• Förälskade

    Frisyr till krona?

    Någon som kan tipsa om snygga frisyrer till en krona, ska försöka lägga upp bild på den imorgon men det är en prinsesskrona som är lite större. Min frisör sa att den troligtvis behövs sys fast. Jag hade tänkt mig ngt stilrent och uppsats typ en svinrygg. Finns det någon här som själv haft krona som behövts sys fast och samtidigt haft slöja? Vill gärna se bilder!!

  • Svar på tråden Frisyr till krona?
  • Chicita

    Slöjan kan du ju fästa under eller över svinryggen Glad

    Jag hade varken slöja eller krona.
    Men en stor knut i nacken och ett pannsmycke.
    Om jag skulle haft slöja så skulle jag antingen haft en mantilla och draperat den över huvudet så att den hängde ner fram och så fäst den med nålar uppepå huvudet bara.
    Eller satt den så att den "kramade" knuten bak...

    Om vi hade haft ett traditionellt bröllop så hade jag antagligen valt att fästa en slöja under knuten i nacken typ:
     

  • Förälskade

    Dem var fina men jag tänker inte fästa slöjan i nacken. Jag måste få in bilden idag så är det lättare att förstå. För det där är tiaror jag ska ha krona :)

  • filibustern

    jag ska också ha en krona. vill typ ha något svinryggsaktigt. men vet inte..  min blivande tycker det är så otroligt fult och jag vill ju inte han ska tycka att jag är ful på vår dag :P 

    men jag tänkte ha en virkad krona, typ såhär:




    kanske dessa frisyrer funkar? 



    <---- gillar!


     
  • Chicita
    Förälskade skrev 2013-12-01 10:01:05 följande:
    Dem var fina men jag tänker inte fästa slöjan i nacken. Jag måste få in bilden idag så är det lättare att förstå. För det där är tiaror jag ska ha krona :)
    Jag brydde mig inte så mycket om vad dom hade på huvudet faktiskt, utan mer hur slöjan satt fäst Flört

    Men kolla prinsessan Viktoria då. Hon hade en mantilla på bröllopet till sin krona (i och för sig hade hon knut och inte svinrygg. Men det kanske du kan tänka bort? 
  • Förälskade

    Kronan jag ska ha är från 1930 i silver med bergskristaller. Den är så vacker! Filibustern, plocka fram olika frisyrer och fråga din man vilka han tycker om och ha det som utgångspunkt! Egentligen tror jag inte att min m2b bryr sig så mycket om vilken frisyr jag har, utan det är nog upp till en själv vad man känner sig snygg i. Den sista bilden har jag också tittat på!

  • filibustern
    Förälskade skrev 2013-12-01 11:10:00 följande:
    Kronan jag ska ha är från 1930 i silver med bergskristaller. Den är så vacker! Filibustern, plocka fram olika frisyrer och fråga din man vilka han tycker om och ha det som utgångspunkt! Egentligen tror jag inte att min m2b bryr sig så mycket om vilken frisyr jag har, utan det är nog upp till en själv vad man känner sig snygg i. Den sista bilden har jag också tittat på!
    jo redan gjort. han har svårt för smink och upprättningar, men det vekar som att nackknutar (lite slarviga) är något han gillar. och jag gillar dom också, i alla fall de flesta. :P
  • Förälskade

    Tack :) Jag vill inte ha utsläppt, går inte ihop med bilden jag har i huvudet ;) slarvigt är jätte snyggt men återigen inget som går ihop med min bild, fast ärligt talat vet jag inte förän min klänning och slöja är inhandlad och hänger i garderoben. Min frisör ville ha en knut ganska högt upp för att ge stöd så att säga, även därför utsläppt inte fungerar. Vet du hur dem fäster en virkad krona?

  • filibustern
    Förälskade skrev 2013-12-01 20:59:23 följande:
    Tack :) Jag vill inte ha utsläppt, går inte ihop med bilden jag har i huvudet ;) slarvigt är jätte snyggt men återigen inget som går ihop med min bild, fast ärligt talat vet jag inte förän min klänning och slöja är inhandlad och hänger i garderoben. Min frisör ville ha en knut ganska högt upp för att ge stöd så att säga, även därför utsläppt inte fungerar. Vet du hur dem fäster en virkad krona?
    hmm.. en svinrygg vore ju förbaskat snygg till din krona, men det går dåligt ihop med slöjan då.. men en hög stram eller slarvig knut kan funka :) 

    har faktiskt ingen aning hur de kommer fästa en virkad krona.. mest troligt sätta klämmor eller något, jag vill ha den ganska låg, och då blir den ju inte så tung, så jag tror bara klämmor.. men det får frisören lösa :P  
  • Anniina
     kanske dessa frisyrer funkar? 

     


    jag tror den där frisyren blir supersnygg med krona! Åh, det är så jag önskar att jag hade långt hår, så jag också kan se ut så:)
    Vad har tidigare kronbärare i din släkt haft för frisyr?
  • MammaMaj

    Knypplade kronor, dom påminner mycket om virkade, båda är ju gjorda av garn, brukar ha små öglor längst ner där man kan fästa hårnålar/hårspännen. Om håret toperas kraftigt och sedan stramas åt och kammas brukar det gå bra att fästa dom. En krona i metall/silver är ju något tyngre men även den borde väl ha små hål för att fästas fast?

Svar på tråden Frisyr till krona?