• Äldre 2 Apr 13:58
    1740 visningar
    4 svar
    4
    1740

    Två klänningar?

    Hej alla mina med-Brudar!

    Jag och min sambo gifter oss den 6/6 och jag har börjat känna mig lite sugen på att kanske ha två brudklänningar istället för en. En lite mer slimmad variant med längre släp för den kyrkliga ceremonin och en lite mer "prinsessig" med stor kjol (inget släp) till mingel, middag och fest.

    Men så tänker jag att...tja...blir det konstigt...? Vad tycker ni?

    Tack!  

  • Svar på tråden Två klänningar?
  • Äldre 2 Apr 14:06
    #1

    Jag kommer ha två. En med släp under vigsel och en i tea-length till dansen. Och jag hört många andra som gör på samma sätt. De stora klänningarna med släp är ju jätte fina men inte så praktiska dock.

    Mina är dock väldigt lika och jag komemr ha samma skärp till så de kommer se ganska lika ut ändå tror jag.

  • Äldre 2 Apr 14:28
    #2
    Magenta skrev 2014-04-02 14:06:40 följande:

    Jag kommer ha två. En med släp under vigsel och en i tea-length till dansen. Och jag hört många andra som gör på samma sätt. De stora klänningarna med släp är ju jätte fina men inte så praktiska dock.

    Mina är dock väldigt lika och jag komemr ha samma skärp till så de kommer se ganska lika ut ändå tror jag.


    Tack för svar! :D Skönt att höra att man inte är helt ute och cyklar...

    Bägge mina klänningar skulle förvisso vara ganska "brudiga", men festvarianten då med rakt avskuren tyllkjol (golvlång) och lite mer bling. Inget släp och ingen sjöjungfrumodell på dansgolvet således, vilket jag tror är rätt skönt! :P
  • Äldre 2 Apr 16:27
    #3

    Jag hade två klänningar och känner mig otroligt nöjd med det beslutet. Jag valde en med släp i kyrkan och en kortare variant (ändå en brudklänning) till middagen/festen.

    Det enda jag skulle kunna säga att du bör tänka på, är värmen + toalettbesök under kvällen. Även om du inte ska ha släp på klänningen, så kan en puffig klänning lätt bli knepig ändå. Nu vet jag inte exakt vilken modell du tänkt dig, men oftast är det flera lager i kjolen och för att få vidd i kjolen, så behövs en underkjol. Det blir varmt! Och alla dessa lager ska hållas bort vid toabesök och det är allt annat än roligt :P

    Men känns det okej, inte som något problem, så kör på! :)  


  • Äldre 2 Apr 16:52
    #4
    daniiel skrev 2014-04-02 16:27:30 följande:

    Jag hade två klänningar och känner mig otroligt nöjd med det beslutet. Jag valde en med släp i kyrkan och en kortare variant (ändå en brudklänning) till middagen/festen.

    Det enda jag skulle kunna säga att du bör tänka på, är värmen + toalettbesök under kvällen. Även om du inte ska ha släp på klänningen, så kan en puffig klänning lätt bli knepig ändå. Nu vet jag inte exakt vilken modell du tänkt dig, men oftast är det flera lager i kjolen och för att få vidd i kjolen, så behövs en underkjol. Det blir varmt! Och alla dessa lager ska hållas bort vid toabesök och det är allt annat än roligt :P

    Men känns det okej, inte som något problem, så kör på! :)  



    Jo, jag har också tänkt på det. Problemet (eller ja, problem och problem) är dock att jag redan lagt MÅNGA pengar på brudklänningen med alla lager tyll i kjolen. Så den får jag liksom ha på kvällen oavsett... :P
    Alltså är alternativet antingen att ha prinsessklänningen all in hela dagen, eller att ha en mer figurnära i kyrkan och sen "tyllhelvetet" därefter. Angenäma problem får man väl säga! :D
Svar på tråden Två klänningar?