• Lindijoo

    Vilken låt är "ni"?

    Vilken är "er" låt och hur blev det så?

    Om ni inte har en typisk "egen" låt så lär det ju ändå finnas en låt som är "ni"

    Romantik eller med en rejäl skopa humor, berätta nu! Solig 
  • Svar på tråden Vilken låt är "ni"?
  • Lindijoo

    Kan ju börja med att berätta om oss!
    Vi har ingen speciell kärlekslåt som är vår, men när "Sexy and I know it" med LMFAO spelades på radion hela tiden för ett tag sedan så kom gubben hem en dag och körde den på högsta volym på youtube och gjorde världens roligaste dans SkrattandeHjärtaTungan ute
    Så jäkla kul, varje gång vi hör den så freakar vi ur och dansar loss! Hjärta

  • Vichy
    Lindijoo skrev 2013-10-20 12:13:07 följande:
    Vilken härlig låt!! Man blir glad av den!  {#emotions_dlg.flower}
    Det blir vi också! Det var den första låten vi lyssnade på tillsammans när vi för första gången umgicks bara vi två i början var vår dejting period... Sen blev det liksom att det föll sig naturligt att den blev våran låt för det...
  • Tenshi

    Åh jag älskar Creep med Radiohead, underbar låt, iSusanna! :)

    När min m2b skulle åka hem till Stockholm efter första besöket hos mig i Skåne så satt vi i bilen påväg till tåget och då gick låten "Everybody hurts" med REM igång på radion, och då satt jag och sjöng på den och vi blev båda väldigt emotionella av oss, så från den dagen och framåt så har det varit "våran" låt Hjärta Tänker alltid tillbaka på den mysiga stunden när jag hör låten ^_^

  • Mathildatiger

    Vår låt är Frank Sinatras Stranger in the night. Det är lite så vi träffades, kärlek vid första ögonkastet.

    Vi träffades på en fredag och på onsdagen bodde vi ihop i stort sett.  

  • ETNovember

    Min och min blivandes låt är you to me are everything av real thing.  

  • Tillys

    En låt som alltid betytt något för mig är Titanix med 1,2,3 gånger om. Vi var ute och åkte med bilen precis i början av vårt förhållande när han plötsligt lägger handen på mitt ben, sjunger med i texten och ser mig i ögonen :)

  • Miss M

    Egentligen är vår sång You're beautiful med James Blunt, för det var den vi dansade till när vi först träffades, men den är ju inte särskilt positiv, haha. Inte precis nån låt vi ville välja till bröllopet. Så som solosånger valde vi istället Kärleksvisan (Sarah Dawn Finer) och Om du tvekar (Sarek). Om du tvekar var en ny bekantskap som vi tog till oss och som kanske hädanefter kan få bli vår sång (tillsammans med You're beautiful, hehe).

  • Krystal

    Våran låt är "For your broken heart". Jag hörde den första gången av en tillfällighet precis när vi träffats,( på nätet men aldrig irl.) Så jag köpte singeln (ja, detta var ju på den tiden sådana gick att köpa ) och skickade den till honom, för jag tyckte texten verkligen sa vad jag ville säga till m2b. När vi väl kommer till skott och blir gifta kommer vi nog att försöka få med den låten i bröllopet på något sätt

  • Lindijoo

    Det är jättekul att läsa era berättelser, och vilka fina låtar! Visst är det roligt att höra just `den` låten igen och få tillbaka massa minnen?

  • Ehp

    Vet inte om man kan kalla den "vår låt", men när vi precis träffat(tror det var andra gången vi sågs) så var vi i min tomma lägenhet som jag höll på att renovera. Allt jag hade där var lite färghinkar, och en sån dockningsstation till iphonen. Vi stod och prata och helt plötsligt kom han fram och kysste mig och i nästan samma sekund började
    ">Kiss-Forever
    spela.
    Vi har funderat på att försöka få in den i bröllopet/festen på något sätt :)

  • joe2012

    Vår låt är "Oh Boy" med Miss Li, den kom i samma veva som vi träffades och spelades jämt på radion den där första pirrande tiden.

    En annan låt som betyder massor för oss är "Sång till friheten" som vi även hade som solosång på vigseln. Vi kallar honom min finaste, så den passar så bra.

    @Daniiel, de är bra Wannadies.  =)

  • Vichy
    Ehp skrev 2013-10-22 06:58:08 följande:
    Vet inte om man kan kalla den "vår låt", men när vi precis träffat(tror det var andra gången vi sågs) så var vi i min tomma lägenhet som jag höll på att renovera. Allt jag hade där var lite färghinkar, och en sån dockningsstation till iphonen. Vi stod och prata och helt plötsligt kom han fram och kysste mig och i nästan samma sekund började
    ">Kiss-Forever
    spela.
    Vi har funderat på att försöka få in den i bröllopet/festen på något sätt :)
    Jag tycker en "vår låt" egentligen bara behöver vara en låt som får dig att tänka på din partner eller ett gemensamt minne som ni har när ni var väldigt lyckliga ihop! Så eg kan det vara vilka låtar som helst. Det behöver inte vara en klassisk kärlekslåt....
Svar på tråden Vilken låt är "ni"?