• Äldre 25 Nov 15:13
    4237 visningar
    24 svar
    24
    4237

    Till värmen över jul & nyår?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Till värmen över jul & nyår?
  • Aniara­4
    Äldre 26 Nov 20:28
    #11

    Annat: Kom hem från en Kanarie-ö igår kväll. Solig

    Åker gärna bort från mörkret och eländet i november, men advent och jul vill jag inte missa! (Vilket kanske har framgått i jul-tråden.)

  • Äldre 26 Nov 20:38
    #12

    Men jag måste säga att det har varit en fin november. Just nu är det ju jättefina soliga dagar :) Inte alls den november jag är van vid.

  • Aniara­4
    Äldre 26 Nov 20:49
    #13
    TheD skrev 2013-11-26 20:38:30 följande:
    Men jag måste säga att det har varit en fin november. Just nu är det ju jättefina soliga dagar :) Inte alls den november jag är van vid.
    Ja, det är faktiskt sant. Det har varit ganska milt och faktiskt rätt mycket sol! Men det är ju svårt att veta i förväg. Jag införde det där med novembersemester för ett antal år sedan när det hade regnat två veckor i sträck och varit mörkt dygnet runt, och jag höll på att få psykbryt på riktigt. Men i år hade jag nog stått ut med att vara hemma. Fast å andra sidan gjorde det ju inget att få ligga vid en pool och dricka drinkar en vecka heller! Solig
  • Äldre 26 Nov 21:01
    #14

    Haha, det förstår jag ;)

  • Äldre 26 Nov 21:05
    #15
    Alyllyra skrev 2013-11-25 15:39:57 följande:
    Jag antar att frågan lyder "Ska du/ni resa till värmen över jul och nyår?"... Kom igen, BT, vi har redan förstått att vi inte är högprioriterade (inga aktiva mods, ingen som upptäcker reklam, inga förbättringar av sök- och anmälningsfunktioner trots upprepade klagomål etc.), men fullständiga meningar kan vi väl förtjäna i alla fall?
    Jag håller med. Jag skulle gärna vilja att det var skrivet något kort i TS åtminstone och kanske dom kunde slänga in en kulig bild eller liknande. Just nu känns det totalt onödigt med dessa veckans frågor, som en nödvändigt ont från BTs sida, och jag tycker inte alls det känns roligt att svara på frågorna.
  • Äldre 26 Nov 21:08
    #16

    Vad är det som säger att man ska till en plats där det är 30+ grader? det finns skidsemester också...!

  • Äldre 27 Nov 07:43
    #17

    Jag håller med er andra angående bt..det här känns ju bara halvfärdigt och oengagerat....

    Men jag svarar väl på båda möjliga frågorna..Nej, vi åker inte till värmen över jul och nyår (vi drar norrut nu och flyr från sverige i april isället) men att åka till värmen under jul & nyår får tummen upp för mig. För min del hade det absolut fått vara sommar året runt.  

  • Alylly­ra
    Äldre 27 Nov 10:45
    #18
    daniiel skrev 2013-11-26 21:05:54 följande:
    Jag håller med. Jag skulle gärna vilja att det var skrivet något kort i TS åtminstone och kanske dom kunde slänga in en kulig bild eller liknande. Just nu känns det totalt onödigt med dessa veckans frågor, som en nödvändigt ont från BTs sida, och jag tycker inte alls det känns roligt att svara på frågorna.
    ThereseV skrev 2013-11-27 07:43:02 följande:
    Jag håller med er andra angående bt..det här känns ju bara halvfärdigt och oengagerat....
    Nej, det var precis min tanke - att det känns oengagerat. BT var mitt första forum som jag hängde aktivt på och jag förstod förut inte riktigt skillnaden mellan detta och andra forum gällande engagemanget från de som håller i det utan tänkte att det är väl alltid så här...
    Men sedan jag gått med i ett annat forum med aktiva mods, tydliga regler och där jag aldrig, aldrig har sett reklaminlägg så fattar jag hur stor skillnad det kan vara! Och då blir jag mer och mer irriterad på BT...
  • Äldre 27 Nov 11:11
    #19

    Jag tycker att det har blivit värre och värre...Jag har hängt här i ungefär 2 år och i början fick jag inte alls det här intrycket.. Det känns också som att det inte alls är lika aktivt nu som för ett år sedan, det kan ju vara inbillning men det är lite som att angagemanget från bt minskat i takt med aktiviteten här (eller så är det kanske en biverkning av BTs angagemang) lite som att dom känner att det går utför och gett upp...
    tyvärr så finns det ju inte så många andra ställen att hänga på.. Jag hittade "brollopisverige" -någonting för ett tag sedan, men det är ju nästan stendött.... 

  • Alylly­ra
    Äldre 27 Nov 12:16
    #20
    ThereseV skrev 2013-11-27 11:11:05 följande:
    Jag tycker att det har blivit värre och värre...Jag har hängt här i ungefär 2 år och i början fick jag inte alls det här intrycket.. Det känns också som att det inte alls är lika aktivt nu som för ett år sedan, det kan ju vara inbillning men det är lite som att angagemanget från bt minskat i takt med aktiviteten här (eller så är det kanske en biverkning av BTs angagemang) lite som att dom känner att det går utför och gett upp...
    tyvärr så finns det ju inte så många andra ställen att hänga på.. Jag hittade "brollopisverige" -någonting för ett tag sedan, men det är ju nästan stendött.... 
    Jag kan inte säga om det blir värre eller om det är jag som upptäckt mer och mer Tungan ute Men jag förstår vad du menar!
    Jag tycker det är tråkigt, för i mina ögon borde det finnas ett behov. Ok, det är kanske en smalare målgrupp eftersom det inte är meningen att man ska diskutera ALLT här (även om jag tycker att man borde få prata om annat utan att få "varför ställer du den här frågan på ett BRÖLLOPsforum"-kommentaren"), men det är fortfarande många som gifter sig varje år och det är inte många som har erfarenhet av att ha gjort det förut... Och då kan man behöva några att bolla med.

    Dessutom är det ett av få forum som domineras av kvinnor, vilket jag tycker är ett stort plus bara det. 

    Nu känns det som att vi har kapat tråden med klagomål, men eftersom alla andra trådar som startas i ämnet inte leder någonstans så kanske man kan få bättre gehör i en tråd som startas av webredaktörerna?

    PS. Kommer ni ihåg den där utvärderingen som vi fyllde i för ca 1 år sedan? Om upplevelsen av BT? Underar om det har blivit nått av den?
  • Äldre 28 Nov 13:39
    #21

    Jag tycker aktiviteten i forumet alltid går ner under hösten/vintern. Det brukar komma igång igen efter nyår, då sommarbrudarna blir lite mer aktiva :) Med även sådant går ju upp och ner.

    Jag håller med om att man bör kunna diskutera allt här, så länge det är fokus på bröllop och det tycker jag nog ändå att det är. Och jag tycker det är ett väldigt trevligt forum, trevliga människor och inte lika hårt klimat som i många andra forum. Jag tycker därför det är jättetråkigt om det inte finns något engagemang från BTs sida, för jag tror att det kan påverka den allmänna trivseln här och det kan nog också påverka hur aktivt forumet är.

    Visst har vi kapat tråden med klagomål, men jag tycker inte det är utan anledning, och med tanke på att det väldigt sällan händer någon förändring efter klagomål, så gör det nog inte så mkt. Det är bara bra om dom får läsa lite kritik tycker jag. Förhoppningsvis tar dom till sig den.

    Jag kommer ihåg den undersökningen och nej, jag tror inte det har blivit något av den. Tyvärr.


  • Äldre 12 Dec 07:17
    #22

    Annat = kom hem från Thailand för en vecka sen :)

  • Aniara­4
    Äldre 12 Dec 08:48
    #23
    Alyllyra skrev 2013-11-27 10:45:46 följande:
    ThereseV skrev 2013-11-27 07:43:02 följande:
    Jag håller med er andra angående bt..det här känns ju bara halvfärdigt och oengagerat....
    Nej, det var precis min tanke - att det känns oengagerat. BT var mitt första forum som jag hängde aktivt på och jag förstod förut inte riktigt skillnaden mellan detta och andra forum gällande engagemanget från de som håller i det utan tänkte att det är väl alltid så här...
    Men sedan jag gått med i ett annat forum med aktiva mods, tydliga regler och där jag aldrig, aldrig har sett reklaminlägg så fattar jag hur stor skillnad det kan vara! Och då blir jag mer och mer irriterad på BT...
    Det är ju också lite symptomatiskt att den som startade den här halvformulerade tråden inte verkar ha tittat i den sen dess, eller i alla fall inte brytt sig om att svara på kritiken.

    "Ok, jag hör vad ni säger, kul att ni har svarat ändå, nästa gång ska jag tänka på att skriva en hel mening om ni tycker det känns nonchalant med en så kortfattad fråga." - skulle det kosta på jättemycket att skriva nåt sånt?
  • Alylly­ra
    Äldre 12 Dec 09:52
    #24
    Aniara4 skrev 2013-12-12 08:48:40 följande:
    Det är ju också lite symptomatiskt att den som startade den här halvformulerade tråden inte verkar ha tittat i den sen dess, eller i alla fall inte brytt sig om att svara på kritiken.

    "Ok, jag hör vad ni säger, kul att ni har svarat ändå, nästa gång ska jag tänka på att skriva en hel mening om ni tycker det känns nonchalant med en så kortfattad fråga." - skulle det kosta på jättemycket att skriva nåt sånt?
    Ja, det är inte mycket aktivitet från webbredaktörerna utom när de "måste" lägga in veckans fråga. Håller med dig om det sista, en kommentar tar max en minut att formulera och skulle visa medlemmarna att de problem vi påpekar åtminstone är kända - även om inget görs "just nu".

    Jag tycker det är trist att inget når fram - vi har klagat, vi har tjatat, vi har varit konstruktiva, vi har lackat ur och det händer ändå ingenting. Jag skulle vilja göra en fäst tråd högst upp med "Bra att veta för medlemmar" där man bland annat kan lägga in saker som dina tips på hur man googlar på siten och information om att det inte finns några aktiva moddar utan att det krävs att man som medlem själv anmäler allt som är opassande.
Svar på tråden Till värmen över jul & nyår?