och det ser lite lyxigare ut.


    Har kollat på alla möjliga sidor och ebay är väll det som är billigast men då främst satinservetter. Min fundering är, ÄR det något att ha?


    Hyra servetter skulle kosta 12kr/st (bomull) och satinservetterna i inköpspris blir halva den kostnaden. 


    erfarenheter någon?

  • Svar på tråden Servetter i tyg, vad ska man välja?
  • daniiel

    Varför inte pappersservetter som är lite tjockare och lyxigare? Det ser ofta ut ungefär som tygservetter nästan och jag lovar att dom fyller ut servettringarna :) Tex dom här www.shop.duni.se/sv/artiklar/middagsservett-elegance-crystal-white-40x40cm-40st.html

    Är det inte servetter till bröstfickan på en kavaj du kikat på kanske?, eftersom du hittat i satin. För när jag sökte på Ebay, så fick jag fram många vita bomullsservetter. Ganska billiga, ca 6-8kr/st, men då är frakten på ca 300kr för 24 servetter också.


  • daniiel

    Om du inte köper tyg och syr servetter själv? Det är ju lite jobb, men kan bli betydligt billigare. 

    Vart ska ni ha bröllopet? Tema? Färger?

    Vissa köper ju billiga kökshanddukar och använder som servetter. Man kan ju dela dom på mitten och på så sätt få två servetter av en handduk.


  • filibustern

    jag kan rekommendera Duni! vi köpte stora servetter därifrån och kvalitén är helt otrolig! kraftiga och robusta, men av papper! 

  • filibustern
    carola78 skrev 2014-04-11 10:00:52 följande:

    Hur vet jag att de är kraftigare pappersservetter när jag köper på nätet?


     


    på Duni finns en beskrivning av servetterna. Elegance - och Dunilinserierna verkar vara de som du ska köra på (vi körde dunilin - love them!)
  • MammaMaj

    Om det finns något tvätteri i närheten av där du bor kan du alltid kolla om dom säljer gammalt hotell och restauranglinne, dvs tygservetter, dukar, lakan. Vi gjorde så, köpte servetter och dukar, till en stor fest för några år sedan. Sen kan du sälja efter bröllopet.

    Pappersservettenra som nämnts ovan är väldigt fina de också.

    Lycka till!

  • JW2014

    Vi hittade fina servetter i linne på auktion. Dom är fantastiskt vackra! Fina mönster i vävningen och en otrolig lyster.. Dom är väl en 60 år gamla men fläckfria. Så besök auktioner om du vill ha äkta vara billigt :)

Svar på tråden Servetter i tyg, vad ska man välja?