• Nettis1985

    Ni som gift er borgerligt, hjälp önskas här....

    Jag och min sambo funderade på ett borgerligt giftermål, men vi vet just nu inte om vi ens kommer att gifta oss. Dock så känner jag att jag gärna vill ta reda på lite fakta kring detta och hur ni gjorde med era vigslar.Peppra mig med historier och tips.  

  • Svar på tråden Ni som gift er borgerligt, hjälp önskas här....
  • Nettis1985

    Alyllyra skrev 2013-12-11 10:29:14 följande: Nettis1985 skrev 2013-12-11 10:24:42 följande: Vad underbart det lät att ha det i ett stall :) Man vill ju gärna vara utomhus men som du själv skriver så kan man aldrig lita på vädret för just den dagen. Funderar mycket på plats där man kan vara den dag då det verkligen blir dags, men har faktiskt inte hittat någon plats ännu. Sambon hade ett förslag men det är hiskligt dyrt :P   Ja, vi vågade inte chansa... Men hade vi gjort det hade vi blivit riktligt belönade, vi hade fantastiskt fint väder på vår bröllopsdag och det var varmare ute än inne i stallet. Men det kunde vi ju inte veta innan.Om man vill vara ute kan man ju satsa några kronor på ett tält så behöver man inte oroa sig. Eller skriva i inbjudan att vigseln sker ute och be gästerna ta med sig kläder efter väder Haha vilket underbart svar :P kläder efter väder och vilken syn det hade varit *skrattar'Sitter och funderar på om han kommer att fria eller inte, han har så mycket fuffens för sig just nu och jag dör av nyfikenhet *skrattar*'  

  • jools

    Vi gifter oss om lite drygt 2 månader. Vi ska gifta oss på ett hotell som har väldigt vackra lokaler. Vigselförättaren bokade vi som alla andra gjort och vi ska snart träffa henne för att gå igenom akten.

    Några kompisar ska sjunga två låtar, och vigselförättaren kommer hålla ett tal för oss om vad vi anser viktigt i vår relation, så kommer det nog läsas en dikt och sedan själva cermonin med äktenskapslöften.
    Allt kommer ta ca 30 min.
     Här är ett exempel från Piteå kommun på hur Cermonin kan förlängas :www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEoQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.pitea.se%2FSidmappar%2F38787%2FL%25C3%25B6ftesord%2520borgerlig%2520vigsel.doc&ei=1jioUt3_EqG04ATN6oCgCg&usg=AFQjCNHDGkc06Iv8gy3TTQ2kKd5YRhgQiQ&sig2=GAArJSfEGY9OBO6xT8uMxQ

    Annar är ett bra tips att googla äktenskapslöfte/äktenskapslöfte text så kommer massa trådar upmed tips hur man kan göra!

  • jools

    Konstig länken blev, men googla "äktenskapslöften text pitea" så kommer den upp.

  • AkJ
    Nettis1985 skrev 2013-12-11 10:08:30 följande:
    AkJ skrev 2013-12-11 10:01:08 följande:Håller på att planera borgerlig vigsel just nu och vår plan är ungefär samma som PimPim83s. :)Åh vad underbart, när har ni satt datumet?
    1 november 2014 blir det - på vår tioårsdag. :)
  • Nettis1985

    AkJ skrev 2013-12-11 15:33:49 följande: Nettis1985 skrev 2013-12-11 10:08:30 följande: AkJ skrev 2013-12-11 10:01:08 följande:Håller på att planera borgerlig vigsel just nu och vår plan är ungefär samma som PimPim83s. :)Åh vad underbart, när har ni satt datumet? 1 november 2014 blir det - på vår tioårsdag. :)Åh vad underbart, Håll tummarna på att jag får ett frieri snart också hihi så kanske jag har någon att bolla ideer med ;)Det är min stora dröm att få gifta mig med min sambo, det känns som att det är det enda som saknas i våra liv <3     

  • Alyllyra
    Nettis1985 skrev 2013-12-12 09:41:45 följande:
    Allvarligt det går inet att citera :(
    Prova en annan webbläsare, ibland har BT problem med vissa läsare...
  • Sjörå

    Vi gifte oss borgerligt den 17 augusti iår på en herrgård. Vi valde en vigselförrättare i den kommunen där vi vigde oss. Vi ville ha en längre vigsel och hade ungefär samma upplägg som en kyrklig vigsel minus psalmerna och pratet om Gud. 

    Vår vigselordning var:

    1. Välkomstord - Vigselförättaren
    2. Ingångsmusik (Bröllopet på Ulfåsa)
    3. Ord till brudparet - Vigselförättaren
    4. Musik och sång - Bläck (Garmarna)
    5. Dikt - Kärleken kommer och kärleken går - Vigselförättaren
    6. Musik och sång - I dont want to miss a thing  (Aerosmith)
    7. Löften
    8. Den formella delen av cermonin - Vigselförättaren
    9. Ringväxling
    10. Kyssen
    11. Musik och sång - I was made for lovin you (Kiss)
    12. Dikt - Idag är den dag ni alltid ska minnas - Vigselförrättaren
    13. Avslutande musik (Triumfmarsch och kör ur Aida)

    Vill någon har ett mer detaljerad vigselordning kan jag skicka över vår. 

    Avslutar med ett kort från vår borgerliga vigsel



     
  • Nettis1985

    Wow vad vackert Sjörå och du får mer än gärna skicka över ert vigselprogram till mig :)


     


    Jag kan inte sluta titta på bilden så vacker, och med vattnet i bakgrunden helt underbar


     

  • Sjörå
    Nettis1985 skrev 2013-12-12 10:10:12 följande:

    Wow vad vackert Sjörå och du får mer än gärna skicka över ert vigselprogram till mig :)


     


    Hej
    Jag försökte skicka över vigselprogrammet till dig men jag kommer inte in på din sida. Om du skickar mig din privata mailadress i ett meddelande här (min sida är öppen) så mailar jag över hela vigselordningen. Den är rätt lång.  
  • Nettis1985

    HAr skickat till dig nu Sjöråd :)Sjörå skrev 2013-12-13 10:00:33 följande: Nettis1985 skrev 2013-12-12 10:10:12 följande: Wow vad vackert Sjörå och du får mer än gärna skicka över ert vigselprogram till mig :)   HejJag försökte skicka över vigselprogrammet till dig men jag kommer inte in på din sida. Om du skickar mig din privata mailadress i ett meddelande här (min sida är öppen) så mailar jag över hela vigselordningen. Den är rätt lång.  

  • Sjörå
    Nettis1985 skrev 2013-12-13 13:26:46 följande:
    Nu ska du kunna skcicka till mig :D
    Nu gick det bra. Har du fler frågor om borgerlig vigsel är det bara att du hör av dig. 
Svar på tråden Ni som gift er borgerligt, hjälp önskas här....