• Sheltiegirl

Brudgum, färg på kostymen?

Jag kommer ha en klassisk vit stor brudklänning, vi gifter oss i en bokskog i Maj och färgtemat är rött, orange, gul (med inslag av ljusgrönt). Vilken färg vore snyggast på min m2b?

Vi kommer troligen ha vigseln ganska tidigt, innan kl 15, och jag har läst någonstans att klädseln ska vara mer avslappnad då, och att ljus kostym passar väldigt bra, stämmer det?

Jag själv är en färgglad person och har väldigt svårt för hela gråskalan men han kan ju såklart inte ha en färgstark kostym men vilka färger skulle kunna passa in i tema, årstid, plats m.m?

Har försökt googla runt efter fler bilder på sandfärgade och ljusgrå kostymer men är inte så vanligt upptäckte jag, har ni förslag på vart man kan hitta ljusa snygga kostymer som inte kostar en fömögenhet? Eller kanske inte passar med ljust alls, vad vet jag? hahaha villrådig som vanligt :-P

Om vi skulle välja en säg sandfärgad, hur sjutton gör vi då med våra 2 marshalkars kläder, dom kan ju inte ha svart isf och kan inte begära att dom ska specialbeställa dyra kostymer och vi har inte råd att betala deras heller..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-02 16:49
    Kollade runt på vita kostymer också och det är riktigt snyggt! men kom på att eftersom vi ska ha vigseln i en skog och ringbäraren är dessutom våran ena hund (smutsvarning) så är nog inte vitt eller för ljust att föredra..

• Svar på tråden Brudgum, färg på kostymen?
  • Sheltiegirl
    ThereseV skrev 2013-10-03 11:20:21 följande:
    Det här tyckte jag var snyggt! Brudgummen kan sticka ut lite med västen (så det verkligen syns att det är han som giter sig) om han vill, det blir avslappnat och det borde inte bli så dyrt att hyra byxor om marksalkarna inte har gråa.

Jag tyckte också att det var snyggt med grått även på tjejerna. Tänk i kombination med riktiga färgbomber till buketter, färgglada skor och kanske något smycke i håret eller en sjal:P Då skulle desstom hon som ska stå på "fel" sida smälta in rätt bra med killarna också. 
    håller med, det var jättesnyggt, tror dock inte min blivande vill ha så enkel klädsel på sig själv men man vet aldrig

tärnornas färger är jag säker på och dom kommer ha ovanstående färger
  • Chicita
    Chicita skrev 2013-10-03 11:55:53 följande:
    Hmm vad konstigt hela mitt inlägg verkar ha försvunnit
  • Sheltiegirl
    Chicita skrev 2013-10-03 11:59:30 följande:
    Hmm vad konstigt hela mitt inlägg verkar ha försvunnit
    va konstigt. nu blev jag nyfiken, vad hade du tänkt skriva?
  • Chicita
    Sheltiegirl skrev 2013-10-03 12:17:13 följande:
    va konstigt. nu blev jag nyfiken, vad hade du tänkt skriva?
    Jag la upp några bilder på hur jag trodde du menade med "att se ut som en älva" (vilket innehöll vingar och allt Tungan ute)
  • iQbee

Åååh vad jag älskar vitt men om man ska köpa den så har man mer användning av någon annan färg senare.. vitt är ju lite svårt i och med att vädret inte alltid tillåter.. :) så det blir en vit väst för min blivande

• Sheltiegirl
    iQbee skrev 2013-10-03 13:44:03 följande:
    Åååh vad jag älskar vitt men om man ska köpa den så har man mer användning av någon annan färg senare.. vitt är ju lite svårt i och med att vädret inte alltid tillåter.. :) så det blir en vit väst för min blivande
    jo sant, men har han användning av en riktigt ljusgrå eller beige någon annan gång? brukar män inte oftast bära mörkare kostymer i vanliga fall? och väljer han något mer avancerat än kostym spelar det väl ingen roll, då är chansen att han får använding för den igen riktigt liten oavsett färg
  • iQbee
    Sheltiegirl skrev 2013-10-03 14:14:05 följande:
    jo sant, men har han användning av en riktigt ljusgrå eller beige någon annan gång? brukar män inte oftast bära mörkare kostymer i vanliga fall? och väljer han något mer avancerat än kostym spelar det väl ingen roll, då är chansen att han får använding för den igen riktigt liten oavsett färg
    det stämmer i de mesta fall men vi har valt svart kostym =)
  • iQbee

BTw, Lilly har ljusare kostymer som inte kostar så mycket, även littlefareis det är värt att kolla. Lilly butiken sa även att ljusare färger dyker upp mer mot våren då finns det mer att välja bland :)

• Sara1991

Sandfärgad kostym tycker jag vore väldigt fint till era andra färger i övrigt :) De känns väldigt ljust och fint och somrigt :) Samt att de är lättare att använda igen än tex en vit kostym :)
  • izredam

Min m2b kommer ha marinblått, men vi gifter oss den 21/12 så ljusa kostymer kändes inte riktigt rätt...

• izredam

My point being att det är färg, men ändå användbart  senare och inte jättesvårmatchat :P Kanske jag skulle skriva också ;)

Svar på tråden Brudgum, färg på kostymen?