• Sezzie

Beställt billig klänning?

Hej!

Jag har kollat lite på att beställa brudklänning på nätet. Ni som köpt era "billiga" klänningar online- typ hos dhgate.com, jjhouse, lightinthebox, dressfirst...mm hur var det? Ångrar ni köpet eller vad det ett "kap"?

Såg den ut som på blden när ni beställde den? Hur var materialet?

Lägg gärna upp en bild & visa klänningen, skriv var den kom ifrån & pris. Skulle hjälpa mig (och säkert flera) mycket!

Tack!

• Svar på tråden Beställt billig klänning?
  • PimPim83
    Euphoriaa skrev 2014-01-23 19:35:57 följande:
    Ja sen sen ser jag att många skriver att man slapp tullen, handlar det om ren tur ? Oskyldig känner mig lite förvirrad där haha
    Ja man kan nog säga att det handlar om tur. I mitt fall hade Landy skrivit ner värdet på mina varor (det är tullfritt på kläder under en viss summa), detta hade de gjort utan att jag bett dom om det. Tur att inte tullen började undersöka för jag hade aldrig kunnat förklara varför de skrivit en lägre summa när mina kontoutdrag tydligt visade att jag hade betalat mer.
  • fantuzia

Halloj!
    Jag sitter oxå och funderar på om man ska våga sig på att beställa en klänning :) De företag jag tittat på är Dino bridal. Men jag måste nog ut på stan först å testa vilken modell man passar i :)

• Euphoriaa
    Sezzie skrev 2014-01-23 20:09:18 följande:
    Euphoriaa; jag har beställt mycket ifrån Dhgate förut. Smycken, kläder & sånt. Det har oftast gått kanonbra men jag har heller aldrig måttbeställt. Men dhgate har olika säljare så man bör nog kolla recensionerna på den säljaren man tänkt köpa av. Jag har haft problem vid två tillfällen, ena gången var när jag inte fick hem varan & andra gången var varan inte som bild & beskrivning. Men det var de första gångerna jag har beställt & inte kollat omdömen innan beställning. I övrigt är jag nöjd, har hittat en brudklänning där nu hos en säljare med mycket bra omdömen & jag funderar starkt på att beställa den. Men lite osäker på om jag vill måttbeställa...
    Jag kommer behöva måttbeställa, för annars tror jag att min klänning kan bli helt fel :P
    Såg inte att man kunde kolla recensioner, kan vara bra att göra kanske.

Men kan man söka på säljare med bäst omdömen ?

Då hänger jag med på det med tullen, så det är bara att hålla en tumme alltså :)

fantuzia : Jo jag har oxå tänkt bege mig ut på en provrunda, vem vet modellen som jag vill ha kanske inte alls passar mig, känt dumt då om man märker det när man står hemma med en nybeställd klänning :P 
  • Sezzie

Euphoriaa skrev 2014-01-23 21:20:43 följande:
    Jag kommer behöva måttbeställa, för annars tror jag att min klänning kan bli helt fel :P
    Såg inte att man kunde kolla recensioner, kan vara bra att göra kanske.

Men kan man söka på säljare med bäst omdömen ?

Okey- jag är med nyfiken på hur det blir att måttbeställa. Omdömet på säljaren ser du direkt när du köper. Jag brukar satsa på säljare över 92% positiva omdömen i alla fall. Sen beror det ju på hur mycket de sålt & så. Går man in på produkten man är intresserad av så kan man se hur länge säljaren vart medlem & hur mycket han sålt. Även om han är "guldsäljare" eller vad man ska kalla det. Har man fastnat för en viss säljare så kan man även gå in på dennes egen "butik" på dhgate & beställa varor av en & samma säljare.

Här är klänningen jag ska beställa från dhgate har jag bestämt mig för. Säljaren har vart medlem 5 år & har 99% positiv feedback så jag hoppas jag blir nöjd!

• Euphoriaa
    Sezzie: Tackar :) Super bra att veta, jo jag tyckte jag såg att man kan se hur länge personen varit säljare så det är ju toppen :)
    Jag måste måttbeställa så jag får ner den övre delen i klänningen, möjligt kanske om man skulle välja någon med knyt i ryggen.

Åhh Super fin klänning :)  Tror nog att du kommer bli riktigt nöjd medtanke på omdömen och längd på medlemskapet. 

Just när det gäller klänningar med mycket detaljer pärlor och så, bli jag lite osäker på kvalité och hur dom sitter på klänningen.

Fast att beställa är ju lite som rysk roulette haha :P Men oandra sidan det är inga enorma summor och jag tror att det är fler nöjda än missnöjda :) 

N har jag så många känningar i min bröllopsmapp att jag är på tok förvirrad att säga that¨s the one Tungan ute Men alla liknar iaf varandra.
    Sen måste jag nog iväg och prova för att se om det är något som jag passar i. 

När är det dags ?

Lägger med bilder på 3 av dom som är intressanta :) 

• daniiel
    Euphoriaa skrev 2014-01-25 09:10:52 följande:
    Super fina :) Vart beställde du dina ? Beställde du måttsydda?
    Jag beställde från dinobridal.com och skulle gärna beställa fler därifrån! :D haha Jag valde standardstorlekar som låg nära mina egna mått, med snörning, och båda passade perfekt. Den långa klänningen behövde jag bara sy upp ett par cm framtill för att jag skulle känna mig bekväm med att gå i den :P

Betalade ca 2000kr för båda klänningarna, inkl frakt. Beställde dock i två omgångar. Den första tog ca 5 veckor att få hem, den andra ca 3 veckor. Mellan dom två hann jag beställa två klänningar från två olika säljare (med bra omdömen) på DHgate och kunde inte använda någon av dom. Den ena säljaren gav ganska enkelt med sig och det löste sig, men den andra hamnade jag i dispyt med och det tog ett tag innan vi kom fram till en lösning. Ångrade att jag inte bara hade beställde från Dino igen på en gång. Stod där ca en månad före bröllopet utan den långa klänningen. Skickade på chans ett meddelande till dom och förklarade läget och jojo, nog kunde dom lösa det och jag hann få min klänning :)
  • Äriqa

Så här ser klänningen ut. hade beställt v ringning men det är ju hjärtformad.
    Denna ska säljas och jag har beställt en ny. Annars satt den bra.  
  • Sezzie

Euphoriaa: Vad fina klänningarna var! Jag hade också svårt att hitta rätt, hitta många "nästan perfekt" tills jag hittade min "the one" :) Tanken var från början att bröllopet skulle vara sommaren 2015- men nu blir det redan 29:e juli 2014! Längtar! Du då, när är det dags? Hittat perfekta klänningen än?

• Malanni

Jag köpte min på dindromklänning.se och den är helt perfekt! Kanske lite sämre kvalitet än i butik och dyrare klänningar men den är måttsydd efter mig och sitter så snyggt, fick ge 3000 för den, så jag rekommenderar dig att chansa, blir de jättefel har du ialf tyg att göra något med

Svar på tråden Beställt billig klänning?