• Äldre 10 Apr 21:50
    18955 visningar
    12 svar
    12
    18955

    Ovanliga ringar!

    Jag hoppas jag kna lägga upp bilder nu när BT är så omgjort!

    Jag har en svansk väninna som bor i USA, hon har försökt ordna medlemskap här på BT flera gånger men inte lyckats. Nu har hon bett mig om hjälp att visa några mindre vanliga ringar och ber er om hjälp, jag antar och hoppas det är okej att göra så!

    Min väninna, "Anna", ska snart gifta sig och vill då ha en lite ovanligare ring, och hon har lyckats hitta en del sådana på etsy. Hon ber naturligtvis inte er bestämma åt henne, men hon vill ha lite "input" om ringarna!

    Bland annat har hon hittat ganska många i svart guld (!), här är ett par exempel:



    Eftersom bilderna är stora lägger jag nog inte upp fler i den här tråden, den blir alldeles för stor. Det fanns många fler i svart guld med diverse stenar, detta var bara ett par exempel.

    Vad tycks om dessa?

  • Svar på tråden Ovanliga ringar!
  • Äldre 10 Apr 22:06
    #1

    Ingen av ringarna faller mig i smaken, men jag skulle ju råda din väninna att tänka på hur hon ska använda ringen. Många av ringarna ser ut att vara väldigt höga och kanske kan vara väldigt i vägen då. Men självklart ska hon ju ha en ring som hon och hennes blivande trivs med!

    Jag har aldrig hört talas om svart eller rosa(hot pink) guld. Är hon säker på att det verkligen är äkta guld som hon betalar för?

  • Äldre 10 Apr 22:18
    #2
    swdnchick skrev 2014-04-10 22:06:59 följande:

    Ingen av ringarna faller mig i smaken, men jag skulle ju råda din väninna att tänka på hur hon ska använda ringen. Många av ringarna ser ut att vara väldigt höga och kanske kan vara väldigt i vägen då. Men självklart ska hon ju ha en ring som hon och hennes blivande trivs med!

    Jag har aldrig hört talas om svart eller rosa(hot pink) guld. Är hon säker på att det verkligen är äkta guld som hon betalar för?


    Hon har en del oäkta ringar som är ganska höga och är alltså van vid det, så det är nog inget problem.

    Jag har frågat samma sak, jag såg att det fanns grönt guld också. Svart, rosa, blått och grönt guld är verkligen inget jag hört talas om heller, men man har väl blandat i något för att ge guldet dess färg. Jag tänker att i USA är väl inget omöjligt!

    Jag vet att "Anna" är mycket medveten och noga, så jag är säker på att hon gör noggranna kontrller innan hon köper något. Och när det gäller ringar vigsel- och förlovningsringar, som hon förhoppningsvis ska ha hela livet, kommer hon nog vara extremt noga med att kolla så att allt är i sin ordning.
  • Äldre 11 Apr 09:46
    #3

    har kollat alla dina tre trådar. och liksom de flesta andra så.. de e fräna ringar måste jag erkänna - men skulle SJÄLV inte ha något sånt. dock måste ajg säga att den tredje bilden i den här tråden faktiskt var snygg! annorlunda, men ändå "vanlig" om du förstår :P DEN skulle Jag själv faktiskt kunnat ha, men i så fall som kombinerad förlovnings/vigselring (alltså bara den på fingret). de andra två på den här sidan var även dom lite mer.. hur ska man säga... om man bortser från färgen, så stod dom inte ut SÅ mycket. 

    fjärilarna på Del tre tyckte jag kändes... "barnsliga". i alla fall som vigsel/förlovningsring! som vanlig ring är dom rätt så söt!  :) 

    ringarna i del tre... det var en rätt så läcker rosa färg kan man väl säga! ser enorma ut! men den svart-rosa var ju färgmässigt snygg! :)

    sen är det ju frågan om "Anna" vill ha en ring som verkligen Står ut, eller om det inte spelar någon roll för henne. :) 

  • Äldre 11 Apr 09:48
    #4

    Jag bara älskar dem!!!! Fantastiskt fina! Visste ine att man kunde färga guld på detta sätt. Hade jag inte redan köpt mina ringar så hade dessa definitivt varit ett alternativ. Mian ringar (som jag älskar) är i ekologickt guld med etiska stenar vilket jag tyckte var viktigt men dessa skulel nästan kunan få mig att rucka på mina principer

  • Äldre 11 Apr 09:54
    #5

    Den första ringen i TS var ju helt fantastiskt underbart vacker! Jag tyckte inte riktigt om färgkombinationen med det rosa i den andra ringen, föll inte mig i smaken, inte heller den tredje ringen var riktigt "my cup of tea" så att säga. 


  • CJ5
    Äldre 11 Apr 09:58
    #6

    Tyckte första ringen var himmelsk!!!

  • Rin
    Äldre 11 Apr 11:30
    #7

    Jag är helt sålt på nummer tre i denna tråden, men det skiljer ju ut sig från de andra ganska mycket och kanske passar min svenska smak för släta ringar bättre. Tvåan är också jättefin, gillar verkligen den rosa nyansen. Nr 1 i tråd 2 är rätt cool också. Fjärilarna i tråd 3 är fina, men inte lika häftiga.
    Sen undrar jag VAR har hon hittat dem? Vilken säljare på Etsy? Jag bara måste se mer!

  • Äldre 11 Apr 12:13
    #8

    Jag kunde inte låta bli att googla upp säljare och fortsätta sukta efter alla coola ringar så här kommer länken till säljaren på etsy 
    www.etsy.com/se-en/shop/DesignMasters

  • Äldre 11 Apr 12:15
    #9

    själv är nog denna som jag hittade där min favorit

  • Äldre 11 Apr 15:10
    #10
    Magenta skrev 2014-04-11 12:15:38 följande:

    själv är nog denna som jag hittade där min favorit


    Ååhhh!!!!!
  • Äldre 13 Apr 17:00
    #11

    Jag tyckte ring nummer tre var jättesnygg! Stilren och sticker ut samtidigt liksom. Övriga passar inte riktigt min smak.

  • Äldre 31 Jan 12:24
    #12

    Hej vi blev jätte dessa ringar till våran vigsel och undrar vad dom längst ner kostar? Storlek 17,5 och 19. Tacksam för snabbt svar. Vi vill även ha gravyr så kostar detta extra. Vi gifter oss den 23 februari så här lite bråttom mvh josefine och Johnny ps. Dom svarta ringarna med stenar runt dom båda.

Svar på tråden Ovanliga ringar!