• CJ5

timglas/päron, vilken klänningstyp?

jag har storlek 38/40 på överkroppen och 42 i byxor, ganska smal midja, min överkropp är ganska lång, vilken typ av klänning passar mig? jag var inne på en typ ballgown förut, men sen fick jag syn på en sån fin sjöljungfru.. vi gifter oss i juli.. vilken klänning tycker ni min kroppstyp funkar i?

• Svar på tråden timglas/päron, vilken klänningstyp?
  • CJ5

en ballgown, ja det var det jag var inne på först.

• Cajo

Jag själv har väldigt smal midja och breda höfter/rumpa så för mig är en ballgown det som passar bäst. Glad

• CJ5

är rädd att så mycket tyg ska få mig att se ut som ett cirkustält som vart med om någon hemsk sockervaddsolycka. Obestämd

• Cajo

Hah, vilken bild jag fick upp i huvudet nu. Det tror jag inte, men det är ju såklart svårt att säga när jag inte vet hur du ser ut.
    En smal midja tycker jag ska framhävas och stora höfter/rumpa brukar ju "döljas" bra i en ballgown.

Vet inte vad man kallar denna typ som ser ut som ett A men, kanske vore denna modellen något för dig?

• Tessa

Låter som att du och jag har samma kroppstyp! Jag var först helt inne på ballgown, precis som de andra skriver döljer de ju stora höfter och accentuerar en smal midja. 
    Men nu har jag börjat dra mig mer åt sjöjungfru-modeller. Även om jag har rätt stora höfter så är jag rätt nöjd med min rumpa Flört och tror att det kan framhäva mina bästa sidor och ge en riktigt kvinnlig och glamourös framtoning.

Men är svårt att veta innan man testat något!  

Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • JW2014

Jag tycker också att du ska satsa på sjöjungfru-klänning! Det är snyggt med timglasform! Jag har själv stora bröst, stora höfter och smal midja, och min blivande man älskar min kropp. Så varför dölja den ;) ? Min mamma är väldigt smal, med liten byst och liten rumpa. Hon har alltid drömt om att ha lite kvinnligare former med höfter och bröst. Så jag tror att man ofta vill ha det man inte har

• Cajo
    JW2014 skrev 2014-01-11 15:00:34 följande:
    Jag tycker också att du ska satsa på sjöjungfru-klänning! Det är snyggt med timglasform! Jag har själv stora bröst, stora höfter och smal midja, och min blivande man älskar min kropp. Så varför dölja den ;) ? Min mamma är väldigt smal, med liten byst och liten rumpa. Hon har alltid drömt om att ha lite kvinnligare former med höfter och bröst. Så jag tror att man ofta vill ha det man inte har
    Det står väl inget om att hon är missnöjd med sina höfter, utan frågar bara vilken modell som passar bäst Glad
  • JW2014

Cajo: jag skrev så eftersom att hon får tips på hur hon ska dölja sina höfter ;) och då låter det som om hon borde vara missnöjd med dom.

• CJ5

lite missnöjd är jag :P men vi gifter oss i juli, så med lite vilja ska det gå nes några kg! ;) Men jag tror faktiskt att en sjöljungfru gör mig smalare? och jag har rätt små bröst, så timglas figuren är nog mer en päron figur om jag ska vara ärlig.

tänker att en klänning som är stor och puffig nertill liksom döljer mina små taxöron fullständigt, från sidan. och en A-linje passar ICKE det är jag helt säker på.. jaja ska testa klänningar om tre veckor.. men börjar känna mig stressad.. då är det bara fem månader kvar till dagen D, jag är kanske galet sent ute?

• daniiel

Ska du köpa i butik så finns risk att du är lite sent ute. Kan du inte pröva tidigare? Varje vecka räknas :) Sedan är det svårt att såhär säga vad du kan passa i, för det handlar även om proportioner och vad man själv trivs i. Jag tror mkt väl att en sjöjungfru jan passa dig bra, men även andra modeller (tex a-linje, ballgown), så det enda som hjälper är att pröva! Då känner du själv också vad du tycker bäst om, känner dig finast i :)

• Lindatamminen

jag har timglasformad kropp med stora höfter. var och prövade klänningar innan jul och det jag passade i var just en A-linje kläning:) pröva dej fram råder jag men testa alla sorter. jag ville ha en klänning med massor av fluff ner till men såg jätte stor ut... pröva!! lycka till;)

• Förälskade

Jag ungefär samma figur och är dessutom lång så jag vill ha sjöjungfru/trumpet, för då markeras mina former på ett vackert sätt. Men testa dig fram för man känner sig inte bekväm i allt!

Svar på tråden timglas/päron, vilken klänningstyp?