Pagnie skrev 2013-10-26 22:57:00 följande:
å vad roligt. ja vi försökte få in traditioner från allt kulturer så vi hade både kristen och persisk vigsel och det bästa på hela bröllopet var ju den kurdiska dansen och dawoul zurna. ska ni ha det?
nej har två vänner som gift sig där. dom ena betalade före bröllopet och fick inte allt som lovades i kontraktet och det andra paret hade gjort upp om att betala i efterhand och då ringde prince palace medan dom satt i limmon på väg till lokalen och sa att betalar ni inte nu på en gång så serverar vi inte maten.
vi betalade 130 000 och då ingick:
mat
efterrättsbuffé
chokladfontän med vit choklad
tårta
hummer limousine
dj som vi valt ut
bommor till mina tärnor, mig, markalkerna, maken, kyrkan, utanför lokalen, inne i lokalen, på borde brudbordet
bakom brudbordet ett vattenfall.
fotograf
filmare
öppen bar
personal så klart
persiska kakor
har säkert glömt något men vi hade det varkligen hur bra som helst och var värt varenda krona.
sjukt bra mat. jättetrevlig personal, bra service, fixade allt med placeringar och allt också.
undrar du något mer är det bara att fråga.
haha mamma vill att vi ska ha daholo zorna men har inte bestämt mig än om vi ha eller inte. Det är jätte kul med mix traditioner vi ska ha kurdisk, persisk, arabisk, turkisk och pakistansk musik samt engelska. kommer bli skit kul!
Ni fick ju jätte mycket, om jag har fattat rätt betalade ni ca 1083 kr / person och då ingick ALLT!
Om vi väljer persisk buffé, alkholfri dryck, fruktbuffé med chokladfontän, tårta, blommor ( samma erbjudande som er) och så klart ingår lokalen och personal i priset för ca 700:- /person. lägger vi till kamera+ videoman blir priset 800 :-/ pers.
Vet inte hur mycket de tar för transport och ni har dessutom alkohl servering och öppen bar.