• TheBigS

    Långthår-uppsättning + Stor fluffig slöja?

    Jag skulle sååååå gärna vilja ha både denna slöja och denna frisyr. Skulle det funka ihop? Förutom att håret tyvär blir dolt av en slöja men framsidan syns ju ändå på just denna frisyren. Kan jag få min dröm sann? eller hur ska jag "kombinera detta"? Notera att det INTE är brudslöjan nertill jag vill ha.

  • Svar på tråden Långthår-uppsättning + Stor fluffig slöja?
  • Chicita

    På övre bilden har hon ju faktiskt en slöja. Så det enkla svaret är "ja det går jättebra" Glad

    Det finns lite olika sätt att fästa slöjor.
    Om man inte har en kam isatt i slöjan så kan man behöva nåla den  något som är lite mer fast än en fluffig frisyr.
    En bra frisör kan göra en inbakad fläta som inte syns utanpå.
    Och i den inbakade flätan så fäster man slöjan med nålar. 

  • TheBigS
    Chicita skrev 2013-11-18 13:07:48 följande:
    På övre bilden har hon ju faktiskt en slöja. Så det enkla svaret är "ja det går jättebra" Glad

    Det finns lite olika sätt att fästa slöjor.
    Om man inte har en kam isatt i slöjan så kan man behöva nåla den  något som är lite mer fast än en fluffig frisyr.
    En bra frisör kan göra en inbakad fläta som inte syns utanpå.
    Och i den inbakade flätan så fäster man slöjan med nålar. 
    Okej tack! :)

    Har också fundereat på vad folk egentligen har för slöjor till stora fluffiga frisyrer. Är det oftast en tunn eller? Lång/kort?
  • Chicita
    TheBigS skrev 2013-11-18 13:25:46 följande:
    Okej tack! :)

    Har också fundereat på vad folk egentligen har för slöjor till stora fluffiga frisyrer. Är det oftast en tunn eller? Lång/kort?
    Spelar det någon roll vad andra har? Flört
    Det finns inget rätt eller fel där. 
    Du ska ha den slöja som passar bäst till helheltsintrycket med kläning, skor, smink, frisyr osv och som du tycker om och känner dig vacker i Glad 
  • daniiel

    Jag hade en halvuppsättning och fäste min slöja under uppsättningen, med en kam. Jag valde en lång slöja i ett lager, för det är vad jag gillar bäst :) Samt att ha ett diadem. Jag hade slöjan i kyrkan och under fotograferingen, men tog av den senare till middagen/festen. Satte då ett hårsmycke i håret istället.




  • TheBigS
    Chicita skrev 2013-11-18 13:29:01 följande:
    Spelar det någon roll vad andra har? Flört
    Det finns inget rätt eller fel där. 
    Du ska ha den slöja som passar bäst till helheltsintrycket med kläning, skor, smink, frisyr osv och som du tycker om och känner dig vacker i Glad 
    Jag kan nog lätt dra till med "för mycket" om jag känner mig själv ;) vill ju inte se ut som en klädhög. Jag gillar allt stort och fluffigt och vill samtidigt se elegant ut. Men tror nog att jag beställer slöjan och provar den med frisyren.
  • TheBigS
    daniiel skrev 2013-11-18 13:30:13 följande:
    Jag hade en halvuppsättning och fäste min slöja under uppsättningen, med en kam. Jag valde en lång slöja i ett lager, för det är vad jag gillar bäst :) Samt att ha ett diadem. Jag hade slöjan i kyrkan och under fotograferingen, men tog av den senare till middagen/festen. Satte då ett hårsmycke i håret istället.



     


    Snyggt :)
  • Chicita
    TheBigS skrev 2013-11-18 13:54:23 följande:
    Jag kan nog lätt dra till med "för mycket" om jag känner mig själv ;) vill ju inte se ut som en klädhög. Jag gillar allt stort och fluffigt och vill samtidigt se elegant ut. Men tror nog att jag beställer slöjan och provar den med frisyren.
    Vet du vad det bästa är?
    Man får vara "för mycket" när man gifter sig Flört 

    Och om du tycker att totalintrycket blir lite mycket så ta en mindre fluffig slöja eller plocka bort dom blingiga örhängena eller något annat.
    Det är så enkelt att ta bort delar om det blev lite mycket  Solig
  • TheBigS

    Tänkte fråga också, vad för typ av diadem tror ni hon på övre bilden har? Är det bara ett vanligt "slätt" eller med kam? hål? Vad för typ av diadem måste jag köpa för att passa till den uppsättningen?

  • Chicita
    TheBigS skrev 2013-11-18 14:03:16 följande:
    Tänkte fråga också, vad för typ av diadem tror ni hon på övre bilden har? Är det bara ett vanligt "slätt" eller med kam? hål? Vad för typ av diadem måste jag köpa för att passa till den uppsättningen?
    Hon kan faktiskt ha ett brett halsband *typ* som dom satt fast i håret.

    Jag skulle nog rekommendera en mjukare version av ett diadem så att man inte begränsas av diademets böjning. 
  • TheBigS
    Chicita skrev 2013-11-18 14:19:21 följande:
    Hon kan faktiskt ha ett brett halsband *typ* som dom satt fast i håret.

    Jag skulle nog rekommendera en mjukare version av ett diadem så att man inte begränsas av diademets böjning. 
    Okej, Har diademet någon betydelse när det gäller att hålla "frisyen på plats" så att säga. Eftersom jag vill ha som på bilden att närmast ansiktet är håret stramt uppsatt. Hur blir det hållbart?
  • daniiel
    TheBigS skrev 2013-11-18 14:03:16 följande:
    Tänkte fråga också, vad för typ av diadem tror ni hon på övre bilden har? Är det bara ett vanligt "slätt" eller med kam? hål? Vad för typ av diadem måste jag köpa för att passa till den uppsättningen?
    Jag tycker det ser ut som att hon har ett vanlig diadem, något sånt här
    www.lightinthebox.com/sv/vackra-klara-kristaller-och-parlor-imitation-brud-tiara-huvudstycke_p105145.html
    www.lightinthebox.com/sv/ursnygga-klar-kristaller-brollop-brudklader-tiaran-huvudstycke_p69418.html
    www.lightinthebox.com/sv/ursnygga-kristaller-brollop-brudklader-huvudband-huvudstycke_p190777.html

    Men bilden är ju från Blocket, från en aktiv annons, och jag vet inte.. men är det bruden på den bilden? Jag skulle tippa på det, eftersom hon även säljer tiaran. Varför inte skicka iväg ett mejl och fråga? :) Om du gillar den, så kanske hon säljer den separat.
  • Chicita
    TheBigS skrev 2013-11-18 14:22:25 följande:
    Okej, Har diademet någon betydelse när det gäller att hålla "frisyen på plats" så att säga. Eftersom jag vill ha som på bilden att närmast ansiktet är håret stramt uppsatt. Hur blir det hållbart?
    Nej tiaran ska inte ha någon sådan funktion. 
    Visst kan den förstärka uppsättningen. Men det ska inte hänga på den.
    En duktig frisör får till frisyran med hårnålar, tupering, osynliga flätor och spray Glad 
  • TheBigS
    daniiel skrev 2013-11-18 14:51:11 följande:
    Jag tycker det ser ut som att hon har ett vanlig diadem, något sånt här
    www.lightinthebox.com/sv/vackra-klara-kristal...
    www.lightinthebox.com/sv/ursnygga-klar-krista...
    www.lightinthebox.com/sv/ursnygga-kristaller-...

    Men bilden är ju från Blocket, från en aktiv annons, och jag vet inte.. men är det bruden på den bilden? Jag skulle tippa på det, eftersom hon även säljer tiaran. Varför inte skicka iväg ett mejl och fråga? :) Om du gillar den, så kanske hon säljer den separat.
    åh :) är annonsen kvar? länka gärna. annars kan jag försöka söka upp den men det är ju s¨många
Svar på tråden Långthår-uppsättning + Stor fluffig slöja?