• jessi85

    Birdcage

    Jag tänkte först inte ha slöja alls (gifter oss borgerligt, jag har en enkel klänning och vi vill inte ha det så traditionellt) men slöja ger ju ändå en "brudig" känsla. Så nu funderar jag på en så kallad birdcage, tror det skulle passa med min 50-tals inspirerade klänning. Har dock aldrig sett en bridcage irl, är det någon som har haft en sån som skulle vilja visa bild? Hur fäster man den och är den i vägen?

  • Svar på tråden Birdcage
  • daniiel

    Skulle nog passa väldigt bra :) Brukar vara främst brudar med lite mer vintageklänningar som använder sig av flor :) Kolla www.etsy.com, där finns massor fina och många till bra priser. Hur man fäster är lite olika, finns ju olika modeller. Ibland med klämma, hårspänne, hårnålar osv.


  • swdnchick

    Jag har tänkt ha flor, men ska inte ha en vintageklänning. Jag tycker bara att det inte är min stil med slöja, provade flera olika varianter till min klänning och jag tyckte inte om det. Jag hade bestämt mig för flor redan innan jag började leta efter klänning och när jag provade med flor till min klänning(!) var det helt perfekt. :) Precis vad jag vill ha. :)

    Jag tror inte att den är i vägen, man kan ju hitta flera olika sorter, vissa sitter ju lite längre bak och går bara fram mot ansiktet och andra sitter mitt framför ögonen. Det gäller att fundera ordentligt på hur man skulle vilja ha det. Jag tänker besöka fler brudbutiker och se vad de har för varianter innan jag bestämmer exakt vilken jag köper. Jag ska även prata med min frisör om vilken hon rekommenderar, och hur det passar till min tänkta frisyr.

    Lycka till!

  • jessi85

    Tacl för svar! På Etsy hittade jag jättemånga fina :) Och bra att veta att det heter flor på svenska. Jag ska försöka prova i brudbutik också, vill känna hur det känns och att jag inte känner mig för utklädd. Det är väldigt snyggt på bild så jag hoppas det ska passa mig!

  • stocke

    Jag köpte mitt flor på etsy, fick med instruktioner fast valde dock att göra efter en annan instruktion jag fann på nätet. 

    Är hur nöjd som helst nu när den är klar. Ett gammalt pärlhalsband, ärvt efter bortgången farmor, som var för litet fick offra sig för att fästas på spännet :) 



Svar på tråden Birdcage