• Elefteria

Affär i Göteborg?

Hej! Jag ska åka till göteborg och kika runt lite på brudklänningar (Tror absolut att det finns fler ställen att göra detta på i Göteborg än Trollhättan). Mitt problem är bara att jag inte är så haj på vad och vart det finns. Någon som har tips och förslag på ställen i Göteborg där man kan få prova olika klänningsmodeller? =)

• Svar på tråden Affär i Göteborg?
  • Brud082014

Hej
    Jag rekomenderar dig att boka ett besök till Din Drömklänning som ligger i Nol, 20 min innan göteborg.

www.dindromklanning.se/

Väldigt bra priser och du kan få din klänning syd efter dina egna mått :)

• SandraElisabet

Jag kan rekomendera Tonys högtidskläder I Vasa. Där köper jag min kläning. Min fästman ska dit och titta på kostym snart också. Butiken är liten men personalen är kunnig om än lite "dryg"... Hittade min drömklänning där så jag bortser från det negativa. Flört

Har även besökt VIP i Vasa, de har mindre utbud men trevlig och kunnig personal.

Remanns på Linnégatan 4 är också bra, hittade mycket fint men tyckte att personalen kanske var lite väl fokuserad på budget, de frågar direkt vad du tänkt dig betala så ljug och säg lite högre, då får du prova mer (om det är det du vill).

Det finns ytterliggare en butik högre upp på Linnegatan, kommer inte ihåg vad den heter, Johans högtidskläder kanske? Va ganska oimponerad då de hade främst storlek 36 i lager och jag behöver minst 38 så fanns lite för mig att prova.

Det finns en butik på Nya Allégatan (tror jag), har bara åkt förbi med spårvagnen men aldrig varit inne, det ligger nära Järntorget men ca 100 m mot Haga Kyrkan till.

På Kungsgatan 10 ligger Ramona Design, de har stort utbud men okunnig personal. Värt ett besök dock, de har bra öppettider.

I Göteborg behöver man inte boka tid för besök på helger, alla verkar använda Drop In vilket de inte gör i Stockholm. Var ute i god tid, alla butiker öpnar kl 10. Jag besökte Remanns först - vi hängde på låset - de fick mycket folk snabbt medans de andra var lugnare, tog Linnégatan "varvet" för att sedan promenera till Vasa och sedan ner till Kungsgatan då Ramonas har öppet till kl 16. Lycka till!

• cmod

Tycker absolut inte att personalen på Ramona Design är okunnig, jag fick superbra hjälp och hittade MIN klänning där. Gulliga tjejer som tog sig tid och gjorde sitt bästa trots att det var väldigt mycket kunder i butiken, Tyvärr har de en gräns på lördagar på att man bara får prova 3 klänningar. Bäst är nog om man bokar tid en vardag. Stort utbud. Skulle försöka vara där 10 eller som sandraelisabeth säger en stund innan 16 om man ska dit en lördag. Vi var där runt 12-13 och då var det mycket folk. Det första de frågade mig på Remanns var "Under eller över 10 000:-" så ja de var verkligen fokuserade på pengarna! Kände mig inte alls bekväm där. Tydlig stress och väldigt rörigt. Ingen bra känsla.....När jag var på Johans högtidskläder fanns det en hel del klänningar att prova och jag är en 36-38 i storlek. Trevlig personal.Lycka till!

• Helenis

Det finns en butik i gamlestan också som verkar rätt stor och som jag hört bra om. minns inte vad den heter, men den går inte att minnas, ligger precis på gågatan mittemot SKF hållplatsen, går inte att missa. Vi tänker kolla upp det för hyra av kläder till blivande maken.

• Liisen

Finns en butik som heter Zetterbergs courture, vet inte vart den ligger men de har sååå fina klänningar. :)

• Kittwn

Tonys Högtidskläder rekomenderar jag också! otroligt duktiga och trevliga. Dessutom hade dom inne nästan alla pronovias klänningarna som jag gillade 

• joli2014

Jag köpte i januari min klänning på Weddingsquare. Butiken ligger precis vid Järntorget, mot Hagakyrkan till (adress: Södra Allégatan 1). Jag fick väldigt bra hjälp av butiksinnehavaren, hon tog sig tid att fundera över vilken klänning hon trodde bäst skulle passa mig. Det blev tillslut en klänning hon föreslog, vilket var en klänning jag inte ens hade valt att prova om hon inte hjälpt mig. Jag rekommenderar dig verkligen att gå dit, de hade väldigt bra service och (i mitt tycke) bra priser.

• ThereseV

På Remanns frågade dom mig om jag hade någon budget, men jag tolkade det aldrig som något dåligt, utan mer som att dom skulle kunna ta fram klänninar som jag faktiskt skulle kunna köpa. (På ett annat ställe så hade personalen ett par klänningar "som skulle passa heelt perfekt!" efter 3 klännigar så fick jag veta att prisklassen låg på kanske 2-3 gånger så mycket som jag skulle kunna lägga så det var ju bara slöseri med tid..men det kan ju kanske vara kul om man bara vill testa..) 

På Weddingquare vid Järntorget så tyckte jag servicen var helt värdelös. Jag kom dit och vet inte ens om jag såg någon ur pesonalen. Det stod ett litet kompisgäng och pratade och flamsade mitt i butiken, men det var ingen av dom som hejade eller så när jag kom, och ingen som eagerade när jag sökte ögonkonakt så jag vet inte om någon av dom jobbade där.. Efter ca 10 minuter och inte ett spår av någon personal så gick jag..  Det ska ju finnas ett till Weddinsquare som jag tror är större, och dom kanske har lite hjälpsmmare personal... 

Annars kan jag rekommendea att beta av alla butiker som folk tipsat om. Olika säljare passar olika pesoner och drömklänningen kan dyka upp var som helt, oavsett hur stor eller liten butiken är :) 

• SandraElisabet
    cmod skrev 2014-02-25 23:00:00 följande:
    Tycker absolut inte att personalen på Ramona Design är okunnig, jag fick superbra hjälp och hittade MIN klänning där. Gulliga tjejer som tog sig tid och gjorde sitt bästa trots att det var väldigt mycket kunder i butiken, Tyvärr har de en gräns på lördagar på att man bara får prova 3 klänningar. Bäst är nog om man bokar tid en vardag. Stort utbud. Skulle försöka vara där 10 eller som sandraelisabeth säger en stund innan 16 om man ska dit en lördag. Vi var där runt 12-13 och då var det mycket folk. Det första de frågade mig på Remanns var "Under eller över 10 000:-" så ja de var verkligen fokuserade på pengarna! Kände mig inte alls bekväm där. Tydlig stress och väldigt rörigt. Ingen bra känsla.....När jag var på Johans högtidskläder fanns det en hel del klänningar att prova och jag är en 36-38 i storlek. Trevlig personal.Lycka till!
    Kul att höra att du fick bra hjälp på Ramona! Jag upplevde att tjejerna gjorde sitt bästa men om man jämför Ramona med många andra butiker med äldre personal som jobbat inom branschen länge och kanske till och med är sömmerskor så blir det stor skillnad. Tjejerna på Ramona visste inte ens vilket material klänningarna jag provade var i.... Det var främst så jag menade.
  • Kalejdoskop
    ThereseV skrev 2014-02-26 09:13:24 följande:
    På Remanns frågade dom mig om jag hade någon budget, men jag tolkade det aldrig som något dåligt, utan mer som att dom skulle kunna ta fram klänninar som jag faktiskt skulle kunna köpa. (På ett annat ställe så hade personalen ett par klänningar "som skulle passa heelt perfekt!" efter 3 klännigar så fick jag veta att prisklassen låg på kanske 2-3 gånger så mycket som jag skulle kunna lägga så det var ju bara slöseri med tid..men det kan ju kanske vara kul om man bara vill testa..) 

På Weddingquare vid Järntorget så tyckte jag servicen var helt värdelös. Jag kom dit och vet inte ens om jag såg någon ur pesonalen. Det stod ett litet kompisgäng och pratade och flamsade mitt i butiken, men det var ingen av dom som hejade eller så när jag kom, och ingen som eagerade när jag sökte ögonkonakt så jag vet inte om någon av dom jobbade där.. Efter ca 10 minuter och inte ett spår av någon personal så gick jag..  Det ska ju finnas ett till Weddinsquare som jag tror är större, och dom kanske har lite hjälpsmmare personal... 

Annars kan jag rekommendea att beta av alla butiker som folk tipsat om. Olika säljare passar olika pesoner och drömklänningen kan dyka upp var som helt, oavsett hur stor eller liten butiken är :) 
    Kan inte annat än hålla med! De frågade mig med om vad jag kunde tänka mig lägga på min klänning, och hade hon inte gjort det så hade jag säkert provat en del klänningar som jag inte alls hade haft råd med, och det är bara knäckande. Nu råkade det bli så att en av de klänningarna i min budget var den klänning som jag såg när vi kom in i butiken och verkligen tyckte om! Och som jag till slut köpte :) Tycker servicen var jättebra! Hon som hjälpte mig var där hela tiden, frågade om jag ville prova tiaror och slöjor, vilket gjorde provningen så mycket roligare, och klänningen till ett självklart köp. De hade mycket klänningar och i många olika prisklasser med. Så jag skulle verkligen rekommendera Remanns med andra ord :)
  • Stella76

Jag har varit ute på en nyöppnad butik i Hällingsjö, inte så långt från Gbg, med massor av fina klänningar i olika modeller och till ett sjukt bra pris. Hon som har det är jättetrevlig och man känner sig verkligen välkommen. Butiken heter The Wedding Room och finns både på Facebook och har en hemsida. Tror att det var www.theweddingroom.se

Svar på tråden Affär i Göteborg?