• Tossen

Fråga till er som beställt brudklänning på nätet

Har ni provat klänningen innan? Eller en klänning i liknande modell/tyg för att veta att den passar er?

Jag är sugen på att klicka hem en nu men har ALDRIG provat en brudklänning. Jag älskar ju modellen men är risken att den inte sitter bra på just min kropp?

• Svar på tråden Fråga till er som beställt brudklänning på nätet
  • daniiel

Jag prövade inte före. Dels för att jag var livrädd för att gå in i en brudbutik och dels för att vi i princip inte har någon brudbutik där jag bor.

Det kan dock vara en idé, bara för att få en känsla av vad man själv tycker att man passar i och känner sig bekväm och fin i. Det är inte alltid den klänningen man först trott.

• CJ5

Jag tänkte beställa på nätet.. Visste typ vad jag ville ha. Gick och provade och var tvungen att skratta åt mig själv. Blev en helt annan klänning jag beställde. Det jag trodde passade var inte alls bra! Men så var det för mig.

• TheD

Jag provade inte någon klänning innan beställningen. Såg en bild på en klänning 2009 som jag bestämde mig för att den ska jagha när jag gifter mig och den klänning blev det också 2011. Jag visste hur jag ville att klänningen skulle se ut modellmässigt och sen med bling. Gillar inte klänningar som bara är tyg.

• Tossen

Tack för att ni tog er tid och svarade :) kanske chansar ändå och beställer! Älskar ju modellen, är bara rädd att jag ska se större ut eller se ut som en marshmallow.

• Himla

Vilken klänning är det? Förra gången jag gifte mig var allt klart, mönster modell etc. Sen skulle jag in till stan och handla tyget i en affär som både sålde och sydde klänningar. Där provade jag en modell på uppmaning av min dåvarande svärmor, en modell jag skrattat åt några minuter innan för den var totalt tvärtemot vad jag skulle ha. Väl på fanns det inga alternativ. Så den blev det. Den hyrde vi dock och bara hyran gick på 4000kr år 1993 !!!! Men oj vad fin jag var !!!

Svar på tråden Fråga till er som beställt brudklänning på nätet