• Äldre 4 Mar 19:14
    7763 visningar
    17 svar
    17
    7763

    Smita iväg- vigsel på tu man hand utan gäster på mindre ort i Sverige - förslag?!

    Vi planerade först att smita iväg och gifta oss utomlands på tu man hand men så är jag gravid och vi känner att vi nu hellre vill göra något enklare, som att gifta oss på någon mindre ort/fin plats i Sverige. Helst västkusten eller Skåne och sedan lyxa till det kanske på ett riktigt fint spahotell eller något annat lyxigt. Gärna kyrkligt men borgerligt kan också vara ok. 

    Barnen kommer få vara hos mormor/farmor eftersom vår äldsta son har ett funktionshinder som medför att den här typen av händelser blir stressande för honom och vi kommer fira med familjen lite längre fram. 

    Fantasin är dock tyvärr noll... finns det någon som har tips?!!

  • Svar på tråden Smita iväg- vigsel på tu man hand utan gäster på mindre ort i Sverige - förslag?!
  • Äldre 4 Mar 19:19
    #1

    Kusthotellet i Varberg?

  • Äldre 4 Mar 19:24
    #2

    Jag måste ju bara rekommendera Visby.
    Det finns många underbara ruiner att gifta sig i om man inte vill slå till på den stora och helt underbart vackra domkyrkan.
    En vigsel i kärleksporten på muren kan väl också vara helt fantastiskt kanske Solig 

    Något väldigt annorlunda kan vara att bo på medeltidshotellet hotelhelgeand.se/
     

  • Äldre 4 Mar 19:35
    #3

    Tack snälla ni! 
    Haha vi bor i Varberg och hade gärna valt Apelviken/kusthotellet om vi inte skulle "rymma" iväg :)
    Visby vore superfint men lite för långt bort för bara en helg, synd!!
     

  • Äldre 4 Mar 19:52
    #4

    Jaha.. Jag åxå! Då kan jag istället rekommendera Vann spa i Lysekil!

  • Äldre 4 Mar 20:32
    #5

    Vad lustigt tr3apor :D Varberg är ju helt underbart och särskilt omgivningarna runt kurorten.. vi planerade från allra första början faktiskt vigsel där med bara närmsta familjen närvarande men jag har skilda föräldrar och de kommer inte överens, vilket gör att det inte blir roligt att fira tillsammans med dem. Detta medförde att vi till slut bestämde oss för att smita iväg istället och särskilt nu när vi väntar tredje barnet, börjar bli på tiden (!) Varit tillsammans i 11 år

    Tack för tips om Vann! Vi ringde dit och stämde av. Det visade sig att många gifter sig på tu man hand hos dem, antingen utanför hotellet vid vattnet eller i ett litet lusthus längst ut på bryggan. Mycket möjligt att vi bokar där! 

  • Äldre 4 Mar 20:38
    #6

    Så roligt, vi gifter oss i Träslövs kyrka. Utan smitning! När är den stora dagen?

  • ESW
    Äldre 4 Mar 21:50
    #7

    Vitemölla Badhotell eller Kiviks Hotell på Österlen är underbara båda två! Det är nära Haväng som är fint att gifta sig vid.

  • Äldre 5 Mar 20:01
    #8

    tr3apor Det blir i början av april redan! Spontant och bokat med kort varsel, precis så som vi är som personer så det känns härligt =) (Det lutar åt fre den 4 april)

    Vad kul med Träslövs kyrka! Jättefin. Mycket att planera nu kan jag tänka mig?!! När är det dags?  

  • Äldre 5 Mar 20:02
    #9

    ESW: Tack för tips!! Det ser ut att vara väldigt fina platser. Dock lutar det åt Bohuslän för vår del den här gången eftersom vi ska lämna barnen hos farmor och faster på vägen dit och då fungerade det bättre. Men blev definitivt intresserad av att åka till Österlen vid senare tillfälle!

  • Äldre 6 Mar 09:27
    #10

    Trevligt att det är fler som gifter sig på tu man hand! Jag och blivande maken ska gifta oss borgerligt i Kalmar inom en snar framtid. Vittnen blir väl några kommunala tjänstemän. Efteråt går vi ut och äter. Jag har ingen längtan alls efter ett stort bröllop så detta känns helt rätt.

  • Äldre 6 Mar 10:42
    #11

    Ja, här planeras det för fullt! Men jag har tid på mig.. 6e Sep är deg dags!

  • Äldre 7 Mar 10:58
    #12

    Falkenbergs havsbad?

  • Äldre 9 Mar 15:12
    #13

    Vad skoj tr3apor, stort lycka till med allt!
     

  • Äldre 9 Mar 15:15
    #14

    Tack för tips kärleken

    Men nu är det spikat och klart. Vigsel den 4 april i Vann, Bohuslän kommer det att bli =) Allt är bokat inkl. präst, kantor, vittnen, någon som tar några foton samt boende. 

    Nu saknas bara klänning... (inte helt enkelt eftersom jag kommer vara i 20:e veckan då men ska inte ha bröllopsklänning utan en lite enklare variant, hoppas på att hitta en fin vår-/sommarmammaklänning)

  • Äldre 10 Mar 07:49
    #15

    Va roligt! Hoppas ni får en härlig dag och att du hittar en riktigt fin klänning! Själv väntar jag spänt på att min ska komma från kina! Denna veckan är den planerade leveranstiden, hoppas jag slipper 1-2 mån till!

  • Äldre 17 Mar 13:47
    #16

    Tack kärleken Lycka till med både klänning och bröllop!
     

  • Äldre 26 Mar 20:51
    #17

    Franskrost, såg inte ditt svar förrän nu - vad kul att ni också ska gifta er på tu man hand! Man ska göra det som känns bäst Jag känner mig helnöjd med vårt upplägg. Vi kommer ju inte ha med barnen men samtidigt tror jag det blir mysigt för oss att efter fira med dem genom att gå på fin restaurang och där det inte blir så "uppstressat" just för att det är bröllop med gäster. Vi kommer även ta bröllopskort med dem senare så vi får kort med hela familjen. Grattis och lycka till med bröllopet!

Svar på tråden Smita iväg- vigsel på tu man hand utan gäster på mindre ort i Sverige - förslag?!