• PimPim83

Vad gör ni med klänningen efter bröllopet?

Vi gifte oss 14/9-2013 och nu står jag i valet och kvalet över vad jag ska göra med min brudklänning.

Från början var jag helt övertygad om att jag skulle lägga ut den till försäljning, men nu börjar jag bli rädd att jag ska ångra mig. Jag funderar på om jag ska spara den av sentimentala skäl.

Samtidigt har jag alla fina bilder från bröllopet jag kan titta på om jag vill se klänningen, och jag vet inte om jag någonson skulle ta fram klänningen ur garderoben. Jag har heller ingen dotter att spara klänningen till (inte för att jag själv var det minsta sugen på min mammas brudklänning från 70-talet...).

Jag har sålt en brudklänning på blocket, men den använde jag aldrig eftersom jag ångrade mig angående modellen så det var ju inte samma känslor kring den klänningen.

Så: Spara eller Sälja?
    Hur har ni andra brudar gjort/ tänkt göra med era klänningar?

• Svar på tråden Vad gör ni med klänningen efter bröllopet?
  • Alyllyra

Jag tänker spara min. Min svägerska har en idé om att ordna fest för alla sina gifta vänner så att man kan få använda brudklänningen igen, och en sådan vill man ju inte missa Flört
    Tror det kan bli en kul fest med överflöd av tyll, puff, släp, stora kjolar mm Tungan ute. Tur att min klänning i alla fall innehåller relativt lite tyg...

• Ello

Nej, vad kul med en fest där man kan använda klänningen igen... haha... borde alla ha minst en gång varje år! =D

• PimPim83
    Alyllyra skrev 2013-10-23 10:13:57 följande:
    Jag tänker spara min. Min svägerska har en idé om att ordna fest för alla sina gifta vänner så att man kan få använda brudklänningen igen, och en sådan vill man ju inte missa Flört
    Tror det kan bli en kul fest med överflöd av tyll, puff, släp, stora kjolar mm Tungan ute. Tur att min klänning i alla fall innehåller relativt lite tyg...
    Rolig idé. Glad

För mig är det antingen spara klänningen i garderoben eller sälja den som gäller. Har inte hittat något annat alterbativ som tilltalar mig. Det finns en liiiiten möjlighet att jag skulle kunna göra en TTD-fotografering, men det är rätt osannoligt. Gud, jag kan verkligen inte bestämma mig!
  • Alyllyra
    PimPim83 skrev 2013-10-23 11:47:21 följande:
    Gud, jag kan verkligen inte bestämma mig!
    Måste du bestämma dig nu då?
    Du kan väl ha den hängande ett tag se om du får lättare att bestämma dig längre fram... Jag gifte mig också 14/9 och går typ fortfarande runt på rosa moln.
    Så just nu är det otroligt mycket känslor knutna till klänningen. Om några månader kanske de helt har försvunnit och då kan man ta ett mer genomtänkt beslut.
  • niwen
    IdaRebecca skrev 2013-10-22 22:01:08 följande:
    Jag kommer använda den!

Men så har jag ingen tyllfluffbakelse heller utan en ganska vanlig klänning (denna om ngn är intresserad). Bara älskar den och den är så jag och det bröllop vi vill ha, lantligt, bohemiskt, romantiskt och barfota :)
    Vilken helt fantstiskt härlig klänning och massa fint på den sidan. Jag som nästan hade bestämt mig fick precis ta mig en funderare på vilken klänning jag ska köpa om några månader.. 

Jag kommer dock i framtiden spara min klänning med, det känns bäst så. Och eventuellt använda den till halloween eller annat skoj. Vi är först ut bland alla vänner att gifta oss men när dom kommit ikapp så låter det väldigt kul med ett kalas med bröllopsklänningar :D 
  • IdaRebecca
    niwen skrev 2013-10-23 14:22:36 följande:
    Vilken helt fantstiskt härlig klänning och massa fint på den sidan. Jag som nästan hade bestämt mig fick precis ta mig en funderare på vilken klänning jag ska köpa om några månader.. 

Jag kommer dock i framtiden spara min klänning med, det känns bäst så. Och eventuellt använda den till halloween eller annat skoj. Vi är först ut bland alla vänner att gifta oss men när dom kommit ikapp så låter det väldigt kul med ett kalas med bröllopsklänningar :D 
    Tack, älskar den! Inte sista gången jag handlade därifrån, tänk på att om man har otur kan man åka på tull, men det är ju inte så himla mycket så det överlever man nog :)
  • karamell

Jag hade tänkt sälja mig, resonerar exakt som du, och den får absolut inte plats i min garderob.
    Just nu ligger den i förrådet, och min man börjar bli lite sentimental och vill inte att jag ska sälja den....
    Jag gifte mig i sommras, och har inte bestämt mig ännu :) hehe 

• PimPim83

Nu efter att jag nattat minstingen gick jag in i garderoben och tittade på min klänning. Ärligt talat känner jag inte så mycket för den. Efter lite googling har jag förstått att antalet sökningar på ordet "brudklänning" på blocket ökar på våren. Om jag inte bara får ett ryck och säljer klänningen nu är tanken att jag ska avvakta till våren och om jag känner samma sak då lägger jag ut klänningen till försäljning.

• Principisessan

Jag sparar min. Den hänger i gareroben och jag blir lite extra varm om hjärtat varje gång jag ser den. Ingen någonsin mer kanske har på sig den, barnen kan ju ha helt annan smak än jag när de blir stora men det gör inget. Kanske får jag barnbarn nån gång och då kan jag visa min fina klänning :) jag hade älskat att få leka med, titta på min mammas klänning, men hon hyrde sin.

Svar på tråden Vad gör ni med klänningen efter bröllopet?