• klili

Orientalisk festlokal för ca 100 gäster

Hej! 

Jag ska gifta mig nästa år och letar efter en lokal för att ha festen där. Har googlat som bara den men hittar inga lokaler som passar det antalet vi är eller som ligger på ett rimligt pris. I södertälje har vi hört att det bara är stora lokaler så det har vi stryckit, är det någon här som känner till en fin öppen lokal som har plats för 100 gäster med bordplacering samt dansgolv i samma rum?

De lokaler vi har kollat på är 

Paradis, olles krog, white palace, porslin fabriken, restaurang munchen, och prince palce...

Tacksam för alla tips. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-24 20:44
    Vi bor föresten i stockholm

• Svar på tråden Orientalisk festlokal för ca 100 gäster
  • klili
    Pagnie skrev 2013-10-26 22:01:13 följande:
    Hej,
    vi tänkte på prince palace men har kompisar som gift sig där så jag säger bara att nej gör det inte.

Vi gifte oss dock på olles krog 13:e juli i somras. det var ett underbart bröllop och vi hade ca 120 gäster. var perfekt med de runda borden. vi fick gott om plats och ändå så hade vi massa plats att dansa. var ett persiskt/kurdiskt/svenskt bröllop och den bästa dagen i vårt liv.
    Hej! Va kul, vi ska ha ett kurdisk/pakistansk bröllop. varför va inte prince palace bra för? och va betalade ni för olles krog. Jag tycker det är ganska dyrt där. :/
  • Pagnie
    klili skrev 2013-10-26 22:39:46 följande:
    Hej! Va kul, vi ska ha ett kurdisk/pakistansk bröllop. varför va inte prince palace bra för? och va betalade ni för olles krog. Jag tycker det är ganska dyrt där. :/
    å vad roligt. ja vi försökte få in traditioner från allt kulturer så vi hade både kristen och persisk vigsel och det bästa på hela bröllopet var ju den kurdiska dansen och dawoul zurna. ska ni ha det?

nej har två vänner som gift sig där. dom ena betalade före bröllopet och fick inte allt som lovades i kontraktet och det andra paret hade gjort upp om att betala i efterhand och då ringde prince palace medan dom satt i limmon på väg till lokalen och sa att betalar ni inte nu på en gång så serverar vi inte maten.

vi betalade 130 000 och då ingick:
    mat
    efterrättsbuffé
    chokladfontän med vit choklad
    tårta
    hummer limousine
    dj som vi valt ut
    bommor till mina tärnor, mig, markalkerna, maken, kyrkan, utanför lokalen, inne i lokalen, på borde brudbordet
    bakom brudbordet ett vattenfall.
    fotograf
    filmare
    öppen bar
    personal så klart
    persiska kakor

har säkert glömt något men vi hade det varkligen hur bra som helst och var värt varenda krona.
    sjukt bra mat. jättetrevlig personal, bra service, fixade allt med placeringar och allt också.

undrar du något mer är det bara att fråga.
  • Therese Vesterlund01

Vi betalar 1000:- per pers och då ingår all mat: meze, varmrätt, tårta, fruktbuffe + chokladfontän, nötter i massvis, läsk då vi ej kmr ha alkohol, alla blommor, inkl brudbukett, tärnbukett o till grabbarna. Alla dekorationer ingår, dukar, stolsöverdrag mm. Det vi inte tog var fotograf, band eller bil erbjudande då vi fixar det själva :) Det bästa med dom (enl mig) är att dom erbjuder ALLT, så jag kan ägna mig åt andra saker :) Japp vi gifter oss i början av september nästa år, och senare datum var redan bokat hos dom inför nästa år, sjukt populära :)

• meandmylove

Klili, jag har inga bra tips men planerar också kurdiskt/svenskt bröllop för ca 130 gäster till sommaren. Dock i skåne! Kul men någon mer som planerar mix! Hoppas du hittar en fin och bra lokal :)

• klili
    Pagnie skrev 2013-10-26 22:57:00 följande:
    å vad roligt. ja vi försökte få in traditioner från allt kulturer så vi hade både kristen och persisk vigsel och det bästa på hela bröllopet var ju den kurdiska dansen och dawoul zurna. ska ni ha det?

nej har två vänner som gift sig där. dom ena betalade före bröllopet och fick inte allt som lovades i kontraktet och det andra paret hade gjort upp om att betala i efterhand och då ringde prince palace medan dom satt i limmon på väg till lokalen och sa att betalar ni inte nu på en gång så serverar vi inte maten.

vi betalade 130 000 och då ingick:
    mat
    efterrättsbuffé
    chokladfontän med vit choklad
    tårta
    hummer limousine
    dj som vi valt ut
    bommor till mina tärnor, mig, markalkerna, maken, kyrkan, utanför lokalen, inne i lokalen, på borde brudbordet
    bakom brudbordet ett vattenfall.
    fotograf
    filmare
    öppen bar
    personal så klart
    persiska kakor

har säkert glömt något men vi hade det varkligen hur bra som helst och var värt varenda krona.
    sjukt bra mat. jättetrevlig personal, bra service, fixade allt med placeringar och allt också.

undrar du något mer är det bara att fråga.
    haha mamma vill att vi ska ha daholo zorna men har inte bestämt mig än om vi ha eller inte. Det är jätte kul med mix traditioner vi ska ha kurdisk, persisk, arabisk, turkisk och pakistansk musik samt engelska. kommer bli skit kul!

Ni fick ju jätte mycket, om jag har fattat rätt betalade ni ca 1083 kr / person och då ingick ALLT!

Om vi väljer persisk buffé, alkholfri dryck, fruktbuffé med chokladfontän, tårta, blommor ( samma erbjudande som er) och så klart ingår lokalen och personal i priset för ca 700:- /person. lägger vi till kamera+ videoman blir priset 800 :-/ pers. 

Vet inte hur mycket de tar för transport och ni har dessutom alkohl servering och öppen bar.
  • klili
    Therese Vesterlund01 skrev 2013-10-27 08:47:55 följande:
    Vi betalar 1000:- per pers och då ingår all mat: meze, varmrätt, tårta, fruktbuffe + chokladfontän, nötter i massvis, läsk då vi ej kmr ha alkohol, alla blommor, inkl brudbukett, tärnbukett o till grabbarna. Alla dekorationer ingår, dukar, stolsöverdrag mm. Det vi inte tog var fotograf, band eller bil erbjudande då vi fixar det själva :) Det bästa med dom (enl mig) är att dom erbjuder ALLT, så jag kan ägna mig åt andra saker :) Japp vi gifter oss i början av september nästa år, och senare datum var redan bokat hos dom inför nästa år, sjukt populära :)
    Hur många gäster ska ni bjuda? men det verkar som att vi har valt ungefär samma paket eller? (har skrivit vilket vad vi valde där uppe). vi har sagt nej till transport och dj. funderar på att ta bort kamera och videoman också och då blir det 100 kr mindre per person.
  • klili
    meandmylove skrev 2013-10-27 09:21:19 följande:
    Klili, jag har inga bra tips men planerar också kurdiskt/svenskt bröllop för ca 130 gäster till sommaren. Dock i skåne! Kul men någon mer som planerar mix! Hoppas du hittar en fin och bra lokal :)
    va roligt :) ja det tar ju verkligen mycket energi att leta iaf :/ lycka till med allt.
  • klili

Känner någon av er någon som har haft fest på köksälvan i älvsjö? ska dit och prata med de imorgon och kolla på lokalen. Undrar bara om någon vet något om de. :P

• Pagnie
    klili skrev 2013-10-29 21:14:17 följande:
    haha mamma vill att vi ska ha daholo zorna men har inte bestämt mig än om vi ha eller inte. Det är jätte kul med mix traditioner vi ska ha kurdisk, persisk, arabisk, turkisk och pakistansk musik samt engelska. kommer bli skit kul!

Ni fick ju jätte mycket, om jag har fattat rätt betalade ni ca 1083 kr / person och då ingick ALLT!

Om vi väljer persisk buffé, alkholfri dryck, fruktbuffé med chokladfontän, tårta, blommor ( samma erbjudande som er) och så klart ingår lokalen och personal i priset för ca 700:- /person. lägger vi till kamera+ videoman blir priset 800 :-/ pers. 

Vet inte hur mycket de tar för transport och ni har dessutom alkohl servering och öppen bar.
    ja alltså vi hade priset och det blev lite mindre folk sista dagarna så egentligen hade vi det priset till 130 eller 135 personer tror jag det var,
    Men det där får man ju förhandla
  • klili
    Pagnie skrev 2013-10-29 21:53:54 följande:
    ja alltså vi hade priset och det blev lite mindre folk sista dagarna så egentligen hade vi det priset till 130 eller 135 personer tror jag det var,
    Men det där får man ju förhandla
    Hur många gånger träffade ni henne och hur förhandlade ni för det verkar inte vara förhandlingsbart :( vet inte riktigt vad jag ska säga för att hon ska sänka priset lite
Svar på tråden Orientalisk festlokal för ca 100 gäster