Lära mig sjunga
SKulle vilja lära mig sjunga. Nån som har tips och råd tll mig? Har ett halvr på mig innan jag skulle vilja sjunga en sng till min blivande man,
SKulle vilja lära mig sjunga. Nån som har tips och råd tll mig? Har ett halvr på mig innan jag skulle vilja sjunga en sng till min blivande man,
enklast är om du kollar med en kyrka nära dig om det finns någon kyrkokör, prata med den som leder kören om dina tankar och planer och provsjung så kan han/hon hjälpa dig vidare med dina ideer.
Var finns du? Leta en sångpedagog i närheten. Det är inte säkert att en kyrkokörledare har den kunskapen. Lycka till!
Bor i eksjö, småland. Har precis kollat med kulturskolan här i stan. Men det är nog inte så lätt att kunna börja direkt. Brukar vara kö osv.
Vill inte sjunga i kör. Vill hålla det hemligt för så många som möjligt. Kulturskolan gav inget och inte studieförbundet vuxenskolan heller. :(
Får kanske lägga ner denna idé
De flesta jag känner är kantorer i grunden och har kanske några poäng körledning, inte mer, då det är två separata utbildningar så det är nog väldigt olika. Bör och Är är nog olika. Till TS: googla sångpedagog och din ort eller närliggande så hittar du nog nåt. Enklare privat än via kulturskola/studieförbund
Jag tycker som Sörön att du ska leta efter någon privat sångpedagog. När jag googlade hittade jag den här tjejen t.ex.: www.elinbergstrand.se/styled/index.html
Vet ingenting om henne, men kanske ett ställe att börja på?
Jag googlade "sångpedagog eksjö"
Tack. Kontaktat henne och hoppas det kan ge något.