• Äldre 11 Nov 09:49
    4752 visningar
    12 svar
    12
    4752

    Vinter- eller sommarbröllop?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vinter- eller sommarbröllop?
  • Äldre 11 Nov 10:00
    #1

    jag satte annat, för jag kan inte välja. de har båda sin charm när det gäller bröllop! den enda årstiden jag ogilalr är vår. i alla fall om man bor här jag bor, för runt april-maj är det ofta snö kvar på backen och inge färg någonstans. 

  • xMaria­x
    Äldre 11 Nov 11:31
    #2

    Älskar vinter och skulle gärna gifta mig på vintern.. Men nu blir det ett vår/sommar bröllop pga att det blir mer praktiskt.


  • 201402­22
    Äldre 11 Nov 11:45
    #3

    Vinter bröllop helt klart. Eller sen höst bröllop. Skulle aldrig! Gifta mig på sommaren eller våren.

  • Äldre 11 Nov 14:24
    #4

    Jag saknar två årstider.. Vi gifter oss på våren.

  • Äldre 11 Nov 15:49
    #5

    Vi har pratat om höstbröllop, då vi älskar färgerna i naturen och hur solljuset lyser så annorlunda mot sommaren. :) Dessutom har vi bägge svårt för värmen på sommaren, haha!

  • Äldre 11 Nov 20:09
    #6

    Vi tänkte från början ha ett vinterbröllop men valde ett sommarbröllop då det blir mer praktiskt och ekonomiskt.

  • Äldre 11 Nov 20:10
    #7

    Sommarbröllop!!!

  • Äldre 11 Nov 20:13
    #8

    Egentligen vinter om jag måste välja mellan dom två alternativen, men vi hade ett sommarbröllop ändå.


  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 11 Nov 20:47
    #9

    Jag röstade på somma för det var det vi hade men vinterbröllop har absolut sin charm och jag hade kunnat haft vilket som.


  • Äldre 11 Nov 23:06
    #10

    Jag säger som min vän här. Att vinterbröllop är min dröm. men höstbröllop funkar det med.Flört

  • Äldre 12 Nov 04:40
    #11

    Nu blir det höstbröllop av praktiska skäl, men vi hade nog kört på hösten ändå även om vi inte varit tvungna.
    Det händer ju inte så mycket annat då, så det är mindre risk att gästerna ska vara uppbokade på andra bröllop, konfirmationer, semestrar och sånt.
    Och om man planerar utifrån att det ska spöregna, så blir det ju bara en glad överraskning om det är fint väder!
    Sommaren där jag kommer ifrån är minst sagt opålitlig - hur många fina utebröllop får inte istället regn, snålblåst och 14 grader?(Har även varit på ett par vinterbröllop som fick planeras om då den gnistrande snön bytts mot störtregn och storm.) Och sommaren där mannen kommer ifrån går helt bort; 40 grader varmt, fuktigt och kryllar av insekter.

  • Äldre 13 Nov 09:28
    #12

    Vi kommer att gifta oss under den mörkaste tiden, nämligen på nyårsafton nästa år. Anledningen att det blir ett vinterbröllop för oss är mest faktiskt för att jag älskar vintern och snö. Robert kunde tänka sig även ett sommarbröllop men av flera anledningar så har vi kommit överens om att nyårsafton är VÅR dag! Vi träffades ju den dagen, för snart ett år sedan. Jag föredrar ett vinterbröllop mycket att den anledningen att det faktiskt blir lite begränsat i utbudet för vart vi kan hålla både vigsel och fest, och det känns väldigt skönt! Annars finns det ju oändligt många fina platser och välja på, vilket förvisso är bra men personligen finner jag det lite stressande att alla dessa val ska göras. Det är många val vi ställs för ändå, så att slippa fundera på att ha vigseln/fest utomhus underlättar i alla fall . Sen så symoliserar vintern också mycket av våra gemensamma fritidsintressen och naturen är underbart vacker den här tiden. Vi bor i Jämtland så jag hoppas på mycket snö (och förhoppningsvis ingen snöstorm...) Jag ser framför mig ett bröllop som går i vintersagans tecken med gnistrande kristaller och massor av levande ljus!Lycka till alla med era stundande bröllop, vilken tid på året ni än valt att hålla dessa  

Svar på tråden Vinter- eller sommarbröllop?