• Äldre 10 Feb 00:28
    14260 visningar
    48 svar
    +1
    48
    14260

    Erfarenheter utav James Allen??

    Jag och min sambo har precis börjat planera vårat bröllop som ska äga rum om ett år. Redan har jag lyckats snöa in mig på en ring från James Allen. Men det ät väldigt läskigt att köpa något så pass viktigt på nätet, oavsett hur mycket vi har läst på. Därför är jag så oerhört tacksam över att höra om era erfarenheter? Har du köpt en diamanterna från James Allen? Är du nöjd med produkten, servicen via chat eller telefon? Jag vill veta ALLT så snälla hjälp mig! Alla kommentarer är jag ytterst tacksam för.

  • Svar på tråden Erfarenheter utav James Allen??
  • Äldre 20 Aug 14:55
    #31

    Tossen har du värderat om din ring här i Sverige?

    Jag måste nämligen göra d men undrar om ngn annan gjort d... Hur d går till?


    Tossen skrev 2014-05-08 17:05:31 följande:

    Jag var jättenöjda med skenan också. Ville helst inte ändra, men störde mig på mellanrummet som blev. Hade redan köpt en allians hemma som föser skulle varit förlovningsring, sen bestämde vi att köpa en från JA istället att ha som förlovningsring. Problemet så vart att alliansen inte passade ihop. Så antingen köper du bara diamanten (som jag likväl kunde gjort) och fattar den hemma eller så köper du en hel ring och utgår från den när du sedan ska köpa vigselring. Då slipper du hamna i min sits ;)


  • Äldre 20 Aug 17:15
    #32

    Jag har omvärderat den :) gjorde det hos guldsmeden som även ändrade skenan på ringen.

  • Äldre 20 Aug 20:16
    #33

    Va bra! Ja tänkte ta den till guldfynd på fredag o se om butikschefen där kunde värdera den på plats. E nyfiken på vad de säger..

  • Äldre 21 Aug 08:38
    #34

    Lycka till! :) Såg att du också valde J i färg på diamanten. Du stör dig inte heller på färgen antar jag?

  • Äldre 21 Aug 19:01
    #35

    Jag märker faktiskt ingen skillnad, ja adressaten gult guld så kanske därför oxå? Oavsett så älskar ja färgkmbinationen, gnistrar så fn ;)

  • Äldre 3 Sep 21:51
    #36
    Aline83 skrev 2014-08-20 14:54:24 följande:

    Va romantiskt med herrgård!!! Vart ska ni ha d gnistans?

    Va e d för typ av ring du är intresserad av?


    Vi ska vara på Husby säteri utanför Söderköping. Jättefint ställe, gammalt och romantiskt. Men framförallt fick vi ett väldigt gott intryck utav kvinnan som ska agera som vår bröllopskoordinator, så det känns mycket spännande.

    Jag letar efter en solitär i vitt guld. Vete tusan om jag är så bra på att förklara detta men jag vill ha den uppbyggt, som ett kapell med små runda stenar på själva kapellet. Smått som bara ska glimra lite. Sedan vill jag ha en stor sten, gärna med prinsess-slipning. Möjligen en rund sten med en fattning som gör det hela lite fyrkantigare. 

    Men jag kommer inte våga beställa ringen utan kommer antagligen bara beställa stenen. Min förlovningsring är rätt "grov". Bred och hög så jag vill att min vigselring ska göra intrycket lite mjukare. Men det får inte vara för snirkligt för då kommer inte de två ringarna passa ihop.

    Hmm... tusan, jag är nog lite svår och bestämd där.... det måste bli perfekt inom den budgetramen vi har satt ;)
  • Äldre 30 Nov 13:38
    #37

    Nu har vi beställt en ring! De hade black friday rabatt denna helgen så timingen kunde inte bli bättre. Det blev en handgjord solitär i platina med en 0.44 carat diamant.

    Nu är jag jättenervös!

  • Äldre 30 Dec 23:23
    #38
    Aline83 skrev 2014-08-14 22:03:50 följande:
    Jag är så HIMLA nöjd med min ring! Sitter perfekt! Fick mkt hjälp med Zero att välja sten, TACK TACK!!
    JA har vart helt fantastiska i servicen, fick hjälp av Lorraine, underbar!
    Sedan tog det 3 dagar för fedex att få hem den, utanför min dörr stod de. Gick sinnessjukt fort!
    Nu väntar jag bara på att vi ska förlova oss på riktigt =))

    mittstenen: True hearts, round. 0.54c, J color, VS1 clarity och AGS certifikat!
    wow vilken ring!!! 
    Jag har tyvärr bara budgeterat 10 000kr för en ring och jag kan tänka mig att den ringen kostar minst det dubbla:) 
  • Äldre 1 Jan 21:32
    #39

    Hej!
    Ja, den va lite dyrare men jag e så nöjd så jag hade kunnat betala ännu mer =) tittar på den jämt. alla som ser den säger att den glittrar så mkt =)
    vad e d för ringar du kikat på???

  • Äldre 1 Jan 23:32
    #40

    Just nu tittar jag på en lite tunnare ring med smådiamanter runt halva. Men jag vet inte riktigt. Ska nog vänta med ringen en stund och se hur mycket budget det finns kvar efter klänningen:) imon ska jag och min kära mamma in och titta på bröllopsklänningar:)

  • Äldre 2 Jan 22:37
    #41

    Jag tittade oxå på såna ringar, ska ha en sån ring om vigselring. de är juh så himla nätta och eleganta! Va spännande! Åh d e juh så kul att planera bröllop =) Vi har inte kommit så långt än =/

  • Äldre 7 Jan 22:08
    #42
    Mickis85 skrev 2015-01-01 23:32:40 följande:

    Just nu tittar jag på en lite tunnare ring med smådiamanter runt halva. Men jag vet inte riktigt. Ska nog vänta med ringen en stund och se hur mycket budget det finns kvar efter klänningen:) imon ska jag och min kära mamma in och titta på bröllopsklänningar:)


    Har skrivit om min ring på min blogg om du e nyfiken på hur jag tänkte/resonera. Hur har det gått för dig annars?? Har du hittat ngt???
    www.vittsomsno.com
    kika in där om du har tid/lust!
  • Äldre 9 Jan 20:28
    #43
    Aline83 skrev 2015-01-07 22:08:18 följande:
    Har skrivit om min ring på min blogg om du e nyfiken på hur jag tänkte/resonera. Hur har det gått för dig annars?? Har du hittat ngt???
    www.vittsomsno.com
    kika in där om du har tid/lust!
    Wow din ring är sååå vacker!!! Jag har besökt din blogg och läst dina tips, tack! :) Jag har hittat två ringar med diamanter halva vägen runt och de ligger på runt 9000kr. Jag har tittat en massa på James Allens hemsida och de har otroligt vackra ringar. Men tänker jag praktiskt så är det bättre att köpa en ring som inte står ut. Jobbar på familjeföretaget med ekonomi men är också ute mycket på golvet och sätter gubbarna i arbete och packar paket. Detta är på en verkstad och risken med en ring som står ut är ju att jag fastnar och har sönder den:S Jag får nog klura på det ett tag:)

    I övrigt så går det bra med planerandet. Kyrkan vi vill ha är ledig den 4 juli och vi väntar på besked ifrån prästen när han kan träffa oss;) På onsdag ska vi besöka en lokal som ligger nära stranden, den är ledig just nu och han lovar att hålla den tills vi har sett lokalen. Men den kostar lite mer än vi hoppats på. Kommer hamna på runt 5000 kr för en helg. Kanske är billigt om man jämför med större städer:) Hur går det själv med planeringen? 
  • Äldre 9 Jan 20:36
    #44

    5000 lät bra för en hel helg men vad ingår? Porslin, kök, ljudutrustning, bord/stolar osv eller bara själva lokalen?
    För oss går d verkligen sådär. har vart så mkt me flytt, barn o jobb så bröllopet hamnat lite åt sidan. tror det får bli nästa år. börja planera på riktigt till sommarn.

    Jag e jättenöjd me min ring, jobbar oxå egentligen me ngt där en sån ring inte passar in men jag e försiktig på jobbet men ibland tänker jat att d e enklare att lämna den hemma. men samtidigt känner jag, om jag ändå betalt så mkt pengar för ngt ja verkligen vill ha så vill ha juh ha på mig den =/ 

    Jag har kollat mkt på schalens ringer med stenar runt halva, fanns stenar i olika storlekar oxå. jag gillar jiuh när d e nätta och verkligen glimmar =)

    Blir alldeles pirrig när ja tänker på fina ringar haha ja har blivit skadad kan man väl säga!

    Va roligt att du kika in på min blogg, alltid kul med besök =)

  • Äldre 9 Jan 21:10
    #45
    Aline83 skrev 2015-01-09 20:36:52 följande:

    5000 lät bra för en hel helg men vad ingår? Porslin, kök, ljudutrustning, bord/stolar osv eller bara själva lokalen?
    För oss går d verkligen sådär. har vart så mkt me flytt, barn o jobb så bröllopet hamnat lite åt sidan. tror det får bli nästa år. börja planera på riktigt till sommarn.

    Jag e jättenöjd me min ring, jobbar oxå egentligen me ngt där en sån ring inte passar in men jag e försiktig på jobbet men ibland tänker jat att d e enklare att lämna den hemma. men samtidigt känner jag, om jag ändå betalt så mkt pengar för ngt ja verkligen vill ha så vill ha juh ha på mig den =/ 

    Jag har kollat mkt på schalens ringer med stenar runt halva, fanns stenar i olika storlekar oxå. jag gillar jiuh när d e nätta och verkligen glimmar =)

    Blir alldeles pirrig när ja tänker på fina ringar haha ja har blivit skadad kan man väl säga!

    Va roligt att du kika in på min blogg, alltid kul med besök =)


    Jag har fastnat för en ring av märket Flemming Uziel. Men jag har också tittat på Chalins och ett märke som heter EssEnsE 3D gold. Vill också ha en ganska smal ring som gnistrar mycket:) Absolut det viktigaste. Ska försöka lägga upp en bild på ringen som jag fastnat för via mobilen.

    När det gäller lokalen så finns bord och stolar, porslin ingår ej. De har högtalare men de får vi inte höja basen på osv. Men högtalare kan vi få tag på själva:) 

    Det tar ju lite tid att planera ett bröllop och har man fullt upp med flytt, barn osv är det nog bäst att lägga upp en mer långsiktig plan. Jag är en riktig tidsoptimist. Jag kan inte börja planera för saker i över ett år i förväg utan ett halvår får räcka. Gillar konstigt nog att ha lite press på mig;) 
  • Äldre 9 Jan 21:17
    #46

    haha ibland behövs lite press för att man faktiskt ska komma igång =)
    Flemming har jag sett en hel del av men det där essense har  jag aldrig hört talas om. måste jag allt googla. 
    Jag håller absolut me dig, smala som gnistrar wiii =))

  • Äldre 9 Jan 21:37
    #47

    Går inte bra för mig att ladda ner bilden på ringen, Är inte helt säker på om det var denna ring som jag föll för. Har artikelnr på guldfynd men hittar den inte där:S Men den gnistrade riktigt mycket:)
     Flemming Uziel Signo

  • Äldre 9 Jan 21:43
    #48

    Den såg väldigt fin ut!! d va precis såna ja kikade på! d e ngt sånt ja ska ha som vigselring =)

Svar på tråden Erfarenheter utav James Allen??