• Anonym (Mörk höst)
    Äldre 27 Oct 19:27
    4183 visningar
    8 svar
    8
    4183

    Deppig efter bröllop

    Har ni andra blivit lite nedstämda efter erat bröllop? Jag har känt mig ovanligt känslig och gråtig, lite deppig faktiskt. Gifte oss för en månad sen och bröllopet var helt fantastiskt lyckat, har absolut inget som jag är missnöjd över, tvärtom faktiskt, jag blev över förväntan nöjd med allt. Känner mig nästan lite bortskämd, eller vad ska jag kalla det, som inte är glad riktigt fastän jag borde vara det. Svävade på rosa moln i nån vecka men sen blev jag bara deppig o tom. Vad ska jag göra för att bli av med detta?

  • Svar på tråden Deppig efter bröllop
  • Äldre 27 Oct 19:44
    #1
    Anonym (Mörk höst) skrev 2013-10-27 19:27:59 följande:
    Har ni andra blivit lite nedstämda efter erat bröllop? Jag har känt mig ovanligt känslig och gråtig, lite deppig faktiskt. Gifte oss för en månad sen och bröllopet var helt fantastiskt lyckat, har absolut inget som jag är missnöjd över, tvärtom faktiskt, jag blev över förväntan nöjd med allt. Känner mig nästan lite bortskämd, eller vad ska jag kalla det, som inte är glad riktigt fastän jag borde vara det. Svävade på rosa moln i nån vecka men sen blev jag bara deppig o tom. Vad ska jag göra för att bli av med detta?
    är förmodligen inte ovanligt att många brudar drabbas av denna "postbröllopsdeppen", känner jag mig själv kommer jag nog mest troligt bli deppig. 

    jag tror att du måste hitta ett nytt projekt. nu har du haft som projekt att planera och längta och pyssla. och detta under en längre tid, så det är klart du kan bli deppig och typ uttråkad efteråt. så försök hitta något nytt att göra, skulle jag råda dig. :) 
  • Alylly­ra
    Äldre 27 Oct 22:44
    #2

    Jag har samma känsla, det "saknas" något... Jag har börjat ifrågasätta saker som var självklara för mig innan, typ var jag vill bo, om jag vill jobba kvar och vad jag egentligen vill göra med mitt liv.
    Det låter klyshigt, men det är precis så det är. Jag går till jobbet varje dag utan ork, klarar knappt att vara trevlig mot mina kollegor. Är helt enkelt en väldigt otypisk version av mig själv som jag inte alls är nöjd med. Och trött, ständigt trött.

    Jag vet inte vad man ska göra åt det, starta ett nytt projekt kanske? Men vad skulle det vara? Och är det i så fall bara för att "distrahera" mig själv eller kan jag komma på något som jag verkligen vill göra?
    Just nu ser jag fram emot bröllopsresan över jul, det blir en chans att komma bort och få fundera igenom vad som känns viktigt i mitt liv.

    Jag tror inte jag gav nån vidare hjälp här, det var mest skönt att få skriva av sig. Du är inte ensam att känna som du känner. 

  • Äldre 28 Oct 18:06
    #3

    Börja komponera ihop fotoalbum och förbered tackkort :)

  • Äldre 28 Oct 18:16
    #4

    Att göra fotoböcker har blivit mitt nya projekt efter bröllopsplaneringen. Flört


  • Äldre 29 Oct 17:55
    #5
    PimPim83 skrev 2013-10-28 18:16:25 följande:
    Att göra fotoböcker har blivit mitt nya projekt efter bröllopsplaneringen. Flört
    Visst är det superkul :) blir alltid på så bra humör av att titta tillbaka på dagen D
  • Äldre 29 Oct 18:38
    #6
    FruForsmark skrev 2013-10-29 17:55:28 följande:
    Visst är det superkul :) blir alltid på så bra humör av att titta tillbaka på dagen D
    Ja det är verkligen roligt! Har gjort två olika fotoböcker med bilder från bröllopet och håller på med fotoböcker till mina två barn nu. Äntligen fått tummen ur att göra bebisalbum av alla bilder man tagit på dem. Flört
  • Alylly­ra
    Äldre 29 Oct 19:33
    #7

    Visst, superkul att titta på bilder från bröllopet. Bilder från den bästa dagen i mitt liv hitills som aldrig, aldrig kommer att komma tillbaka. Ett fotoalbum är ju allt man behöver för att dra upp sig ur en period där man går runt och är deppig och ifrågasätter ALLT. Verkligen.

  • Äldre 29 Oct 20:41
    #8
    Alyllyra skrev 2013-10-29 19:33:57 följande:
    Visst, superkul att titta på bilder från bröllopet. Bilder från den bästa dagen i mitt liv hitills som aldrig, aldrig kommer att komma tillbaka. Ett fotoalbum är ju allt man behöver för att dra upp sig ur en period där man går runt och är deppig och ifrågasätter ALLT. Verkligen.
    Men herregud... Är det någon som sagt det menar du? Det var en rätt onödig och tråkig kommentar.

    Jag gör inte ETT fotoalbum som jag sedan sitter och tittar i för att bli lycklig. Jag gör många olika fotoalbum av gamla bilder som bara legat i mappar på datorn innan. Det är ett sätt för mig att få utlopp för min kreativitet och för den energi jag förut la på bröllopsplanering.

    Och tro mig, Jag vet hur det är att må dåligt och ifrågasätta sin vardag. Jag lever med en ångestdiagnos, äter antidepressiva och fick en förlossningsdepression efter min senaste graviditet. Att ett fotoalbum är "är allt man behöver" som du så ironiskt skriver är det inget som har hävdat.
Svar på tråden Deppig efter bröllop