• klili

Orientalisk festlokal för ca 100 gäster

Hej! 

Jag ska gifta mig nästa år och letar efter en lokal för att ha festen där. Har googlat som bara den men hittar inga lokaler som passar det antalet vi är eller som ligger på ett rimligt pris. I södertälje har vi hört att det bara är stora lokaler så det har vi stryckit, är det någon här som känner till en fin öppen lokal som har plats för 100 gäster med bordplacering samt dansgolv i samma rum?

De lokaler vi har kollat på är 

Paradis, olles krog, white palace, porslin fabriken, restaurang munchen, och prince palce...

Tacksam för alla tips. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-24 20:44
    Vi bor föresten i stockholm

• Svar på tråden Orientalisk festlokal för ca 100 gäster
  • Therese Vesterlund01

Vi har en maxgräns på 110 pers :) Ja gör det, jag gillade inte varken foto lr video som de rekomenderade.

• Pagnie

Det var en han vi träffade och vi gjorde som alla iranier gjorde. Tog med oss svärmor och resten av släkten. Många iranier mot en ensam är ganska myclet bättre. Man ska i alla fall inte gå dit ensam som par. Lärde vi oss.

• klili
    Pagnie skrev 2013-10-30 14:53:54 följande:
    Det var en han vi träffade och vi gjorde som alla iranier gjorde. Tog med oss svärmor och resten av släkten. Många iranier mot en ensam är ganska myclet bättre. Man ska i alla fall inte gå dit ensam som par. Lärde vi oss.
    Oh det va en bra tips! tycker bara att det är så svårt alltihop. Ni kanske träffade den gamla ägaren då. och va tråkigt att det va så där på prince palace :S. 
  • klili
    Therese Vesterlund01 skrev 2013-10-30 09:26:18 följande:
    Vi har en maxgräns på 110 pers :) Ja gör det, jag gillade inte varken foto lr video som de rekomenderade.
    Vad ska ni ha för typ av bröllop, är det svensk? nyfiken bara :). nej jag tänkte heller välja kamera o video, musik eller transport med dem.
  • Therese Vesterlund01

Klili:Vi kommer ha en mix av svenskt/marockanskt då min m2b är marockan :) Kommer inte köra på deras klassiska "byta klänning 7 ggr" men vi kommer ha både musik och lite delikatesser från landet :) Vad kommer ni ha för slags bröllop? :)   

• Pagnie
    klili skrev 2013-10-30 16:35:22 följande:
    Oh det va en bra tips! tycker bara att det är så svårt alltihop. Ni kanske träffade den gamla ägaren då. och va tråkigt att det va så där på prince palace :S. 
    ja fast vi träffade aldrig ens prince palace. men dom hade väldigt fin lokal så det var lite tråkigt.
    ja det var josef hette han. det var han vi förhandlade med och skrev kontraktet. men sen så tog en som heter markus över. vem är det som har det nu då?
  • klili
    Therese Vesterlund01: Vi ska ha mix av kurdisk och pakistansk börllop men med musik från alla länder dvs. kurdisk, indisk, persiska och arbiska samt internationellt. :)

Pagnie: är du säker på att det är prince palace du menar och inte white palace? för jag tycker inte att prince palace vid veddesta är så fin, olles krog är mycket finare. 
  • Pagnie
    klili skrev 2013-10-31 14:47:30 följande:
    Therese Vesterlund01: Vi ska ha mix av kurdisk och pakistansk börllop men med musik från alla länder dvs. kurdisk, indisk, persiska och arbiska samt internationellt. :)

Pagnie: är du säker på att det är prince palace du menar och inte white palace? för jag tycker inte att prince palace vid veddesta är så fin, olles krog är mycket finare. 
    nej jag tycker prince palace är fint faktiskt. med sitt glasgolv och vattnet och allt det. men som sagt vi hade ju på olles krog och det tycker vi var jättefint eftersom det på prince palace är jättefult utanför och det är inte olles krog utan det är mycket bättre.
  • klili
    Pagnie skrev 2013-10-31 20:31:29 följande:
    nej jag tycker prince palace är fint faktiskt. med sitt glasgolv och vattnet och allt det. men som sagt vi hade ju på olles krog och det tycker vi var jättefint eftersom det på prince palace är jättefult utanför och det är inte olles krog utan det är mycket bättre.
    Ja precis, det är finare utanför olles krog, och så tycker jag att bladen på prince palace förstör. Men när ni hade bröllopet på olles krog, var det inte för ljust i lokalen? tänkte att solen går ner så sent på sommaren och de är ju fönster runt hela lokalen.
  • Pagnie
    klili skrev 2013-11-02 18:45:10 följande:
    Ja precis, det är finare utanför olles krog, och så tycker jag att bladen på prince palace förstör. Men när ni hade bröllopet på olles krog, var det inte för ljust i lokalen? tänkte att solen går ner så sent på sommaren och de är ju fönster runt hela lokalen.
    ljuset gör ju halva lokalen. och det blev ju mörkt när det blev mörkt liksom och det var perfekt i tid. så nej det var perfekt med ljus.
  • klili
    Pagnie skrev 2013-11-02 22:09:23 följande:
    ljuset gör ju halva lokalen. och det blev ju mörkt när det blev mörkt liksom och det var perfekt i tid. så nej det var perfekt med ljus.
    Okey va bra! :)
Svar på tråden Orientalisk festlokal för ca 100 gäster