• Äriqa

Lära mig sjunga

SKulle vilja lära mig sjunga. Nån som har tips och råd tll mig? Har ett halvr på mig innan jag skulle vilja sjunga en sng till min blivande man,

• Svar på tråden Lära mig sjunga
  • Äriqa
    Cantaton skrev 2014-02-10 23:23:24 följande:
    Jag tycker som Sörön att du ska leta efter någon privat sångpedagog. När jag googlade hittade jag den här tjejen t.ex.:  www.elinbergstrand.se/styled/index. html 

Vet ingenting om henne, men kanske ett ställe att börja på?

Jag googlade "sångpedagog eksjö" 
    Tack för tipset. Har fått kontakt med henne och ska prata mer med henne inom snar framtid.
    300:- för 30 min undervisning är ok pris va? 
  • Cantaton
    Äriqa skrev 2014-02-11 21:34:13 följande:
    Tack för tipset. Har fått kontakt med henne och ska prata mer med henne inom snar framtid.
    300:- för 30 min undervisning är ok pris va? 
    Ja, det är rimligt.
  • Sörön10

Börja med att lyssna på den massor och sjung med! Ta den sen till pedagogen och få hjälp att hitta en bra tonart för just dig. Sjung den massor i den nya tonarter sen så du får in den i örat och muskelminnet. Bra utifall du blir nervös. Lycka till!

• Äriqa
    Sörön10 skrev 2014-02-12 13:45:22 följande:
    Börja med att lyssna på den massor och sjung med! Ta den sen till pedagogen och få hjälp att hitta en bra tonart för just dig. Sjung den massor i den nya tonarter sen så du får in den i örat och muskelminnet. Bra utifall du blir nervös. Lycka till!
    Tack för all hjälp!
  • Alyllyra
    Äriqa skrev 2014-02-12 14:27:01 följande:
    Gaahh!! Vad Fan har jag gett mig in på!
    Nu blev jag ju nervös!
    Har bokat tid med sångpedagogen på måndag kväll..... 
    Det kommer gå bra!

Det är fruktansvärt kul att sjunga, och det kommer bara vara du och sångpedagogen i rummet så du behöver inte känna att du ska hålla masken inför någon. Du är där för att lära dig, inte för att kunna något när du kommer dit.

Lycka till!
  • Äriqa
    Alyllyra skrev 2014-02-12 15:15:10 följande:
    Det kommer gå bra!

Det är fruktansvärt kul att sjunga, och det kommer bara vara du och sångpedagogen i rummet så du behöver inte känna att du ska hålla masken inför någon. Du är där för att lära dig, inte för att kunna något när du kommer dit.

Lycka till!
    Tack! Det går kanske bra ändå....
  • Äriqa

När Jag berättade för syrran skrattade hon och sa att hon skulle ta med öronproppar. Så duktig är jag på att sjunga i nuläget...

• Cantaton
    Äriqa skrev 2014-02-12 14:27:01 följande:
    Gaahh!! Vad Fan har jag gett mig in på!
    Nu blev jag ju nervös!
    Har bokat tid med sångpedagogen på måndag kväll..... 
    Åh vad spännande! Du får berätta mer på måndag :)  I övrigt håller jag med Sörön. Hon är klok.
Svar på tråden Lära mig sjunga