• PimPim83

Vad gör ni med klänningen efter bröllopet?

Vi gifte oss 14/9-2013 och nu står jag i valet och kvalet över vad jag ska göra med min brudklänning.

Från början var jag helt övertygad om att jag skulle lägga ut den till försäljning, men nu börjar jag bli rädd att jag ska ångra mig. Jag funderar på om jag ska spara den av sentimentala skäl.

Samtidigt har jag alla fina bilder från bröllopet jag kan titta på om jag vill se klänningen, och jag vet inte om jag någonson skulle ta fram klänningen ur garderoben. Jag har heller ingen dotter att spara klänningen till (inte för att jag själv var det minsta sugen på min mammas brudklänning från 70-talet...).

Jag har sålt en brudklänning på blocket, men den använde jag aldrig eftersom jag ångrade mig angående modellen så det var ju inte samma känslor kring den klänningen.

Så: Spara eller Sälja?
    Hur har ni andra brudar gjort/ tänkt göra med era klänningar?

• Svar på tråden Vad gör ni med klänningen efter bröllopet?
  • Annamolly
    Fjärilen skrev 2013-10-28 06:35:09 följande:
    Jag gifte mig för lite mer än ett år sedan och brudklänningen låg först nerpackade i väntan på kemtvätt. När jag fick hem den från kemtvätt så var den så himla fin att jag hänge upp den på en dörren in till vårt vardagsrum, där den har hängt sedan dess. Så jag ser min klänning dagligen och den ger mig en påminnelse om vår fantastiska dag. 
    Om vi flyttar till hus så skulle jag vilja göra så här med den:
    bios.weddingbee.com/pics/240689/ac79202b53e83... 
    Ah vad fint!!! :) Jag tycker den iden, och den att sy om till dopklanning var helt fantastiska bada tva.
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • filibustern
    Anneli256 skrev 2013-10-27 19:19:50 följande:
    Vi gjorde en trash the wedding dress.. helt fantastiskt kul och underbara bilder. Jag har tvättat klänningen och kommer att göra ett typ tittskåp i större modell, med lite olika minnessaker som betyder mycket för oss.
    vad innebär det? :) 
  • marolo
    filibustern skrev 2013-10-28 14:48:16 följande:
    vad innebär det? :) 
    man typ hoppar i lera elller spelar painboll eller sådanna saker och sen tar man bilder på det :)
  • Lenblo

Flera år efter bröllopet har jag fortfarande inte bestämt mig. Jag ritade den själv och den är figursydd + pärlor vid fållen (svårt att justera) så den skulle nog inte bli helt enkel att sälja. Min dotter är nyfödd och man vet väl aldrig vad hon tycker om om 20 år.

Vill ogärna förstöra klänningen när jag lagt så mycket tid, energi och pengar på den. Vi tog rätt speciella bilder, TTD-aktiga, redan första gången. Fast jag fick bara en våt kjolfåll.

Det där med att sy om den till dopklänning var ingen dum idé. "Tyvärr" finns det en utsökt 100-årig dopklänning i siden och spetsar  som går i arv i min mans släkt.

Jag väntar på nya kreativa förslag!

• filibustern
    marolo skrev 2013-10-28 14:53:26 följande:
    man typ hoppar i lera elller spelar painboll eller sådanna saker och sen tar man bilder på det :)
    LOVE! kan vara ett alternativ till halloweendräkt :P 
  • kouki

Själv är jag ju inte gift, men min sambos mor har världens finaste inglasning av hela sin outfit, blommor och foton, ovanför trappan. Som ett litet museum över deras dag. Så otroligt fint! 

Dock kräver det ju lite plats.... :) 

• Alyllyra
    filibustern skrev 2013-10-29 08:52:16 följande:
    haha! men gud så roligt! ser så kul ut att man nästan vill göra det INNAN bröllopet haha! :P 
    Jag vet, flera av dem är helt fantastiskt läckra!
  • filibustern
    Alyllyra skrev 2013-10-29 12:23:38 följande:
    Jag vet, flera av dem är helt fantastiskt läckra!
    visade min karl att "detta vill jag göra sen": han vart nästan försräckt haha! han liksom. "men.. ska inte din dotter ha den då??!" haha. så jag förklarade hur jag såg på saken, att liksom, vår ev. dotter kanske får hans kroppsbyggnad - lång och lite mullig. och då passar ju inte klänningen alls. och dessutom kanske hon ändå inte vill ha min, och dessutom, om den hänger i garderoben i 20 år, kanske några mysiga kryp kommer och äter hål på den. :P men han är fortfarande lite avig. haha

nu var ju bara saken - VAD ska man göra, de bilder där dom dränker sig i färg är ju riktigt vackra! de där med elden vore skitfränt, men de törs jag inte :P hoppa i vattnet kan jag göra. och så har vi två swampsoccer-plan här i kommunen. VÄLDIGT SKITIGT! :P  
Svar på tråden Vad gör ni med klänningen efter bröllopet?