• ingrid87

Hur gjorde ni?

Jag och sambon ska gifta oss i juni 2014. Jag har börjat kolla efter brudklänning, men jag känner mig ändå väldigt osäker på hur jag ska göra eftersom vi har försökt få barn i 1 1/2 år.
    Någon som är/har varit i samma sits? Hur gjorde ni med klänning? Köpte ni i sista stund?

• Svar på tråden Hur gjorde ni?
  • Äriqa

Jag förstår dilemmat. Jag kommer beställa en strax efter nyår. Gifter mig i sommar. Skulle de bli en gravidmage innan bröllopet så får de väl bli så. Då går de säkert sälja klänningen. Tänkte beställa en "billig" från kina. Ca 1000-1500:-

• madigun

jag håller på att gå ner i vikt och vill hinna gå ner så mycket som möjligt innan jag beställer klänningen, blir en kinaklänning för mig med, har redan kollat ut några som det står mellan :) vi ska gifta oss i juli men blir nog inte förrän i maj jag beställer. tror ni det är försent?

• nouvou

Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ska gifta oss i september nästa år. Jag köpte min klänning igår. Efter att ha spenderat de senaste åren med att skjuta upp och avstå saker, bla resor, för att jag kanske kommer bli gravid så fick jag nog. Jag har köpt min drömklänning och om jag nu mot all förmodan skulle bli gravid så får jag väl köpa en ny klänning då.

• ingrid87

Tack för alla svar!
    Jag har provat några klänningar, bland annat en som kostar ca 3000. Dom andra har kostat ca 8000. Jag känner mig osäker på om den billigare verkligen är min drömklänning, samtidigt som jag blir osäker på om jag borde ta den ändå.
    Stället jag hittade den på har bara den, går inte att beställa in fler. Får ångest! Borde jag välja en billigare om det nu blir så att jag skulle behöva fixa en annan om denna blir för liten.

Eller ska jag bara tänka på att hitta en klänning som jag känner är helt perfekt istället för att oroa mig så mycket?

• Lindlund

Vi har också försökt bli gravida under flera år men jag bestämde mig för att köpa klänningen jag verkligen ville ha och kände mig bekväm i. Pratade med sömmerskan och hon sa att är det så att jag skulle bli gravid så lovade hon att hjälpa till att sy ut den och fixa så jag kunde ha den iaf! Jag skulle köpa den jag verkligen ville ha om jag var du!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • xMariax
    ingrid87 skrev 2013-11-26 12:13:53 följande:
    Tack för alla svar!
    Jag har provat några klänningar, bland annat en som kostar ca 3000. Dom andra har kostat ca 8000. Jag känner mig osäker på om den billigare verkligen är min drömklänning, samtidigt som jag blir osäker på om jag borde ta den ändå.
    Stället jag hittade den på har bara den, går inte att beställa in fler. Får ångest! Borde jag välja en billigare om det nu blir så att jag skulle behöva fixa en annan om denna blir för liten.

Eller ska jag bara tänka på att hitta en klänning som jag känner är helt perfekt istället för att oroa mig så mycket?
    Är det första barnet ni försöker med? Har klänningen dragkedja eller snörning?
  • ingrid87

Ja, det är första barnet. Om jag inte minns helt fel så har alla klänningar jag provat haft dragkedja.
    Den billigare som jag skrev om är jag säker på att den har dragkedja.

• xMariax
    ingrid87 skrev 2013-11-26 12:42:20 följande:
    Ja, det är första barnet. Om jag inte minns helt fel så har alla klänningar jag provat haft dragkedja.
    Den billigare som jag skrev om är jag säker på att den har dragkedja.
    Det var lite synd. Hade det varit snörning hade det antagligen inte varit några problem att få på klänningen trots gravidmage ifall du skulle bli gravid nu.. :/ 
  • ingrid87

Ja precis. Men jag har diskuterat med sambon för tusende gången nu hehe, och jag tror nog att jag avvaktar och fortsätter leta efter drömklänningen :) Så får jag väl ta det som det kommer sen om något händer.

• xMariax
    ingrid87 skrev 2013-11-26 12:48:20 följande:
    Ja precis. Men jag har diskuterat med sambon för tusende gången nu hehe, och jag tror nog att jag avvaktar och fortsätter leta efter drömklänningen :) Så får jag väl ta det som det kommer sen om något händer.
    Låter som en bra idé.
Svar på tråden Hur gjorde ni?