• Svar på tråden beslutsångest
  • Santtu

Den första är mera rockabilly stil! Andra vackert klassisk :) Om du kör hårt på temat så är den första bättre på det viset :)

• FrökenW

Den första eller den tredje, beroende på hur formell du vill vara. Den första är ju mer klassisk rockabilly men vintagebrudklänningen var jättesnygg och kan bli en häftig kontrast, lite beroende på hur din partner och omgivningen ska se ut. 

• Liina

Det beror ju lite på vad för typ av Rockabilly tema ni ska ha. Om ni ska ha "vintage/rockabilly" skulle jag satsat på klänning nr.3. Eller om ni ska ha lite mer "modern/rockabilly" skulle jag satsat på klänning nr.1. Persoligen skulle jag valt nr.3. :)

• daniiel

Oj, vilka fina klänningsmodeller! Jag förstår att du har lite beslutsångest hehe

Men, som andra sagt, det beror ju lite på vilken stil du är ute efter. Den tredje skiljer sig ju en hel del från den första och andra. Jag kan alltså inte bidra med något klokt alls :P Försök dock tänka efter hur bröllopet i sig kommer vara. Vart ska ni hålla till? Hur kommer din blivande se ut? Vad vill du ha för accessoarer och hur har du tänkt dig eventuell bukett osv? Någonstans i alla dom tankarna och funderingarna, så kanske du kan komma fram till vilken modell på klänning som passar bäst ihop med allt det.

Och av ren nyfikenhet måste jag få fråga, ska du sy klänningen själv? :)

• FrökenW

Alltså, förlåt att jag återkommer, men jag måste säga att jag blev lite kär i den tredje klänningen. Vet ju inte alls hur ni tänkt er bröllopet i övrigt men den är otroligt vacker och väldigt tidstypisk. Får lite 'fin flicka gifter sig med rockig rebell'-vibbar. Den första är också jättesnygg men mer "väntad", eller hur jag ska uttrycka det. Ska den vara vit?

• Maria466

FrökenW: klänningen blir champagne färgad :) Mannen ska nog ha skjorta och "raggarväst" (svart skinnväst) Dock är vi oense om skjortsn. Jag säger att han kan ha kortärmad medans han säger att nej det kan jag inte ha i kyrkan

Svar på tråden beslutsångest