• Dora

Bröllop i juni, ingen klänning!

Hej alla!
    Jag har först nu börjat inse att det är knappt fem månader kvar till bröllopet och att jag inte ens har en klänning eller vigselring! Mon dieu Förvånad

Vi har tema "20 och 30-tal" och jag söker efter en vacker klänning i vintagestil, gärna spets och smal silhuett, som passar temat. Har någon tips på ställen i Göteborg med omnejd? 

När det gäller ring så letar jag efter en vintagering som jag ska bära med min förlovningsring som är i vitt guld. Har någon möjligtvis tips på det också?

Tusen tack för hjälp!
    /Dora 

• Svar på tråden Bröllop i juni, ingen klänning!
  • daniiel

När det gäller ringen, har du kikat på tex Bukowskis, Kaplans osv? Där brukar det finnas fina gamla ringar till bra priser. Kolla även Lauritz :) Det brukar ju gå att hitta i guldsmedsbutiker, ringar som folk lämnat in, så en runda på stan kan vara att rekommendera också. Om du vill ha en gammal ring alltså.

När det gäller klänning så brinner det minst sagt lite i knutarna. Besök alla klänningsbutiker så snabbt du bara kan och förklara när du gifter dig, din budget och vad du är ute efter, så kan dom visa klänningar som du hinner få i tid. Någon här inne som bor i krokarna kan säkert tipsa om bra butiker :)

• Betty84

Zetterberg Couture har mycket vintageinspirerat! 
    Vet inte hur din budget för en klänning ser ut, har hört att de tyvärr är åt det dyrare hållet.
    Men showroom/butik finns på Södra Larmgatan 2
    Kolla www.zetterbergcouture.se 
    Lycka till :) 

• Dora

Tack för svar och förslag Daniiel och Betty84! Tiden rinner iväg... Ska kolla upp ringar på de ställen du rekommenderar nu när jag äntligen har lite mer tid. Är dessutom i konatkt med Zetterberg som verkar ha ett fint urval av klänningar. Förhoppningsvis blir det en brud av mig också till slut! :)

• jessi85

Jag gifter mig också i juni men har inte heller varken ring eller klänning :) Jag ska iofs köpa en vintagering som jag hittat på Etsy.com, där finns också hur mycket vackra vintageklänningar som helst! Nackdelen är att man inte kan pröva dem fysiskt i butik.

• Niini

Vet inte var du bor, men här i Vasa finns en bröllopsaffären med massor av olika klänningar (även en del vintagestuk har jag sett). De flesta klänningar fås inom 2-3 månader :) Så om du bor nära Umeå så är ju Wasaline billigt o bra att komma över med :) Minns att boka tid till provning före bara!

• Dora

Tack för svar och engagemang Skål Ska kolla upp Etsy.

Svar på tråden Bröllop i juni, ingen klänning!