• Äldre 21 Mar 12:49
    2097 visningar
    3 svar
    3
    2097

    Tips på hedersuppdrag

    Jag har en kusin som står mig nära och vi har växt upp nästan som systrar. Jag skulle gärna vilja ge henne någon form av hedersuppdrag under bröllopet men är osäker på om tärna är rätt uppdrag. Min andra kusin, hennes syster, står mig också nära om jag är rädd att hon ska ta illa upp om inte hon blir tillfrågad att också vara tärna.

    Toastmaster känns inte som rätt uppdrag då hon är vänlig och glad men vanligtvis gillar att vara mer i bakgrunden.

    Några tips?

     

  • Svar på tråden Tips på hedersuppdrag
  • Äldre 21 Mar 16:34
    #1

    Värdinna i kyrkan kanske? 
    Bara hjälpa folk att hitta sina platser typ, kanske dela ut program om ni ska ha sådana - eller psalmböcker och efteråt hjälpa folk med eventuell riskastning (om det är tillåtet på platsen ni gifter er)... 

  • Äldre 22 Mar 06:20
    #2

    Det skulle kunna vara en bra idé. Jag får prata lite med henne och se hur hon känner inför det :)

  • Äldre 22 Mar 07:38
    #3

    Ja, kyrkvärd skulle ju kanske kunna vara toppen. Det blir inte att stå i centrum lika mkt som toastmaster och det brukar vara väldigt uppskattat av gästerna att det finns någon som hälsar välkommen till kyrkan, kanske visar folk vart dom kan sitta osv :)

    Annars skulle du ju kunna be båda dina kusiner att vara tärnor? 


Svar på tråden Tips på hedersuppdrag